Hejhoppgummi skrev 2023-10-11 20:35:09 följande:
#7448ClumsySmurf skrev 2023-10-10 19:19:27 följande:
"Har jag återigen sagt att misogyni är enda faktorn till incels? Eller att det är en bidragande orsak till att män väljs bort och ratas? "
inte vad jag vet så det är därför jag frågat flera gånger.
"förklara gärna vad som bidragit till att det är svårt att hitta bra män?"
men det blir ologiskt att påstå det är misandri som skapar femcels och garrantera att de inte får ligga när det finns män som skaffar familj med manshatare, om de klagar på det är svårt att hitta bra män man ju gissa vad som bidragit.
"Och du får gärna förklara gärna hur det inte kan tänkas ha en korrelation med mäns generella lägre utbildningsgrad."
Du får gärna förklara varför jag ska förklara något jag aldrig påstått.
"men det är klart, det är kräsna femcels som gör männen odugliga."
Var tolkade du in att kvinnor som känner sej odugliga och inte sex gör männen odugliga?
Det är du som väljer att dra paralleller eller hur? Har någon sagt att misogyni är ENDA orsaken?
nej precis. så varför är det då ens relevant att bjäbba med 715 följdfrågor á la *bevisa att misogyni är enda orsaken* när det inte ens är vad som sagts. eller hur? Så varför ens fråga efter bevis på ett påstående som inte ens yttrats? är inte det att fultolka eller misstolka? välj själv vilket du föredrar
"
Har någon sagt att misogyni är ENDA orsaken? nej precis"
förutom "experten" som är en smurf på att slingra sej när man ställer frågor, kanske för att han hittar på saker men han verkar inte heller särskilt konsekvent så han kan ju ha skrivit 5 olika saker, + 15 när han slingrat sej.
Kvinnorna i tråden säger att de inte vill ligga med någon som är misogyn, inget konstigt med det men "experten" Cloffe påstår att kvinnorna skriver att det inte går.
Vill inte och går inte är samma sak.
Cloffe och kvinnor är inte samma sak.
Den enda jag vet som skriver motsatsen är Cloffe
Jag kan ju ha missat något men då kan han ju någon citera några inlägg där kvinnor påstår att det inte går.
finns det fler än ett sätt att tolka "hävdar att det VISST går att vara misogyn och knulla"?
finns det fler än ett sätt att tolka "Trots att kvinnor skriver motsatsen."?
Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-11 23:56:09 följande:
#7452[ ...]
Läser hela tiden män på fl (flera i den här tråden) som anser sig vara experter och hävdar att det VISST går att vara misogyn och knulla. Trots att kvinnor skriver motsatsen.
[...]
här påstår Cloffe att det är skillnad på incels och andra män som inte har sex. De andra männen har möjlighet till sex.
finns det fler än ett sätt att tolka "incels och de andra"?
finns det fler än ett sätt att tolka "De andra männen har möjlighet till sex."?
Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-12 20:16:44 följande:
#3395Anonym (hej) skrev 2023-08-12 20:09:28 följande:
Jag har inga problem med att ha kvinnor som vänner och de ser inte mig som en misogyn kvinnofientlig man som du gör. Dina fördomar mot mig stämmer inte.
Nu pratade vi om sexlösa män som inte är misogyna. 3 personer i tråden har träffat män som var sexlösa innan deras förhållande. Vad var anledningen till att dessa helylle-män (enligt deras egna beskrivningar) levde som sexlösa tror du?
Finns det män som är sexlösa utan att vara misogyna enligt ditt synsätt?
Du ser dig inte som incel heller tydligen. Ja, du har misogyna attityder. Du tycker som sagt att det var bättre förr och att det var ett misstag av män att "ge upp" ekonomisk makt till kvinnor. Det är självklart att det är dina misogyna attityder som gör att du är incel.
Alla har varit sexlösa någon gång i sitt liv innan man förlorar oskulden. För somliga sker det tidigare, för incels aldrig. Vilket beror på deras attityder mot kvinnor. Sex är aldrig en garanti, men det är skillnad på incels och andra män som inte har sex. De andra männen har möjlighet till sex.
Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-08 17:38:57 följande:
#7327Anonym (Fol) skrev 2023-10-08 16:40:14 följande:
Vet inte hur många gånger jag ska behöva upprepa att jag är gift och har barn.
Misogyniteten i sig är inte problemet. Det är att incelsen är oattraktiva. Sedan hittar de alla möjliga ursäkter för att inte ta tag i problematiken. Att hävda att kvinnor är skräp är bara en dålig ursäkt egentligen. Surt sa räven om rönnbären som man säger.
Sedan har jag sedan dag 1 i tråden sagt att man ska vara ärlig med vem man är. Det är just därför man inte ska börja hitta tips och tricks för att ragga utan för att förbättra sig själv i grunden så att man kan vara öppen med vem man är.
Jag har inte kallat dig för incel. Du bekräftar egentligen det jag hävdar i föregående inlägg. Att du såsom incels tror att deras brist på sex handlar om ytliga saker. Du säger att incels är oattraktiva. Kvinnor anser att incels är oattraktiva på grund av deras åsikter.
Läser man i tråden så verkar incels uppgivna, de tycker det har gjort "allt" jag gissar att de köpt ett gymkort som de besöker två gånger i veckan och kör 3*12 reps på alla muskelgrupper. (Ok, nu raljerar jag) men det som saknas är insikten att det handlar om det inre. En incel kan inte komma till den insikten genom googlande. Läser man på familjeliv så verkar det som att incels får råd av andra män hur dom ska behålla sin misogynitet och samtidigt kunna följa det för kvinnor, gå till gymmet och köra muskelgrupper, eller annat ytligt. Inga råd om att ändra sig inifrån. Kvinnor skriver det, avfärdas direkt av män som anser sig vara "experter" för att " det visst går att vara misogyn och samtidigt få ligga" så jävla hopplöst. Gissar att dessa män väljer bort att lyssna på kvinnorna de vill ligga med för att de inte ens ser dom som människor. Konstiga, läskiga varelser som de letar efter en formel för att kunna förstå.
Här garanterar Cloffe att det inte går, jag kan nästan garantera Cloffe aldrig kommer att backa upp det med något.
finns det fler än ett sätt att tolka "garanterar" på?
Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-03 02:45:16 följande:
#2125Anonym (hej) skrev 2023-08-03 00:52:01 följande:
Det hänger ju ihop. Om överutbudet av män minskar kommer män och kvinnors preferenser att konvergeras, så att det problemet försvinner.
Jag kan garantera att misogyna, kvinnofientliga blir utan sex i alla fall. Kvinnor vill inte ha sex med någon som föraktar dom. Det är inte så komplicerat.
och han påstår att Anledningen till att folk blir incels är för att de har misogyna attityder från början.
finns det fler än ett sätt att tolka det på?
Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-12 19:03:45 följande:
#3355Anonym (hej) skrev 2023-08-12 17:51:38 följande:
Cloffe och Molly50 har hävdat flera gånger att allt som behövs för att bryta sexlöshet är att ha rätt åsikter, vara trevlig och gå till en samtalsterapeut.
Det har jag aldrig sagt. Anledningen till att folk blir incels är för att de har misogyna attityder från början. Sexlöshet är bara ett symptom på det.
Ja, gå till en psykolog för att bearbeta dina känslor i stället för att lufta dina misogyna föraktfulla kommentarer och fascistiska förslag på nätet.
Om du tänker efter, allt har möjlighet att förändras för dig i så fall. Ingenting förändras om du sprider dynga på nätet, tvärtom du göder dina misogyna attityder och du placerar dig själv längre från samhället.
här påstår han att han påstår han att han postat länk med korrelationen mellan misogynitet och
framtida incel.
Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-12 19:23:01 följande:
#3366Anonym (hej) skrev 2023-02-23 10:33:26 följande:
#3360Ett flertal av de som skriver i tråden lever tillsammans med män som tidigare var sexlösa. Ingen har hävdat att de är misogyna, så hur är det möjligt att de var incels om alla som är det är misogyna?
Det är skillnad på incels och sexlösa. Har du inte förstått det än? Jag postade en länk tidigare som visade korrelationen mellan misogynitet och framtida incel.
Då kan man dra slutsatsen att det är attityden mot kvinnor en incel behöver förändra själv för att kunna ha chans till sex.
Hur långt sträcker sig din kapacitet för att kunna förstå det här självklara faktumet?
Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-12 20:00:58 följande:
#3375Anonym (....) skrev 2023-02-23 10:33:26 följande:
#3374"men det borde det inte ens finnas forskning på. Sånt är ju självklarheter. Jag finner det som en självklarhet att du är incel exempelvis på grund av dina åsikter."
Man blir påverkad av sin situationen
Spelar det någon roll. Tydligen så är incels misogyna. Misogyniteten kan då länkas med sexlöshet. Sambandet är självklart.
Incelen själv måste bryta det för att ha möjlighet att attrahera en kvinna. Sen så är det säkert incels som hellre vill ha kvar sin misogynitet och offerkänsla.
Där har incels ett val. Arbeta med dina åsikter om kvinnor, eller välj en nästan garanterad sexlöshet.
Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-12 16:02:03 följande:
#3249Anonym (Palle) skrev 2023-02-23 10:33:26 följande:
#3240Det har arbetats massor i samhället kring just rasism som du tar upp. Det var ett bra exempel.
Även jag har haft diskussioner med rasister ibland, jag har då ibland gått in djupare i ämnet och stått upp för vad jag tycker. Jag har inte direkt projekterat allt mitt hat på dessa personer, vilket då givetvis omöjliggör ett samtal överhuvudtaget.
Förstår du vad jag menar.
Det är så svartvitt för Er, bara för att jag inte direkt visar min avsky för en viss gruppering, så daltar jag, eller rent av tycker som dom. Det är som att några av er kör med devisen att är du inte med oss, så är du mot oss!
Du kan inte bemöta fascistiska idéer seriöst. Det är långt ifrån neutralt. Du fortsätter med devisen som incels kör med att dom blir utsatta för "hat" och att det är så synd om dom.
Skulle påstå att det är du som ser saken svartvitt. Säga ifrån till fascistiska idéer är långt ifrån hat och borde vara steg ett för en neutral diskussion.
Nu har du iofs blottat ditt kvinnoförakt. Jag hoppas att du har möjlighet till rannsakan och förändring. Annars bidrar du faktiskt till skapandet av incels. Incels uppstår inte från sexlöshet utan det är misogyna, kvinnoföraktande män som blir incels. Jag har postat en länk tidigare om forskningen runt det.
han har fultolkat "forskningen runt det."