• ClumsySmurf

Är incel något man förtjänar att vara?

StudierKemi skrev 2023-08-06 19:18:05 följande: #2931

Ett annat förslag är annars att bara fokusera på det viktigaste för en stund med ett tunnelseende, och inte låta sig distraheras av MASSA olika idéer som är svåra att knyta samman. Vi vill ju att inga kvinnor (inga människor) ska fara illa, det är det viktigaste. Vi vill inte ens ha den risken. Jag tror att psykologer måste lära sig under lång tid (det kommer ta flera decennier men det är VÄRT det) att ställa diagnosen "ond" på någon. Män kommer få denna oftare, men det är som det är. Kvinnor kan också få den diagnosen såklart.

Man kan finslipa den tekniken som hittar dem onda, så att man fångar upp dessa män (och kvinnor) i tid, inte när det redan är försent. Det kommer vara svårt i början, men sen lär man sig visst att finna enkelt de onda/autist+egoist som har uttryckt skumma saker. Sedan ska de för alltid övervakas för allas säkerhet, alltså 24/7, de måste omyndigförklaras så fort som möjligt. De ska även skickas till regelbundna psykolog-möten och de får inte välja om de vill eller inte. De ska aldrig heller gå utomhus själva, utan en "polis" som är ett mansjobb i det här fallet, är alltid bredvid då.

Jag ska kontakta genom telefon olika psykologer och lägga fram det förslaget! Det är ganska konstigt att detta inte är verklighet redan, tycker jag i alla fall. Det är obvious att det är det som är målet, att garantera säkerheten. 

Alla som uttrycker skumma saker är inte onda så det blir många falska positiv, om du hittar den gemensamma nämnaren och vet hur man hittar den så kanske du kan ringa till någon forskare.

Men om du bara ringer och tycker att de som uttrycker skumma saker är onda och ska omyndigförklaras och övervakas som man gör i diktaturer skjuter du dej själv i foten.
  • ClumsySmurf

Staten skulle kunna reglera yttrandefriheten för sura bittra incels så de varken hörs eller syns, det kan ju lösa problemet för alla andra.

• ClumsySmurf
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-06 21:28:43 följande:

Om någon kunde komma på en genialisk ide så antal självmord hade minskat med 95 % (Obs! Exempelsiffror)

Skall man då inte genomföra idén för att det trots allt finns 5% som ändå begår självmord?

Är det ett vettigt resonemang, tycker du?
    För den som tillhör de övriga 5% är det ett vettigt resonemang att påstå att man inte blir hjälpt av det så det behövs fler idéer. Incels resonerar tvärt om. Det ska vara färre idéer och sämre lösningar som inte har något med deras problem att göra.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Maria) skrev 2023-08-07 01:56:37 följande:

Men att eventuellt kunna rädda någon och vems fel  det är, är väl olika saker. Det händer väl inte sällan att människor räddar eller hjälper andra ifrån något som var någon annans fel. 

Poängen var att det inte alls behövs massa ryck upp dig och jobba på dig själv för att få sex. Har jag skrivit flera gånger. Det behöver inte handla om just mig, andra gör också samma sak som jag gjorde, eller så skulle säkert många kunna men vill inte, vissa behöver mer än så för att kunna ha sex. Många är ju försiktiga också och törs inte möta en främling på tu man hand. Men det är inte alls konstigt att det går.

"Poängen var att det inte alls behövs massa ryck upp dig och jobba på dig själv för att få sex."

Du har skrivit att det har funkat så för dej.

Var är poängen för de av det motsatta könet som ligger sämst till?

Det är lättare för en kvinna att ge en man orgasm än tvärt om, den med kuk kommer ju lättare.
    "det är ju lätt för mej att bara passivt dra lite fram och tillbaka" utan att ens hinta om hur mannen ska göra för att det ska bli lika lätt.

Du har skrivit flera inlägg om en poäng du aldrig gjort och fortsätter väl att passivt undvika att förklara poängen.

• ClumsySmurf
    Anonym (....) skrev 2023-08-07 21:14:03 följande: #3009
    Anonym (Til) skrev 2023-02-23 10:33:26 följande: #3002
    Var ser du kvinnor komma med förslag om statliga regleringar, fördelning av "bra" män osv? Ingenstans. Kvinnor ser det inte som ett problem som nån annan ska fixa, om de nu har svårt att hitta bra relationer. Det är skillnaden mot incels i den här tråden, som vill införa regleringar, fördelning och kåthetsdroger för kvinnor.
    Exempelvis vad är syftet med denna text om personen som skrev texten inte vill påverka männen?
    www.dn.se/sverige/nora-adin-fares-man-som-inte-uppvaktar-kvinnor-varfor-ska-jag-projektleda-dem/

Bevisligen vill kvinnor påverka männen men det kanske handlar mer som sagt att kvinnor brukar kanske vilja ha andra lösningar för problemen. 
    Att det är själva förslagen som kanske är mer udda än kvinnor som inte vill påverka männen till deras fördel. 

Betalvägg...
    Står det exempelvis någonstans
    att hon tycker att staten i jämlikhetens namn ska bestämma hur männen ska göra?
    att hon tycker att det är hennes mänskliga rättighet att män ska uppvakta henne?
    att män ska genmanipuleras eller få piller så de vill uppvakta henne?
    att det är ett odemokratiskt hot mot hennes yttrandefrihet att ha en åsikt om hennes åsikt?

Har hon exempelvis spammat DN med 1215 helt obegripliga artiklar där hon frågar varför män ska få hjälp av doktorn för prostatacancer om inte hon får ha medfödd rättighet till kuk?
  • ClumsySmurf
    Anonym (....) skrev 2023-08-08 17:28:45 följande:
    Har inte tillgång till hela artikeln heller. 
    Hel del kvinnor kan faktiskt snacka om att pågrund av jämställdheten så måste olika män better sig på olika sätt. 

Jag har inte sagt något om odemokratiskt att ha en åsikt om någons åsikt utan det är odemokratiskt att skylla på att man inte får enligt lagen ha åsikt om olika saker. 

Prostatacancer har inte helt samband mellan att hon skulle ha medfödd rättighet till penisar. 
    Prostatan är inte en penis. 

Jag har inte sagt något om att det är ett problem om någon man inte kan ha sex för mannen har problem med sin prostata men är inget problem om kvinnor saknar sexpartner. 
    Det är ni som gör en sådan tolkning när det ska vara annorlunda om en kvinna har ont i slidan och kan inte ha sex medan det är okej om en man saknar sexpartner 

Prostatacancer har inte något samband mellan att personen har haft ett sexliv eller inte.

Den påhittade exemplet med kvinnan har dessutom andra förutsättningar att få sex än vad jag har.
    "Har inte tillgång till hela artikeln heller."

med information som jag inte hade igår ser jag ju frågan
    Exempelvis vad är syftet med denna text om personen som skrev texten inte vill påverka männen?
    ur ett helt annat perspektiv,

det sätter ju inte ett annat ljus på min fråga till dej
    Har hon exempelvis spammat DN med 1215 helt obegripliga artiklar
    men glöm att jag frågade.

• Meddelande borttaget
  • ClumsySmurf
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-12 15:25:51 följande:
    Jag förstår vad du menar och jag har väl ingen direkt lösning. Jag tänker att man kanske kan få en attitydförändring kring diskussionen, det skulle tex möjliggöra ett mer konstruktivt samtal i detta känsliga ämne.
    Sura bittra incels har en hel del problem, en konsekvens är att de inte är särskilt attraktiva dejtingmarknaden en annan är att de undviker den. Det är inte 'inget sex' som är själva problemet det är en konsekvens men de låtsas som att det är. De har orsakat sin egen stigmatisering men de ser sej själva som oskyldiga offer.

Förslagen/lösningarna handlar extremt sällan om att lösa problemen, de vill bara ta genvägar och tycker att samhället är skyldiga dem fitta, det är inget som löser deras problem och de tycker att de inte har några skyldigheter bara rättigheter.

Vad har du tillfört diskussionen som är konstruktivt?

• ClumsySmurf
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 16:30:34 följande:
    Hade du skällt på honom om han hade klagat på att det är lönlöst att använda dejtingappar som man? Hade du sagt att det går visst, titta på mig eller något sånt?

Bara för att man säger att det nuvarande relativt nya dejting-systemet är riggat till mäns nackdel och behöver styras upp gör det inte någon till kvinnohatare. Ingen har vad jag vet sagt att det är kvinnors fel att det har blivit så.
    "Hade du skällt på honom om han hade klagat på att det är lönlöst att använda dejtingappar som man?"

För att det öht ska bli logiskt...är man så dum att man väljer en app för lebbar.

"Bara för att man säger att det nuvarande relativt nya dejting-systemet är riggat till mäns nackdel"

Det är inte riggat men 'arbetslös' ser inte så bra ut i meritlistan online
    där det är väldigt svårt att marknadsföra sin personlighet som man för IRL. Träffa kvinnor/män IRL har aldrig varit lätt för sociala miffon utan självinsikt.

Funkar det inte med appar får man prova något annat

• ClumsySmurf
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-12 20:00:58 följande:

Spelar det någon roll. Tydligen så är incels misogyna. Misogyniteten kan då länkas med sexlöshet. Sambandet är självklart.

Incelen själv måste bryta det för att ha möjlighet att attrahera en kvinna. Sen så är det säkert incels som hellre vill ha kvar sin misogynitet och offerkänsla. 

Där har incels ett val. Arbeta med dina åsikter om kvinnor, eller välj en nästan garanterad sexlöshet.

"Misogyniteten kan då länkas med sexlöshet. Sambandet är självklart."

Det finns kanske en liten länk om man jämför t.e.x en narcissist med social kompetens (h*n vet ju hur man ska spela normal och kan göra det i månader) med ett misogynt socialt miffo med social ångest och inga manliga kompisar IRL kan man nog hitta andra faktorer som är större och om sistnämnda har väldigt svårt att hitta ligg beror det inte på någon app.

Med den öppna misogyniteten online har de stigmatiserat sej själva.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?