Anonym (hej) skrev 2023-08-23 18:50:24 följande:
"Är det...?" syftar på nutiden. Frågan är om det smart att som du acceptera att kvinnor inte ska behöva ändra på några beteenden alls för att vi ska få ett jämställt samhälle. Om jag hade menat det som du (medvetet) tolkar det felaktigt till hade jag skrivit "Var det...?" syftandes på dåtiden. Du får släppa dina felaktiga tolkningar nu och det gäller även den andra saken om 100 år sen som jag aldrig ens har uttryckt.
Det handlar inte om kvinnors kroppar, utan om rätten till mäns kroppar. Objektifieringen av män som pågår behöver upphöra.
Konkret borde kvinnor backa från sina intressen på tre punkter:
- Upphöra med att vilja att mannen ska tjäna mer än kvinnan i en relation. Det är omodernt i ett jämställt samhälle.
- Inte bara välja de mest populära männen på dejtingappar, utan istället välja någon på sin egen nivå.
- Inte ha relationer med män som träffar flera kvinnor samtidigt.
Tre fullt rimliga punkter som inte alls är ouppnåeliga.
Rimliga punkter?
Det är ju så jävla verklighetsfrånvända så man vet ju inte ens vad man skall börja. Men känner ändå att det är nödvändigt att möta denna dårskap.. Det som ÄR intressant är att TS enbart vänder sig tyill kvinnorna.
Hur kan du bjäbba om att du vill ha det jämställt när du vägra att bemöta problemet just jämställd?
- Upphöra med att vilja att mannen ska tjäna mer än kvinnan i en relation. Det är omodernt i ett jämställt samhälle.
Och männen ska upphöra med att utgå från att det är mannen som måste tjäna mer pengar än kvinna och se kvinnan som än jämlik familjeförsörjare.
Det ska ligga i mannens intresse att se detta...
- Inte bara välja de mest populära männen på dejtingappar, utan istället välja någon på sin egen nivå.
Hur ska det gå till? De flesta dejtingappar så framgår inte det om killen är "populär". Eller anser du att kvinnorna skall ha en spåkula som funkar IRL så de kan se via spåkulan att killen är poipulär?
Eller hur anser du att man skall kunna se det när det inte framgår på dejtingapparna huruvida de är populära eller inte ?
Majoriteten av dejtinga apparmna så skall man:
*"svajpa vänster för inte intresserad"
*svajpa höger" för intresserad".
Sedan så skall männen ha sig en rejäl skrapa och lära sig att skriva en bra vettig presentation.
- Inte ha relationer med män som träffar flera kvinnor samtidigt.
Är du riktigt nykter? Hur skall en kvinna veta att mannen hon DEJTAR, dejtar flera andra samtidigt? Är du så dum och tror att männen är så ärliga och talar om detta? För det är verkligen heller ingen information som framkommer i dejtingapparna heller.
Då anser ju jag att du SKA KRÄVA av männen skall tala om för kvinnan att han dejtar flera samtidigt.
Nej TS det enda dina förslag som du gav här vilka "intressen kvinnorna skall bvcka ifrån" visar ju på otrolig verklighets frånvänd person du är, och hur mycket du väljer att enbart skuldbelägga kvinnan i praktiken,
Om du skall komma med vettiga s.k "jämställda förslag" i framtiden., Se åtminståndne till att du begriper hur det funkar i verkligheten och skuldbeläggs påa könen likvärdigt.