EnAnonumius skrev 2023-08-21 02:35:55 följande:
#4464ClumsySmurf skrev 2023-08-21 00:47:56 följande:
Jag har inte orkat läsa alla inläggen så du får gärna citera inlägget där han gör det.
Inlägg #4311 så skriver (Fol), jag citerar med citat box hans sista stycke (den som Cloffe quotade i sitt inlägg som han skärmdumpade men utan citatbox):
Anonym (Fol) skrev 2023-08-20 19:30:59 följande:
Av vad jag kunnat se av världen är ofta våldtäkt en konsekvens av dålig uppväxtmiljö. Ofta har kvinnan haft en dålig pappa som inte givit henne kärlek. När hon sedan ska leta relation vet hon inte vad en bra man är och letar i fel vatten.
(slut på citat)
Det är ju en riskfaktor faktor så trygg uppväxt blir en skyddande faktor.
Det är ju ett argument för att misogyna incels inte ska ha familj innan de skärp till sej.
Det han trasslar till det med är
Man ska inte lära barn att akta sig för "vissa människor" -> "grupper" eftersom de då går in i slutna sällskap och isolerar sig.
Att "ofta" i slutänden blir den enda riskfaktorn.
Att han tror att han vet allt om de han känner.
Likheter dras till varandra men med våldsamt skryt om sina bra värderingar har han valt alla man lärt känna och våldtagna har dåliga värderingar.
Ingen jag känner har faktiskt blivit våldtagen. Man kan ju undra varför men vägrar att tro att det är en slump. Människor med bra värderingar dras till varandra.
Recent research suggests that individuals with attachment difficulties are at increased risk for experiencing intimate partner violence (IPV) victimization. However, most studies conducted on this topic have been cross-sectional, leaving it unclear whether attachment difficulties actually precede this type of violence. The current 6-month prospective study examined the relation between adult attachment and subsequent IPV victimization in a sample of 133 college women. At Time 1, participants completed the Experiences in Close Relationships (ECR) questionnaire to assess the two underlying orthogonal dimensions of adult attachment (anxiety and avoidance) and the Traumatic Life Events Questionnaire (TLEQ) to assess prior exposure to interpersonal traumatic events. At follow-up, participants completed a modified version of the Revised Conflict Tactics Scale (CTS-2) to assess IPV victimization. Results indicated that attachment anxiety was associated with an increased risk for experiencing physical assault during the 6-month follow-up period, even after statistically adjusting for prior interpersonal trauma. In contrast, attachment avoidance was unrelated to subsequent IPV victimization.
journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/0886260516651314Sexual assault has been recognized as a major public health problem and social concern among college students for several decades. In response to the inadequacies of many universities to effectively address this problem, researchers, policy makers, and the public alike have recently called for greater attention to reducing the high rates of sexual violence against college women. The present study expands on the current literature by investigating familial, individual, and sociocultural risk factors for sexual assault. Specifically, we examine insecure adult attachment styles and the hook-up culture on college campuses as mediators in the relationship between family of origin aggression and sexual assault perpetration by men and victimization among women. Research questions were addressed with a sample of 624 college undergraduates (54 % women). Consistent with hypotheses, results of structural equation modeling indicated that an avoidant attachment style and participation in the hook-up culture accounted for the relationship between exposure to interparental hostility and sexual assault perpetration by men and victimization among women. Further, among women, an anxious attachment style accounted for the relationship between harsh parenting and victimization. These findings have important implications for future research, relationship education programs for parents and young adults, and preventative interventions. For example, parents can learn about the risks of exposing their offspring to hostility and aggression while adolescents and young adults may benefit from relationship education programs that help establish healthy working models of relationships.
(PsycINFO Database Record (c) 2016 APA, all rights reserved)
psycnet.apa.org/record/2014-54723-001Anonym (Fol) skrev 2023-08-20 19:30:59 följande:
#4311Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-20 19:12:33 följande:
du har sagt att du har barn. Har du en dotter? Kommer du inte lära henne att akta sig för vissa människor? eller kommer du låta henne gå på nitar och riskera bli våldtagen, misshandlad eller mördad för att du inte vill *generalisera*?
Det är extremt destruktivt att lära barn att vara rädd för grupper. Det är så de hamnar i problem eftersom de då går in i slutna sällskap och isolerar sig. Det är inte bara män som gör det, utan det är även kvinnor. Eller olika religiösa grupper eller olika etniciteter.
Jag är extremt noggrann med att inte föra över mina fördomar på mina barn. Och ja, jag har en dotter. Uppfostrar henne med kärlek och gränser. Det är inte så komplicerat.
Ingen jag känner har faktiskt blivit våldtagen. Man kan ju undra varför men vägrar att tro att det är en slump. Människor med bra värderingar dras till varandra. Sedan väljer kvinnan män av samma kategori som pappa.
Av vad jag kunnat se av världen är ofta våldtäkt en konsekvens av dålig uppväxtmiljö. Ofta har kvinnan haft en dålig pappa som inte givit henne kärlek. När hon sedan ska leta relation vet hon inte vad en bra man är och letar i fel vatten.