Inlägg från: Anonym (Incelslem) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Incelslem)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Fol) skrev 2023-08-06 15:21:43 följande:
    Vi har ett rättsväsende för att ta hand om individer som missköter sig och ge dem lämpligt straff. 

Beträffande hat baserat på kön förordar jag att inbegripa kön i lagen om hets mot folkgrupp. Borde vara straffbart att sprida hat oavsett om det rör kön, religion eller etnicitet.

Att bunta ihop människor baserat på grupp tenderar att förvärra beteendet då människan anpassar sig efter sin stereotyp. Därför jag är emot att man trycker incel-begreppet på människor.
    Hur ska vi istället göra? Fråga alla ensamma män som sprider hat en och en? Vilka resurser finns för det? vem ska fråga det? ska det bli obligatorisk statligt reglerat psykolog-möte för att vården ska få till detta möte? vad ska det bli för lösningar? Vilka konsekvenser om man inte samarbetar?

de som mördar människor är mördare. Är du emot att gruppa ihop dessa människor med? Eller är det skillnad?
  • Anonym (Incelslem)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-06 16:17:40 följande:
    Det är rimligt att individen som begår ett brott ställs till svars för det. Sedan kan man diskutera incelfenomenet utan att trycka det i pannan på folk.

Vi har ett rättsväsende för att ta hand om individer som går över gränsen.
    Om tråden heter något med incel, och om några sympatiserar med den rörelsen? Och vill applicera deras världsbild till samhället. Vad är en sådan person? En person som försvarar, rättfärdigar och vill ändra på samhället för egen vinning. eller är det en helt vanlig medelsvensson? Ska jag bara säga *det är en man*? då blir ju alla män ihopbuntade med dessa individer. Vill du bli jämförd och likställd med en sådan man?
  • Anonym (Incelslem)
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-06 16:37:43 följande:
    Det är en ytterst liten skara om vi ser till svenska aktiva incels. Uppskattningsvis 1000st och det utgör 0,09% av Sveriges singelmän.

Dessa ca 1000 incels kategoriserad som incels eftersom dom hänger på något incelforum enligt det jag googlat fram. Hur många av dessa är våldsamma? Troligen väldigt få. Hur många attacker har det skett kring incels mot kvinnor? Jag vet faktiskt inte.

Det är nog betydligt troligare att bli rånad, träffad av blixten, bli sprängd eller skjuten är min gissning. De incels som tar till någon form av våld ska bestraffas såklart, enligt svensk lag.

Resten av dessa ca 1000 incels sitter troligen bara framför datorn och muttrar.

Om man ser incels som en kategori, så utgör dom 0,000095% av Sveriges invånare. Då är det dom som sitter och muttrar framför datorn.

Jag anser att hatet dom får är oproportionerligt. 
    med det argumentet är det okej att bara en person är rasist? eller två? Men blir det tre, ja då börjar det bli mycket.

om det så finns en eller en miljon som delar samma syn, som inte är demokratisk eller jämställd är det ett problem oavsett.

så återigen, vad spelar det för roll? Är det okej att sprida kvinnoförakt *bara för att det är ensamma Roffe*?
  • Anonym (Incelslem)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-06 16:35:08 följande:
    Nej, det har jag aldrig sagt. Jag tycker att det är bra att man diskuterade incel fenomenet och gör det även själv.
    Hur ska vi diskutera incels om vi inte ens kan komma överens om vad och vilka som är incels? Eftersom det är så fel att gruppera?
  • Anonym (Incelslem)
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-06 17:03:01 följande:
    Jo, jag håller med dig Cloffe. Men hatet är enligt mig oproportionerligt. Det finns betydligt fler som föraktar invandrare, homosexuella, politiker, rika personer, WT personer etc. You name it, det finns alltid någon som har åsikter om alla grupperingar.

Med våran stora befolkning är 1000 rötägg som muttrar framför datorn inget att lägga så stort fokus på.

Vi har betydligt större problem i andra avseenden i Sverige idag, så jag förstår inte riktigt den enorma reaktion som följer denna lilla grupp tangentbordskrigare som är arga och frustrerade.

Det är ju inte heller så att dessa ideer incels har med att dela ut flickvänner och kvotera sex kommer drivas igenom i svensk lag? Eller. Vad tror du själv?
    du anser att de inte är värda vår tid, ändå lägger du massa tid på att kritisera de som står upp för demokratiskt samhälle. ganska motsägelsefullt, eller varför sympatiserar du så med incels som grupp?
  • Anonym (Incelslem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-06 17:22:39 följande:
    Man måste förtjäna det för att man inte ska skylla på halva befolkningen 
    Hur försvarar du detta Palle?
  • Anonym (Incelslem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-06 17:23:50 följande:
    De flesta personer vill ändra till sin fördel
    Den enda som vill få fördelar är ju du? jag har inga fördelar, jag vill inte ha fördelar. jag vill ha en man jag känner attraktion till; och att han ska attraheras av mig. Sen givetvis att det är lagligt och med samtycke.
  • Anonym (Incelslem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-06 17:29:06 följande:
    Ni snackar själv om att man måste förtjäna det och sedan gör ni jämförelser och glömmer bort att man ska inte jämföra med de som har ett sexliv och de som inte har det, för det ska inte vara lika. 
    Jag har ett sexliv. Och det har jag jobbat för att få. Jag har suttit hemma och väntat och väntat. Eller beställt en man från *statens registrerade singlar* och jag har inte heller köpt sex.
  • Anonym (Incelslem)
    Anonym (Incelslem) skrev 2023-08-06 17:31:17 följande:
    Jag har ett sexliv. Och det har jag jobbat för att få. Jag har suttit hemma och väntat och väntat. Eller beställt en man från *statens registrerade singlar* och jag har inte heller köpt sex.
    jag har INTE ska det stå givetvis
  • Anonym (Incelslem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-06 17:30:17 följande:
    I så fall hade du inte tyckt det var något problem om sex och förhållande hade ändrats till din nackdel. 
    ska jag ha nackdel för att jag är kvinna? eller varför ska jag ha en nackdel? Att det är orättvist att jag lyckas dejta utan statlig hjälp?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?