• EnAnonumius

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-08-22 03:35:36 följande:
    Det är du som kommer påståendet att det inte stämmer. Tydligen har du noggrant läst genom alla 450 sidor. Jag hävdar att det antagligen inte stämmer. Det är upp till dig att bevisa det genom att lägga upp en screenshot på samtliga inlägg. Annars stämde det inte.
     Du en sak skall du ha väldigt klart för dig..
    "Hävda" och "påstå" på stå är varandras synonymer. Om du inte tro mig så kan du konsultera en synonymbok.

Du försök nu inte att vända på det.

Du skrev i inlägg #4493 detta citera dina egna ord:

"Detta är tydligen ett fruktansvärt kvinnoförnedrande misogynt förslag, men ingen har hittills lyckats förklara varför. "

(slut citat)

Jag svarade då i inlägg #4500 citera mina egna ord:

"Som jag har skrivit i en av mina tidigare poster i denna tråden så har jag läst inläggen i tråden.

Jag har inte sett någon anse anser att förslaget är "kvinnoförnedrande och misogynt" ... "

(slut citat)

Så nej jag har inte påstått något alls som du försöker få det till helt plötsligt.
    Jag skrev tydligt att jag inte sett någon anse att förslaget skulle vara "kvinnoförnedrande eller misogynt".

Det är en otrolig signifikant skillnad mellan mellan "det du påstår inte stämmer" och "jag har inte sett någon skriva det..".

Men men, vill du fortsätta påstå att det finns folk som säger att dig förslag är "kvinnoförnedrande" och misogynt" så citera då de inläggen där det framgår då.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius

Det som är mest intressant är astt TS vägrar att berätta vad det är för "kvinnliga intressen" kvinnor skall ge upp för att bli "mer jämställt" på dejtingapparna. Undra varför?

• EnAnonumius
    ClumsySmurf skrev 2023-08-23 16:23:14 följande:
    Han vill att kvinnor ska ge upp sina privilegier och sluta knulla alfa hunk chads och dela med sig av sin fittor till sura bitra incels.
    Aaah-ha...
    Det är så han menar...
    Och det förklara ju böterna, också som han förslog i ett av inläggen.😒
  • EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-08-23 18:50:24 följande:
    "Är det...?" syftar på nutiden. Frågan är om det smart att som du acceptera att kvinnor inte ska behöva ändra på några beteenden alls för att vi ska få ett jämställt samhälle. Om jag hade menat det som du (medvetet) tolkar det felaktigt till hade jag skrivit "Var det...?" syftandes på dåtiden. Du får släppa dina felaktiga tolkningar nu och det gäller även den andra saken om 100 år sen som jag aldrig ens har uttryckt.

Det handlar inte om kvinnors kroppar, utan om rätten till mäns kroppar. Objektifieringen av män som pågår behöver upphöra.

Konkret borde kvinnor backa från sina intressen på tre punkter:

- Upphöra med att vilja att mannen ska tjäna mer än kvinnan i en relation. Det är omodernt i ett jämställt samhälle.
    - Inte bara välja de mest populära männen på dejtingappar, utan istället välja någon på sin egen nivå.
    - Inte ha relationer med män som träffar flera kvinnor samtidigt.

Tre fullt rimliga punkter som inte alls är ouppnåeliga.
    Rimliga punkter?
    Det är ju så jävla verklighetsfrånvända så man vet ju inte ens vad man skall börja. Men känner ändå att det är nödvändigt att möta denna dårskap.. Det som ÄR intressant är att TS enbart vänder sig tyill kvinnorna.
    Hur kan du bjäbba om att du vill ha det jämställt när du vägra att bemöta problemet just jämställd?

- Upphöra med att vilja att mannen ska tjäna mer än kvinnan i en relation. Det är omodernt i ett jämställt samhälle.

Och männen ska upphöra med att utgå från att det är mannen som måste tjäna mer pengar än kvinna och se kvinnan som än jämlik familjeförsörjare.
    Det ska ligga i mannens intresse att se detta...

- Inte bara välja de mest populära männen på dejtingappar, utan istället välja någon på sin egen nivå.

Hur ska det gå till? De flesta dejtingappar så framgår inte det om killen är "populär".  Eller anser du att kvinnorna skall ha en spåkula som funkar IRL så de kan se via spåkulan att killen är poipulär?
    Eller hur anser du att man skall kunna se det när det inte framgår på dejtingapparna huruvida de är populära eller inte ?

Majoriteten av dejtinga apparmna så skall man: 

*"svajpa vänster för inte intresserad"

*svajpa höger" för intresserad".

Sedan så skall männen ha sig en rejäl skrapa och lära sig att skriva en bra vettig presentation.

Är du riktigt nykter? Hur skall en kvinna veta att mannen hon DEJTAR, dejtar flera andra samtidigt? Är du så dum  och tror att männen är så ärliga och talar om detta? För det är verkligen heller ingen information som framkommer i dejtingapparna heller.

Då anser ju jag att du SKA KRÄVA av männen skall tala om för kvinnan att han dejtar flera samtidigt.

Nej TS det enda dina förslag som du gav här vilka "intressen kvinnorna skall bvcka ifrån" visar ju på otrolig verklighets frånvänd person du är, och hur mycket du väljer att enbart skuldbelägga kvinnan i praktiken,

Om du skall komma med vettiga s.k "jämställda förslag" i framtiden., Se åtminståndne till att du begriper hur det funkar i verkligheten och skuldbeläggs påa könen likvärdigt.

• EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-08-23 19:21:32 följande:
    Du upprepar dig bara.

Det här stämmer inte alls. Hur ofta man har sex är självklart något som är begränsat. Om en man har flera relationer samtidigt upptar han flera mäns platser.
    Ja och då är det ju männen du skall hoppa på och inte kvinnorna.
    Det är ju männen själva som sätter käppar i hjulet för andra män.

Och vad gör du.. Jo du valsar in och kräver att kvinnorna skall lösa männens interna problem.
    Lär männen i stället att ge fan i att dejta flera kvinnor.

Det är inte kvinnas sak att lösa männens problem om uteblivet knullande när det är andra män som är orsaken.

Fast frågan är om du vill(kan begripa detta.

Men en sak skall du ha jävligt klart föra dig. Misogyna incels kommer aldrig att få ligga.
  • EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-08-23 19:33:23 följande:
    Det ska kontrolleras och övervakas via dejtingapparna.
    Okey..

Och du struntar i att förklara HUR det skall gå till med detta "kontrollerande och övervakande" via dejtingapparna i praktiken, för att <fyll i din förklaring här över varför struntade i det>.

• EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-08-23 19:55:20 följande:
    Män har fått ändra sina attityder på massor av andra områden som föräldraledighet. Kvinnor behöver också se över vissa attityder.
    Nu är du där igen. Försöker med äpple och päron jämförelse.

När det kommer till föräldraledigheten så handlar det om attityden "förälder" och att vara "med BARNEN"..

Knappast jämförbart med "dejting attityder".

• EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-08-23 19:57:51 följande:
    Finns massor av lagöverträdelser som aldrig leder till påföljder, som att köra mot rödljus. Poängen är att det hade varit avskräckande.
    Det är inte svaret på min fråga. 

Jag pratade aldrig om det var en lagöverträdelse eller inte i den kommentaren.

Så läs om läs rätt.

Jag UNDRADE varför du vägra att ge en möjlig lösning på hur det skall kontrolleras via dejting apparna om kvinnor dejtar män som dejtande flera på en gång.

• EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-08-23 20:01:00 följande:
    Jag tror att marknaden var mer balanserad på till exempel 80-talet. Då hade kvinnor blivit ekonomiskt fria från männen, men männen upplevde inga svårigheter med att dejta.
    Och på 80-talet så hade mannen högre lön än kvinna även i sammanhang "lika arbete".

Det är först de senaste 20åren det har blivit en bättre utjämning mellan män och kvinnor rent lönemässigt.
  • EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-08-23 19:46:35 följande:
    Det är precis det jag föreslår. Att vi borde ändra på männens beteende. Var någonstans har jag sagt att kvinnor ska lösa mäns problem? Hitta det citatet med ett rätt inläggsnummer.

Varför protesterar ni mot att jag vill få män att ändra sina beteenden? Är det för att ni vet att det har gett kvinnor ett övertag mot männen inom dejting?
    Inlägg #4569
    Citerar dig och DINA egna ord med citat box:
    Anonym (hej) skrev 2023-08-23 18:50:24 följande:

Tre fullt rimliga punkter som inte alls är ouppnåeliga.

(slut på citat med citatbox)

Här är ett exempel, bland många man kan plocka fram, på hur det ligger an på kvinnan att lösa männens problem. 

Hur anser du att för exempel dessa tre förslagen går ut på att "männen skall ändra sitt beteende"

Du har i 99% av dina inlägg hela tråden klankat/rackat/krävas att just kvinnorna skall ändra sin attityd och beteende och "stå till baka med sina intressen" i denna tråd.

Det är just till att indirekt att begära att kvinna skall lösa männens problem.

Så skuldbelägg aldrig dina meddebattörer för att du är så otrolig urdålig på att visa att du anser att männen skall ändra sitt beteende.

Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?