![Anonym (Incelslem)](/bundles/flmuser/images/default_avatar_th.png)
-
hade du accepterat ditt öde isåfall? Eller hade du förväntat dig och krävt statligt fördelad dejting? Där ensamma män bara fördelas ut till registrerade ensamma kvinnor? Är det ett sånt samhälle du vill ha om du inte skulle orka ändra dig för att bli nöjd över din tillvaro?Anonym (Maria) skrev 2023-08-05 19:14:24 följande:Jag skulle inte kunna göra någonting åt det. Dina förslag är uteslutna det är ofta för tungt. Kanske blir annorlunda i framtiden. Hur ska man kunna ta ett ansvar som är för mycket för en?
-
Meddelande borttaget
-
Titta, du hade velat få hjälp att kunna utveckla dig själv. och det är ju det vi försöker få ts, hej, och alla andra incel att förstå. samhället kan ge stöd, men samhället kan inte fördela relationer. Staten kan inte dela ut pojkvänner/flickvänner till höger och vänster.Anonym (Maria) skrev 2023-08-05 19:24:20 följande:Jag vet inte om TS kräver? Det är väl ett förslag?
Det jag hade velat i ett sånt scenario är väl kanske hjälp med annat jag behöver så kan jag lägga krafterna på att bli social och jobba på mig själv? Fast å andra sidan så vill jag att männen ska vilja ha mig som jag är. En del charmas ju också av de som inte är som andra. Det är häftigt och upphetsande tycker jag. -
Anonym (Maria) skrev 2023-08-05 19:47:43 följande:Jag försöker förstå problematiken. Jag vet själv hur det är att ha problem man inte fixar själv och det går inte alltid att rycka upp sig och ta ansvar för att få som man vill. Jag kan inte göra det som krävs för att kunna få det jobbet jag vill tex. Jag kommer inte förbi ett läkarintyg för det första. Sen finns fler hinder jag klarar det helt enkelt inte, utan att gå in på detaljer. Det spelar ingen roll hur mycket andra försöker få det till att det ligger på mitt ansvar. Jag tycker det känns väldigt orättvist när folk drar den till mig.
Problemet är ju att vissa människor, incels som återigen är de som diskuteras i tråden, att de förväntar sig *rättvist och jämställt sex* genom att fördela ut kvinnor, och begränsa kvinnor och våra urval. och att staten ska vara med och reglera som gdpr så ingen människa dejtar eller ligger mer/mindre än någon annan.
tycker du att det låter som normala tankar och idéer? Återigen läs hela tråden och inte bara svar.
varför är det orättvist att du ansvarar för ditt eget liv? är det inte mer orättvist om vissa individer måste ta ansvar för sig själva och andra, och vissa slippa ta ansvar helt? Eller var är rättvisan att jag ska ta ansvar för både mig själv och dig exempelvis? Och du slipper ansvar? eller ska alla människor slippa ansvar helt? Är det mer rättvist? Att vi har ett samhälle där ingen tar ansvar? -
Va? vad menar du? Kan du vidareutveckla?Anonym (....) skrev 2023-08-05 20:37:10 följande:Alla kan inte bli piloter
De flesta personer är inte piloterDet går att använda piloters tjänster om man köper en flygbiljett.
De flesta personer kan inte skriva en bok som blir utgiven.
Alla kan inte skriva en bok och få den utgiven.
De flesta personer kan inte skriva en bok som blir utgiven
Det att köpa böcker som är utgiven.
Alla klarar inte av att ha relationer
De flesta personer har ett förhållande någon gång.
Sex och ett förhållande är inget jobb
Det går inte köpa en tjänst från de som har sex och förhållande
det är bra att det inte går att köpa sex eller sexuella tjänster? Eller anser du att det är dåligt? -
vad som är normalt är att alla följer lagen, och att alla gör det bästa de kan för sig själva. Det är inte normalt att tro att omvärlden ska anpassa sig efter sig själv. då ska sverige anpassas efter 10 miljoner människor, är det rimligt? eller är det vissa utpekade som alla ska ta extra hänsyn till?Anonym (Maria) skrev 2023-08-05 21:17:19 följande:Det är väl bara förslag eller vad menar du med förväntningar? Jag tycker väl inte om det, men jag kan inte se varför du behöver mitt tyckande. Vad som är normalt för en är onormalt för någon annan. Och vad är det för mening med att diskutera vad som är normalt? Alla nya lagar och förslag som kommit var tidigare onormala idéer
Det som är orättvist är när vissa påstår till mig att jag kan göra något åt det när jag inte kan det. Läs igen. Jag klarar alltså inte att göra så att jag får det liv som jag vill ha.
jag har inte sagt att du kan börja gå om du är rullstolsbunden exempelvis. Utan då får du ju anpassa dig utifrån den verkligheten eller hur? eller ska du kräva att alla andra också blir rullstolsburna för att du är det? Är det rättvisa?
det är din inställning som är skillnaden. vi alla har olika förutsättningar och begränsningar, men majoriteten av oss målar inte ut oss som offer för omständigheterna utan faktiskt gör det bästa vi kan varje dag. -
Anonym (Maria) skrev 2023-08-05 21:21:32 följande:Jag har redan gjort allt det i den utsträckningen jag kan och klarar av. Jag har varit i de rullorna i åratal. Du pratar som om jag skulle kunna mer än vad jag gör. Det är inte att gå till läkare och arbetsförmedlingen och bara tar ansvar för att få hjälp, vissa fel går inte att åtgärda, precis som du skriver säkerheten för andra går före. Då kan man inte låta en blind flyga ett plan bara han tar ansvar för sitt liv så klarar han det.
Men det är ju det en incel kräver. att få flyga flygplan blind. att kräva sex utan ha rätt förutsättningar för det.
livet kommer aldrig vara rättvist på millimeter, vissa får jobba hårdare vissa mindre. vissa är blinda, vissa ser. Vissa är döva. Vissa hör. vissa tjänar miljoner på musik, andra inte etc.
samhället ska sträva efter att ge oss jämlika villkor och rättigheter, skyldigheter och möjligheter. Inte efter att alla ska ha identiskt utfall, utan det är vi själva som har friheten att forma utfallet.
-
Meddelande borttaget
-
vad ska jag göra istället? Hålla med att det är orättvist? Ignorera åsikter som är kvinnofientliga? Eller ifrågasätta och försöka få personen med åsikter att vidga vyerna?Anonym (Maria) skrev 2023-08-05 21:53:40 följande:Jo det håller jag med om. Men jag förstår då inte vad det är för mening med att säga till dessa människor att du måste rycka upp dig för att fixa det. Det är ditt ansvar att fixa ditt liv. En blind kommer ju ändå inte kunna flyga planet, så det är varken omtänksamt eller konstruktivt att komma med den.
-
Varför fortsätter du då argumentera mot mig? om vi båda anser att incels är ett problem, och att det är incels som behöver anpassa sig till den demokratiska jämställda värld vi lever i.Anonym (Maria) skrev 2023-08-05 22:24:34 följande:
Jag vill inte ändra några lagar vad jag kan komma på nu? Skrev jag det?
Jag är inte nöjd, det har jag väl skrivit redan? Jag skulle gärna jobba med något annat tex. Finns mer men det är väl ganska OT egentligen. Jag förstår inte varför du drar upp det. Du verkar inte läsa så mycket vad jag faktiskt skriver heller.
eller anser du inte att incels är ett problem? och om
du inte vill prata om incels skriv i en annan tråd som
inte handlar om just incels.