Tänk logiskt skrev 2024-01-05 15:10:19 följande:
Jag definierar incel som alla andra: en person som lever i ofrivilligt celibat. Och jag intresserar mig främst för manliga incels eftersom jag är man själv och har varit incel, och för att incelproblematiken för kvinnor är annorunda.
Jag tror att det kommer fram ganska snabbt under en bekantskap (på en dejtingsajt eller en riktig dejt, m.m.) om mannen är en incel, aldrig haft något förhållande eller är oskuld. I annat fall måste mannen vara mer eller mindre oärlig, och är ju inte bra. Och det framgår ganska klart i t.ex. trådar här på F.L. att många kvinnor tror att det automatiskt måste vara något fel på en man som är incel, särskilt om han är oskuld upp i åren, och då väljer man förstås bort sådana.
För kvinnor är det annorlunda. Jag tror det är få män som väljer bort en kvinna för att hon har liten erfarenhet av förhållanden eller är oskuld. Snarare tvärtom (vilket man möjligen kan beklaga ur feministisk synpunkt).
Om det kommer fram ganska snabbt på krogen att en kvinna är incel, att hon inte kan få någon så är jag helt säker på att det har med henne att göra och inte mina fördomar, jag tvivlar på att hon sagt det själv.
Om hon har blivit bortvald av alla så kan man utesluta att det beror på alla andra, man räknar med att någon har blivit bortvald av en anledning men människor förändras och normalt har folk träffats IRL och har lärt känna varandra så för många har det funkat ändå men om hon är socialt isolerad och/eller enbart använder appar så blir det ju svårt att lära känna någon så är det ju hon som behöver ändra på något och inte jag.
Män har ju något lägre krav när de vill ligga så en kvinnlig oskuld som verkar desperat bör ju ge lite dåliga vibbar, om hon vid 35-40 ser mej som sista utvägen är det nog ingen av oss som skryter om det.