Inlägg från: Anonym (Incelslem) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Incelslem)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Maria) skrev 2023-08-05 22:32:49 följande:
    Du behöver inte hålla med om att det är orättvist att vissa föds med fördelar som inte andra får, exempelvis en fungerande syn så att man kan flyga ett plan. Det är upp till dig. Det är inte upp till mig att säga vad du ska göra eller tycka.
    Vi skriver i en tråd om incels. har du problem med läsförståelsen eller varför vill du inte diskutera just incels?
  • Anonym (Incelslem)
    Anonym (Maria) skrev 2023-08-05 22:39:02 följande:
    Du vet vad jag argumenterade emot, bara att läsa mina inlägg, det är du som byter samtalsämne och börjar istället prata lagförslag eller vad det var, som jag inte ens nämnt något om, och frågar om jag tycker det verkar normalt. 
    Skrev inte du innan det att lagar ändras med tiden? Eller vem var det Maria? då är det väl självklart att jag undrar om du anser att några behöver ändras till fördel åt incel eftersom vi skriver i en tråd om just incel. Har du glömt bort dina egna svar i tråden?
  • Anonym (Incelslem)
    Anonym (Maria) skrev 2023-08-05 22:41:23 följande:
    Därför att du frågar mig vad du ska tycka om orättvisor och vad du ska skriva i tråden. 
    Det är ju du som tycker att det är orättvist att män blir incels. Så vad ska samhället göra åt denna orättvisa tycker du? eftersom du skriver i en tråd om incels.
  • Anonym (Incelslem)
    Anonym (Maria) skrev 2023-08-05 22:46:50 följande:
    Det var fortfarande för att du drog upp just det och frågade mig vad jag tyckte. Du frågade om jag tyckte det var normalt med sådana förslag.
    Läs ditt inlägg 2773 gällande lagar som ändras. får man inte lov att fråga vad du menar då? om du anser att lagar bör ändras? Om inte, varför nämner du ens att lagar ändras om du inte anser att de bör ändras?
  • Anonym (Incelslem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-06 02:24:39 följande:
    Nej, det är hon inte. Hon säger sanningen och då får då en massa påhopp på sig och uppmaningar om att lämna tråden. Det är väldigt typiskt dig och signaturen "incelslem".

Ni vill liksom trötta ut folk genom att bara gå till attack efter attack utan att ha något substansiellt att komma med. Ditt nästa steg kommer självklart vara att hävda att det visst måste en bluff, för hur är det möjligt att det alls finns personer (!) som inte vill delta i ett drev mot incels?

Idag var det prideparaden som går ut på att öka acceptansen och förståelsen för personer med annan sexuell läggning. Det skulle behövas en likadan parad för att minska fördomarna mot personer som lever i ofrivillig celibat och hylla dem. Det du utsätter incels för har stora likheter med vad homosexuella fick gå igenom på 80-talet.
     ni skriver ofantligt lika för att vara två olika personer. varför ska vi ha en parad för att hylla människor som inte själva vill jobba på förbättring?

homosexuella stred för rätten att älska vem de vill. En grundläggande rättighet i ett demokratiskt samhälle. Vad vill incels strids för? Rätten att få statlig flickvän? Det är återigen inte en demokratisk rättighet. Ser ni inte skillnaden?
  • Anonym (Incelslem)
    Anonym (Maria) skrev 2023-08-05 22:48:25 följande:
    Var skrev jag att jag tycker det? 
    du argumenterar som att du står bakom dessa åsikter, eftersom du återigen inte lagt fram ett förslag som hjälper incels utan hackar på de förslag som kan hjälpa dom. som om du inte vill eller anser att de behöver hjälp?
  • Anonym (Incelslem)
    Anonym (Maria) skrev 2023-08-06 01:49:01 följande:
    Men det hjälper ju inte mot att bli pilot.

Det jag skrev om var när folk påstår att man kan själv få sig till det målet man vill bara man jobbar på det.. Att göra vad man mår så bra som möjligt i övrigt är en annan sak. Du pratar om annat än vad jag diskuterade.
    har någon sagt att man kan bli vad man vill? Eller har vi bara sagt för att bli lycklig och få något (second best). Eller menar du att man bara kan bli lycklig att få bli och få exakt vad man vill?

jag kan exempelvis inte bli en pilot pga synfel, men jag kan bli flygvärdinna. Om jag verkligen vill jobba med flygplan specifikt så finns det mer jobb att välja mellan. desto snabbare jag inser att det är så, tråkigt men sant, desto snabbare kan jag bli lycklig i mig själv. Det är DET jag menar med att jobba med sig själv. Men du har väl läst ett ord, och lägger all värdering på ordet istället för helheten precis som TS (varför vi tror ni är samma person?)

återigen, vad är ditt förslag och lösning? Du som vet och kan så mycket om incels situation och verkar ömma för dessa?
  • Anonym (Incelslem)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-06 11:13:29 följande:
    Ja, i de flesta fall är det en konsekvens av rådande omständigheter runt omkring dem. Dåliga uppväxtförhållanden runt om dem. 

Jag tycker inte liknelsen med kamelen känns relevant. För att i många fall handlar det om åratal av hårt arbete som dessutom aldrig upphör utan det är arbete dag in och dag ut som gäller för att få till en rejäl förändring. Så det är en stor arbetsinsats som krävs i många fall.

Jag har tidigare förklarat vad samhället kan göra och det känns som att tråden går på repeat nu. Fast som jag sa tidigare är det lätt att glömma att samhället redan gör väldigt mycket. Normalläget i ett samhälle är inte att allt är frid och fröjd utan det kommer alltid att finnas områden som inte fungerar helt tillfredsställande. Så man bör absolut vara tacksam för det samhället redan gör.
    Jämförelsen med kamelen var för att återigen påvisa individuella ansvaret. Om individen inte vill ta den hjälp som samhället erbjuder, så är det ju inte samhället som fallerar. eller tycker du fortfarande det är samhället som ska individanpassas?

de som inte vill ha hjälpen som finns, och som sprider förakt och hat mot en grupp människor, kvinnor. hur ska det bemötas? är det synd om de utsatta eller synd om förövaren/förövarna?
  • Anonym (Incelslem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-06 02:53:20 följande:
    Fast om dejtingappar inte fanns så hade hon behövt anstränga sig mer för att hitta en sexpartner. Då hade hon behövt leta aktivt i ett mindre urval av vardagskontakter, vilket i sin tur hade ändrat balansen och gjort det lättare för män att hitta en sexpartner.

Ditt antagande om att det är en naturlag att kvinnor inte ska behöva anstränga sig för att få ha sex stämmer inte.
    Och kolla här Maria. vill du att staten ska reglera huruvida du kan träffa man för sex över en app eller inte? är det demokratiskt? Att någon ska bestämma för
    dig var och hur du ska träffa en man.

är inte det upp till dig? Eller vill du också att ts, eller annan man ska bestämma ditt urval av män också?
  • Anonym (Incelslem)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-06 14:06:41 följande:
    Det är aldrig synd om någon.

Samhället ger inte upp baserat på vad någon gör. Det är bara att köra på med samma sunda värderingar och lägga upp det så bra det går.

Jag föredrar personligen att bemöta individer utifrån vad de gör och säger i detta nu, inte vilken grupptillhörighet de tillhör eller vad de sa och gjorde igår.
    samhället ger inte upp, men den begränsar exempelvis folk som begår brott med fängelse, böter, indragna körkort etc.

om en person är kvinnofientlig både igår och idag så är det en man som är kvinnofientlig. ska vi lösa problemet med kvinnofientliga män behöver väl dessa män buntas ihop till en grupp för att förstå uppkomsten och vad som kan göras både proaktivt men också reaktivt? eller ska samhället blunda för dessa män som är kvinnofientliga? Låtsas som att problemet inte finns?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?