• ClumsySmurf

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2024-01-04 18:23:29 följande:
    Det gör det visst. Damfotbollsspelare klagar på att de har lägre betalt än herrspelare. Varför får en kvinna klaga men inte en man?

Allt är inte individens eget ansvar. Detta har vi diskuterat förut också. Samhället bör där det är möjlighet hjälpa till för att skapa lika förutsättningar och möjligheter för alla. Det är en grundläggande princip som de flesta står bakom förutom när män missgynnas, då är det ingen som bryr sig. Sen förväntar ni er att män bara ska acceptera att bli behandlade sämre. Glöm det.
    Damfotbollsspelare klagar på att de har lägre betalt, feminister klagar åt dem men många klagar på de som klagar och tycker att de är korkade. Damfotbollsspelare är sämre så de drar mindre publik och då förtjänar man inte lika mycket betalt, de ska inte ha mänsklig rättighet till manliga fotbollspelares pengar. Men när man klagar på män som klagar på att sämre får mindre 'publik', tycker att de är korkade och att de inte ska ha mänsklig rättighet till kvinnors fittor ska det klagas på att kvinnor får klaga.

• ClumsySmurf
    Anonym (hej) skrev 2024-01-04 18:26:29 följande:
    Det är du och Cloffe som ljuger konstant. Det finns ingen som flyttar över något ansvar på kvinnor, bara på samhället och de som bestämmer.

En missnöjd damspelare lägger inte över ansvaret på herrspelarna, utan på fotbollsförbunden och klubbarna.
    du är lika ärlig.

• ClumsySmurf
    Anonym (Til) skrev 2024-01-04 18:56:51 följande:

Ser du att samhället försöker styra upp det faktum att det finns män som utnyttjar dejtingsidor för planlöst liggande och därmed "lurar" kvinnor att de har seriösa intentioner? Nä, konstigt nog är det ju inga feminister eller andra som föreslår att sidorna ska kvoteras eller stängas fast det då kanske är vanligare att kvinnor "missgynnas" eller hur ni vill uttrycka det. De enda som föreslår det är incels. 

Så kanske kan det vara så enkelt att dejtinglivet tillhör det privata och inte är nåt som samhället kommer att fixa, oavsett kön? 

feminister vill kvotera in sej för att få mer pengar makt och status
    incels vill kvotera in sej i kvinnor.

• ClumsySmurf
    Anonym (hej) skrev 2024-01-04 19:15:14 följande:
    ClumsySmurf skrev 2024-01-04 19:03:33 följande:
    feminister vill kvotera in sej för att få mer pengar makt och status
    incels vill kvotera in sej i kvinnor.
    Ja?

Det borde i såna fall vara lika fult att att vilja ha mer pengar, makt och status. Där borde eget ansvar också gälla om vi ska tänka så.
    könskvotering är olagligt i sverige så det ses väl som något fult
  • ClumsySmurf
    Anonym (Til) skrev 2024-01-04 19:22:58 följande:
    Menar du på allvar att det inte finns kvinnliga incels? Såklart det finns. Men de är inte så högljudda eller kräver regleringar hit eller dit. De kräver inte tillgång till män, även om de säkert är ledsna och kanske bittra.

Återigen. Om du tror att feminister har makten över regeringen och dejtingapparna skulle många av de problem som faktiskt hotar kvinnors liv inte ens existera. 
    någon som vet hur många gapfeminister det finns som män inte vill ha? det kanske finns tillräckligt med svårt desperata män med narcissistiska mammor.
  • ClumsySmurf
    EnAnonumius skrev 2024-01-04 20:10:01 följande:
    Du skiter i att förklara vad du menar med att det inte finns kvinnliga incels på samma sätt för att < fyll i valfri förklaring häf>.
    < sex man inte vill ha räknas som alternativ, riktiga incels har inga alternativ>

• ClumsySmurf
    EnAnonumius skrev 2024-01-04 20:19:00 följande:
    ClumsySmurf skrev 2024-01-04 20:12:44 följande:
    < sex man inte vill ha räknas som alternativ, riktiga incels har inga alternativ>
    **fniss*
    lolol-lol.gif
    Det är så de ser på det, så länge det finns desperata män som sätter på vad som helst kan inte finnas kvinnliga incels.
  • ClumsySmurf
    Anonym (hej) skrev 2024-01-04 20:30:21 följande:
    EnAnonumius skrev 2024-01-04 20:04:31 följande:
    Och på vilket sätt skulle det hjälpa de misogyna incelsen?

Bara för att det skulle kunna bli en s.k "könsbalans", av Jimmie Åkessons förslag, så är de inte samma sak som att det skulle öka chansen för de misogyna incels för den saken skull.
    Det är klart att det skulle öka chanserna. Sverige har flest andel incels i världen. Fundera på vad det beror på. Har vi mest kvinnohat i världeneller mest könsobalans (i åtminstone Europa)?
    Flest andel som besökt incelsidorna där du har hittat dina argument, det är inte snällt av dej att klumpa ihop alla ensamma män med såna som du.

Jag tror misandriska mansbebisar har fler besökare
    De flesta besökarna på forumen är amerikaner, men sett till befolkningsmängd finns en betydligt större andel besökare från Sverige än från USA*. I forumen beskrivs Sverige som ett land som på grund av stor flyktingmottagning är ?cucked?, ett begrepp incels använder om veka män som låter sig domineras. Svenska kvinnor anses ha tagit över makten och förstört landet genom feminism samt stor invandring av utländska män vilket förstör den sexuella marknaden för etniskt svenska män, säger Lisa Kaati.
    [...]

* 240 besök från Sverige per miljon invånare jämfört med USA:s 43 besök per miljon invånare.

www.foi.se/nyheter-och-press/nyheter/2020-03-04-kvinnohat-och-valdshyllningar-i-digitala-incelmiljoer.html

• ClumsySmurf
    Tänk logiskt skrev 2024-01-05 15:10:19 följande:
    Jag definierar incel som alla andra: en person som lever i ofrivilligt celibat. Och jag intresserar mig främst för manliga incels eftersom jag är man själv och har varit incel, och för att incelproblematiken för kvinnor är annorunda. 

Jag tror att det kommer fram ganska snabbt under en bekantskap (på en dejtingsajt eller en riktig dejt, m.m.) om mannen är en incel, aldrig haft något förhållande eller är oskuld. I annat fall måste mannen vara mer eller mindre oärlig, och är ju inte bra. Och det framgår ganska klart i t.ex. trådar här på F.L. att många kvinnor tror att det automatiskt måste vara något fel på en man som är incel, särskilt om han är oskuld upp i åren, och då väljer man förstås bort sådana. 

För kvinnor är det annorlunda. Jag tror det är få män som väljer bort en kvinna för att hon har liten erfarenhet av förhållanden eller är oskuld. Snarare tvärtom (vilket man möjligen kan beklaga ur feministisk synpunkt). 
    Om det kommer fram ganska snabbt på krogen att en kvinna är incel, att hon inte kan få någon så är jag helt säker på att det har med henne att göra och inte mina fördomar, jag tvivlar på att hon sagt det själv.

Om hon har blivit bortvald av alla så kan man utesluta att det beror på alla andra, man räknar med att någon har blivit bortvald av en anledning men människor förändras och normalt har folk träffats IRL och har lärt känna varandra så för många har det funkat ändå men om hon är socialt isolerad och/eller enbart använder appar så blir det ju svårt att lära känna någon så är det ju hon som behöver ändra på något och inte jag.

Män har ju något lägre krav när de vill ligga så en kvinnlig oskuld som verkar desperat bör ju ge lite dåliga vibbar, om hon vid 35-40 ser mej som sista utvägen är det nog ingen av oss som skryter om det.

• ClumsySmurf
    EnAnonumius skrev 2024-01-06 20:33:37 följande:
    Ha ha ha ha, undra hur TS skall försöka förklara bort det..  😈😏😁

Fakta direkt från SÄPOS hemsida.
    när jämställdhetsmyndigheten är inblandad i något...
    Ovanstående är utdrag ur rapporten Män, maskulinitet och våldsbejakande extremism som professor Lucas Gottzén tagit fram på uppdrag av CVE och Jämställdhetsmyndigheten
  • ClumsySmurf
    Tänk logiskt skrev 2024-01-08 01:07:27 följande:
    ClumsySmurf skrev 2024-01-06 10:53:36 följande:
    Om det kommer fram ganska snabbt på krogen att en kvinna är incel, att hon inte kan få någon så är jag helt säker på att det har med henne att göra och inte mina fördomar, jag tvivlar på att hon sagt det själv.

Om hon har blivit bortvald av alla så kan man utesluta att det beror på alla andra, man räknar med att någon har blivit bortvald av en anledning men människor förändras och normalt har folk träffats IRL och har lärt känna varandra så för många har det funkat ändå men om hon är socialt isolerad och/eller enbart använder appar så blir det ju svårt att lära känna någon så är det ju hon som behöver ändra på något och inte jag.

Män har ju något lägre krav när de vill ligga så en kvinnlig oskuld som verkar desperat bör ju ge lite dåliga vibbar, om hon vid 35-40 ser mej som sista utvägen är det nog ingen av oss som skryter om det.
    Låt oss säga att en kvinna har svårt att få någon för att hon tidigare varit prostituerad, eller missbukare (men nu fri från missbruket) eller transkvinna (som började som man), eller liknande. Då kanske det inte hjälper att hon är en jättefin person som nu har ett bra liv i övrigt, utan många män väljer säkert bort henne pga. egna fördomar. 

Om en kvinnlig desperat 40-ärig oskuld träffar en manlig desperat 40-årig oskuld tror jag inte mannen skulle tveka...
    Oskulder blir dömda hårdare men att det skulle bero på fördomar om deras städning köper jag inte och du blandar öpplen med päron när du blandar in prostituerade och transkvinnor.

• ClumsySmurf
    Tänk logiskt skrev 2024-01-11 19:18:42 följande:
    ClumsySmurf skrev 2024-01-09 09:47:41 följande:
    Oskulder blir dömda hårdare men att det skulle bero på fördomar om deras städning köper jag inte och du blandar öpplen med päron när du blandar in prostituerade och transkvinnor.
    Jag är ganska säker på att kvinnliga oskulder inte har lika svårt att hitta partner som manliga. Men min poäng var just att det inte nödvändigtvis behöver vara något fel på en person för att hen blir bortvald, utan att det också kan bero på fördomar hos andra. Och det finns inlägg här på FL där man utgår från att manliga oskulder enbart har sig själva att skylla, att man utgår från att det måste vara något fel på dem, t.ex. att de inte städar ordentligt (bara ett bland flera exempel på antagna brister). Jag försökte dock ge exempel på att även kvinnor kan bli offer för ogrundade fördomar. 
    du gav konstiga exempel
    om jag inte vill suga av en transkvinna så är hon offer för ogrundade fördomar?
  • Meddelande borttaget
  • ClumsySmurf
    Tänk logiskt skrev 2024-01-12 13:00:10 följande:
    Varför?
    alla som kan tänka logiskt vet att transkvinnor inte är kvinnor
  • ClumsySmurf
    Anonym (hej) skrev 2024-01-15 11:43:28 följande:
    Det man ska komma ihåg då är att det finns olika grader av friendzone. Män som säger att de hela tiden hamnar i friendzone är förmodligen bara ytligt bekanta med de kvinnor som inte är intresserade av dem. De passar bara inte ihop med de kvinnorna och därför blir det ingen relation. Här hamnar den teoretiska kategorin av incels som anklagas för att ha ett otrevligt bemötande.

En annan typ av friendzone är den där en man och en kvinna är vänner på riktigt, umgås mycket och skulle kunna vara i en relation (ha sex, tydligen skillnaden) om båda hade velat det. Den typen av friendzone är mest irriterande för de män som befinner sig i den och tär på självkänslan. Borde inte de männen gå under benämningen incels?
    Om det är irriterande och tär på självkänslan att inte få knulla med sina vänner är man inte riktiga vänner, den typen av friendzone är mest irriterande för den som trodde de var vänner.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?