Inlägg från: Anonym (Incelslem) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Incelslem)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Maria) skrev 2023-08-05 18:25:19 följande:
    Jag menade att jag kan ju inte säga att det skulle vara något fel med det eftersom det är så jag hade det själv och tyckte det var bra. Jag vet inte vad du ville att jag skulle svara annars, nej, de borde inte få något sex? Jag vet ärligt talat inte vad jag ska svara och jag vet inte vad det har med det jag skrev att göra heller. Det är inte mitt fel att männen ville göra som jag ville.
    men du fick inte bara sex. du tog väl kontakt med dessa män? Ni fick connection. Ni valde att ses. De kom väl inte ordinerade från staten fredag 18.00 och ringde på ytterdörren bara sådär väl? Hur skulle du fått sex utan att göra kontakt-stadiet?
  • Anonym (Incelslem)
    Anonym (Maria) skrev 2023-08-05 18:30:21 följande:
    Det är ju det jag antagligen inte hade kunnat eller ens tyckt det var värt för att få sex. Det sociala är ofta oerhört tungt och jag måste prioritera krafterna till annat.
    Men du gör ju uppenbarligen något för att få sex eller hur? Eller ringer du nummerupplysningen och säger *skicka en man på fredag*? eller sitter du hemma och säger hokus pokus och plötsligt står en naken man i sängkammaren?
  • Anonym (Incelslem)
    Anonym (Maria) skrev 2023-08-05 18:34:36 följande:
    Att du inte vill ha jordgubbar hjälper inte de som skulle älska att få smaka jordgubbar men aldrig lyckas få några. För så skulle det ha varit för mig jag hade aldrig orkat vad ni föreslår.
    men om du är nöjd med din tillvaro vad är det du fortsätter älta om? om du inte hade varit nöjd, vad hade du haft för alternativ då?
    acceptera läget

jobba på dig själv

utveckla hat mot omvärlden

vad hade du gjort om du vore missnöjd?
  • Anonym (Incelslem)
    Anonym (Maria) skrev 2023-08-05 18:37:23 följande:
    Gör motsvarande ansträngning ungefär. Lite skrivande bara och visar bilder jag tagit.
    och för dig räcker uppenbarligen den ansträngningen för att få det du vill ha. om du vill ha något annat. Vad måste du göra då? Vad kan du göra då? Eller ska omvärlden ändras för att passa dig den dagen du är missnöjd?
  • Anonym (Incelslem)
    Anonym (Maria) skrev 2023-08-05 18:41:52 följande:
    Jag skyller inte heller på andra när jag inte får vad jag vill ha så jag förstår inte varför du tar den med mig.

För att du diskuterar i en tråd om incels, män som är
    ofrivilliga singlar och som anser att det är samhället och kvinnornas ansvar och skyldighet att *omfördela orättvisan*.

om du inte skyller på andra: då är du inte en incel. då är du nöjd med den tillvaron du har.

ts är missnöjd med sin tillvaro. vad har du för tips till ts? Istället för att argumentera att det är lätt för dig att få sex. 

• Anonym (Incelslem)
    Anonym (Maria) skrev 2023-08-05 18:45:41 följande:
    Att du pratar om att man måste jobba en massa. Du har fel det måste man inte.

Jag kan inte göra någonting med det jag är missnöjd med. Jag har begränsningar.
    Vad är ditt tips till ts? om ts är missnöjd med sitt liv och sin sexlösa tillvaro. Vilka tips har du gett ts? Mer än klaga på de förslag och argument som vi redan försökt med.

ts kan uppenbarligen inte få sex lika enkelt som dig. så vad anser du ts ska göra? Vad anser du samhället ska göra för ts?
  • Anonym (Incelslem)
    Anonym (Maria) skrev 2023-08-05 18:49:02 följande:
    Ja, men nu diskuterade jag någonting annat.
    Starta en egen tråd om det. Denna är återigen om incel, och inte om hur lätt eller svårt det är för Maria att ligga?
  • Anonym (Incelslem)
    Anonym (Maria) skrev 2023-08-05 18:53:10 följande:
    Säger samma till dig som till Cloffe. Varför ska du ha mig till att lösa deras problem?
    För att du skriver i en tråd om det. Lämna tråden om du inte vill diskutera incel
  • Anonym (Incelslem)
    Anonym (Maria) skrev 2023-08-05 18:53:48 följande:
    Det var du som drog upp i tråden att det krävs en massa för att ligga och det var vad jag svarade på 

För att ts är MISSNÖJD över sin situation återigen. hade ts varit nöjd hade han väl inte ens skapat en tråd? Herregud. 

vem bär ansvaret för sitt eget liv och lycka? En själv eller någon annan/staten?

• Anonym (Incelslem)
    Anonym (Maria) skrev 2023-08-05 19:03:08 följande:
    Nej, det var väl en annan skribent än TS du skrev till i det inlägget?

Ja, man har själv ansvar hur man gör och man väljer själv om man tycker dina råd är kass. Jag kommer inte kunna förändra mig trots jag sitter ensam osocial introvert och utan jobb. Jag skulle aldrig klara av det du föreslog.
    Men du Maria, vad har du då för konstruktiva råd till en incel? som är missnöjd över sin tillvaro.

du är nöjd med din tillvaro, eller accepterar den. så hur du är spelar inte någon roll i diskussionen. återigen. om du vore missnöjd med din tillvaro, eller om du skulle sluta få napp på dejtingsite. VAD skulle du göra då? om mina råd är så oerhört kassa, säg mig vad du hade gjort i den situationen? eller vill du bara klaga och skryta att du lyckas få sex?

om du är missnöjd, vems ansvar är det att fixa? Ditt eget eller någon annans? det är lixom den frågeställningen som är kärnan i hela argumentet. 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?