• ClumsySmurf

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-21 01:43:44 följande: #4457
    ClumsySmurf skrev 2023-02-23 10:33:26 följande: #4452
     Jag har inte orkat läsa alla inläggen så du får gärna citera inlägget där han gör det.

en screen av ditt inlägg där du påstår det...
  • ClumsySmurf
    EnAnonumius skrev 2023-08-21 01:44:29 följande: #4458
    Anonym (hej) skrev 2023-08-21 00:29:49 följande:
    Nej, du har fel. De åtgärder som har använts är tvingande. Idag finns det tre tvingande pappamånader och flera vill höja det till sex tvingande pappamånader.

Det är inte alltid fel med tvingande åtgärder.
    Oj oj oj oj oj..

Ska du diskutera dettas med mig, så SKA du ha kunskaperna också om hur det ser ut i praktikemn och verklighet fullt ut och inte bara via medias selektiva återgivande av det.

Ja det finns tre månader "pappa månader".
    Det som många missar (synnerhet du) och så media har valt bort att rapportera om, är att det finns även tre mamma månader,  det är information som finns på FK hemsidas om föräldraledighet.

D.vs i praktiken så har varje förälder tre låsta månader var. Vilket innebär i praktiken att det blir lika tvingande för kvinnan också.

Det är på förslag att höja detta till sex månader, det stämmer.
    Den motionen finns att läsa på regeringens hemsida, om man orkar att söka i deras databas.

Det tidningarna INTE tar med i sina artiklar är att det skall låsas med 6månader för mamman också.
    Så det kommer även att bli lika tvingande för mamman. 

Så du kan redan nu sluta upp med att snyfta om "tvingande pappa månader".
    Då detta med "låsta månader" kommer att beröra båda föräldrar likvärdigt, då föräldrarna får lika många låsta månader var.

Men vill du fortsätta att snyfta om "tvingande" så gör det för bägge föräldrarna inte bara pappan.

Fast jag antar att du kommer att ignorera hur förslaget är skrivet egentligen (motionen som har tagits upp i regeringen), och hur det ser ut i verkligheten redan idag, bara för att tidningarna har valt att återgett det selektivt.  D.vs de skriver sanningen med viss modifikation. Alltså de utelämnar att låsta månader kommer att tilldelas mamman med.
     Det jämlikhets aktivister ofta utelämnar när de motiverar med sånt här
    TCO menar att lika möjligheter att arbeta och få ihop livspusslet är helt central för ekonomisk jämställdhet. Alla föräldrar ska kunna kombinera arbete och föräldraskap. I dag är det främst kvinnor som anpassar arbetslivet då de blir föräldrar och det är tveklöst så att ojämställd föräldraledighet påverkar kvinnors karriär, inkomst och slutligen pension negativt. För att förändra detta krävs både politiska reformer och förändrade normer. Inte minst på arbetsplatserna.

www.vk.se/2023-02-28/debatt-atgarder-kravs-for-att-fler-man-ska-ta-ut-foraldraledighet
    är att det sällan handlar om lika möjligheter att få ihop det livspussel man själv vill ha, det är det livspussel de tycker att man ska ha, antagligen som de vill ha sitt.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-21 02:48:54 följande: #4467
    ClumsySmurf skrev 2023-08-21 02:31:47 följande:

en screen av ditt inlägg där du påstår det...
    Vad menar du? Tror du inte på screenen? Leta upp det själv då
    men du måste väl förstå att det inte är någon skillnad på att ta en sceen av något av dina andra inlägg där du påstår att han gör det.
  • ClumsySmurf
    EnAnonumius skrev 2023-08-21 02:35:55 följande: #4464
    ClumsySmurf skrev 2023-08-21 00:47:56 följande:
     Jag har inte orkat läsa alla inläggen så du får gärna citera inlägget där han gör det.
    Inlägg #4311 så skriver (Fol), jag citerar med citat box hans sista stycke (den som Cloffe quotade i sitt inlägg som han skärmdumpade men utan citatbox):
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-20 19:30:59 följande:
    Av vad jag kunnat se av världen är ofta våldtäkt en konsekvens av dålig uppväxtmiljö. Ofta har kvinnan haft en dålig pappa som inte givit henne kärlek. När hon sedan ska leta relation vet hon inte vad en bra man är och letar i fel vatten.
    (slut på citat)
    Det är ju en riskfaktor faktor så trygg uppväxt blir en skyddande faktor.
    Det är ju ett argument för att misogyna incels inte ska ha familj innan de skärp till sej.

Det han trasslar till det med är
    Man ska inte lära barn att akta sig för "vissa människor"  -> "grupper" eftersom de då går in i slutna sällskap och isolerar sig.
    Att "ofta" i slutänden blir den enda riskfaktorn.
    Att han tror att han vet allt om de han känner.
    Likheter dras till varandra men med våldsamt skryt om sina bra värderingar har han valt alla man lärt känna och våldtagna har dåliga värderingar.
    Ingen jag känner har faktiskt blivit våldtagen. Man kan ju undra varför men vägrar att tro att det är en slump. Människor med bra värderingar dras till varandra.
    Recent research suggests that individuals with attachment difficulties are at increased risk for experiencing intimate partner violence (IPV) victimization. However, most studies conducted on this topic have been cross-sectional, leaving it unclear whether attachment difficulties actually precede this type of violence. The current 6-month prospective study examined the relation between adult attachment and subsequent IPV victimization in a sample of 133 college women. At Time 1, participants completed the Experiences in Close Relationships (ECR) questionnaire to assess the two underlying orthogonal dimensions of adult attachment (anxiety and avoidance) and the Traumatic Life Events Questionnaire (TLEQ) to assess prior exposure to interpersonal traumatic events. At follow-up, participants completed a modified version of the Revised Conflict Tactics Scale (CTS-2) to assess IPV victimization. Results indicated that attachment anxiety was associated with an increased risk for experiencing physical assault during the 6-month follow-up period, even after statistically adjusting for prior interpersonal trauma. In contrast, attachment avoidance was unrelated to subsequent IPV victimization.

journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/0886260516651314
    Abstract

Sexual assault has been recognized as a major public health problem and social concern among college students for several decades. In response to the inadequacies of many universities to effectively address this problem, researchers, policy makers, and the public alike have recently called for greater attention to reducing the high rates of sexual violence against college women. The present study expands on the current literature by investigating familial, individual, and sociocultural risk factors for sexual assault. Specifically, we examine insecure adult attachment styles and the hook-up culture on college campuses as mediators in the relationship between family of origin aggression and sexual assault perpetration by men and victimization among women. Research questions were addressed with a sample of 624 college undergraduates (54 % women). Consistent with hypotheses, results of structural equation modeling indicated that an avoidant attachment style and participation in the hook-up culture accounted for the relationship between exposure to interparental hostility and sexual assault perpetration by men and victimization among women. Further, among women, an anxious attachment style accounted for the relationship between harsh parenting and victimization. These findings have important implications for future research, relationship education programs for parents and young adults, and preventative interventions. For example, parents can learn about the risks of exposing their offspring to hostility and aggression while adolescents and young adults may benefit from relationship education programs that help establish healthy working models of relationships.

(PsycINFO Database Record (c) 2016 APA, all rights reserved)

psycnet.apa.org/record/2014-54723-001
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-20 19:30:59 följande: #4311
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-20 19:12:33 följande:
    du har sagt att du har barn. Har du en dotter? Kommer du inte lära henne att akta sig för vissa människor? eller kommer du låta henne gå på nitar och riskera bli våldtagen, misshandlad eller mördad för att du inte vill *generalisera*? 
    Det är extremt destruktivt att lära barn att vara rädd för grupper. Det är så de hamnar i problem eftersom de då går in i slutna sällskap och isolerar sig. Det är inte bara män som gör det, utan det är även kvinnor. Eller olika religiösa grupper eller olika etniciteter.

Jag är extremt noggrann med att inte föra över mina fördomar på mina barn. Och ja, jag har en dotter. Uppfostrar henne med kärlek och gränser. Det är inte så komplicerat.

Ingen jag känner har faktiskt blivit våldtagen. Man kan ju undra varför men vägrar att tro att det är en slump. Människor med bra värderingar dras till varandra. Sedan väljer kvinnan män av samma kategori som pappa.

Av vad jag kunnat se av världen är ofta våldtäkt en konsekvens av dålig uppväxtmiljö. Ofta har kvinnan haft en dålig pappa som inte givit henne kärlek. När hon sedan ska leta relation vet hon inte vad en bra man är och letar i fel vatten.

• ClumsySmurf
    EnAnonumius skrev 2023-08-21 03:23:03 följande: #4470
    ClumsySmurf skrev 2023-02-23 10:33:26 följande: #4465
     Det jämlikhets aktivister ofta utelämnar när de motiverar med sånt här
    TCO menar att lika möjligheter att arbeta och få ihop livspusslet är helt central för ekonomisk jämställdhet. Alla föräldrar ska kunna kombinera arbete och föräldraskap. I dag är det främst kvinnor som anpassar arbetslivet då de blir föräldrar och det är tveklöst så att ojämställd föräldraledighet påverkar kvinnors karriär, inkomst och slutligen pension negativt. För att förändra detta krävs både politiska reformer och förändrade normer. Inte minst på arbetsplatserna.

www.vk.se/2023-02-28/debatt-atgarder-kravs-for-att-fler-man-ska-ta-ut-foraldraledighet
    är att det sällan handlar om lika möjligheter att få ihop det livspussel man själv vill ha, det är det livspussel de tycker att man ska ha, antagligen som de vill ha sitt.
    Nu är ju jag av den åsikten att regeringen inte skall lägga sin näsa i blöd i interna familjeangelägenheter och reglera det med lagen

Dock så skall man inte glömma att förslagen drabbar ju faktiskt kvinnan lika negativt som för mannen. Det är det viktigaste att komma i håg då det har ju ylats i denna tråden om "tvingande pappa månader". 🙄
    Jag har struntat i ylandet "tvingande pappa månader" och gnäller som vanligt på att man i jämlikhetens namn skiter i vad folk tycker är jämlikt.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-21 04:12:40 följande: #4472
    ClumsySmurf skrev 2023-02-23 10:33:26 följande: #4469
    men du måste väl förstå att det inte är någon skillnad på att ta en sceen av något av dina andra inlägg där du påstår att han gör det.
    Vet inte ens varför jag serverade dig det.
    Det vet inte jag heller, jag vet inte heller vad du menar med servera när jag inte frågade om du ville citera dej själv.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-21 07:53:18 följande: #4482
    Anonym (hej) skrev 2023-08-21 00:32:05 följande:
    Nej, jag anser inte det. Det är en de facto begränsning. Man kan använda ett ord som begränsning utan att lägga en värdering i det.

Det blir inte en mindre begränsning för att görs för ett gott ändamål. Vad som är ett gott ändamål bestämmer inte du, utan det är subjektivt.
    att du ens tänker begränsning istället för förmån och möjlighet att ta hand om ditt egna barn säger mycket om dig du
    den möjligheten fanns redan men för auktoritära likhetsaktivister är det möjligheter som är problemet så man begränsar dem, de tänker precis som ts.
  • ClumsySmurf
    EnAnonumius skrev 2023-08-22 01:19:57 följande: #4500
    Anonym (hej) skrev 2023-08-22 00:43:20 följande:

Jag lipar ingenting. Det är andra som lipar över mitt förslag om kvoterade dejtingappar som innebär att alla som använder dem får ta del av utbudet. Detta är tydligen ett fruktansvärt kvinnoförnedrande misogynt förslag, men ingen har hittills lyckats förklara varför. 

Som jag har skrivit i en av mina tidigare poster i denna tråden så har jag läst inläggen i tråden.

Jag har inte sett någon anse anser att förslaget är "kvinnoförnedrande och misogynt" ...

Men för all den del. Men du får gärna citera dessa "andra" (kom ihåg det skall vara flera, då du påstår att det är flera ) som skriver i klartext att dit förslag är "kvinnoförnedrande och misogynt" förslag.

Lägg med nick och inläggs nummer också.
    Jag misstänker att tanken bakom är att förstöra för andra (eller fredagstråda).
    Den narcissistiska tanken att staten ska ska hålla koll på vilka man haft sex med och ge böter om man inte kvoterat in hans kuk i fittan eller lever i celibat tycker jag är förbannat misogynt. Har TS tänkt sej att vara en narcissistisk knullkontrollant som stalkar folk och kollar ifall mer än halva ollonet är inne?

Jag tycker det är väldigt tråkigt att han inte ville svara på min fråga. Han borde ha med sej en bodycam och ladda upp på youtube så man får se hur det går.
    ClumsySmurf skrev 2023-08-16 01:54:59 följande: #3850
    Anonym (hej) skrev 2023-08-16 01:22:03 följande:
    Det enda jag har sagt ska vara begränsat är att ha många olika sexpartners samtidigt och då pratar vi om det som går utanför det normala. Inget som de flesta normala skulle påverkas av.

Allt annat du tar upp saknar helt relevans för diskussionen.
    Är det inte bättre att börja i rätt ände och ta den diskussionen med dumma alfa chads IRL istället för att gnälla i en tråd? Förklara för dem att polisen borde ge dem böter för att de har knullar för mycket så det inte blir något över till dej.
    Om de tycker att du är smurfig kan du göra come back med "ni är avundsjuka på mej".

ClumsySmurf skrev 2023-08-15 18:26:06 följande: #3825
    Anonym (hej) skrev 2023-08-15 17:10:11 följande:
    Nej, de klarar sig inte så bra med de flesta kommer inte att vara incels hela livet tror jag. De skulle behöva hjälp för att fler ska klara sig bättre. Jag tror att du är avundsjuk på incels för att incels uppmärksammas, medan de problem som du har inte uppmärksammas på samma sätt. Därför tycker du att incels ska hålla tyst, skärpa sig och acceptera sin situation. Att man hjälper en grupp utesluter dock inte att man hjälper andra grupper på andra sätt.
    avundsjuka..
    ja, vem vill inte sitta i sin ensamhet, hata på sej själv och få negativ uppmärksamhet p.g.a sina smurfiga åsikter.  Det är nästan lika häftig som att bli kränkt av att anders ser ut som 40+

Anonym (hej) skrev 2023-08-04 02:37:08 följande: #2250
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-04 02:22:10 följande:
    Hur skulle du själv bemöta en radikal, extrem, fascistisk åsikt att exempelvis alla incels borde sättas i en avgränsad koloni i Jukkasjärvi?

Du skulle ju komma till bukt med problemet då, utbudet av män blir mindre då. Visst, det kanske inte är så kul i kolonin för dig, men samhället kommer till gagn.

Ungefär så här uppfattar jag dina åsikter. 
    Det är två helt olika saker att sätta människor i fångläger och att begränsa hur många man får ha sex med på en månad eller ett halvår. Din jämförelse fråntar människor alla deras rättigheter, medan mitt förslag bara skulle leda till böter på sin höjd.
  • ClumsySmurf
    Anonym (hej) skrev 2023-08-21 02:17:37 följande:
    ClumsySmurf skrev 2023-08-21 01:29:45 följande:
    Det är väl givet att TS är rätt vilsen när han drar parallellen till 5-åringar. Jämförelsen blir bättre om man jämför med ett barn som vägrar äta skit och som med en 5-årings övertygelse säger

"Jag skulle Aldrig, aldrig i hela världen äta hundbajs!!!!!!" "

För sura bittra incels är allt sex är ju bättre än inget sex.

Så en mogen vuxen person vet att : Jo, avskaffar man tidelags lagen har man löst problemet för sura bittra incels.

Sen kan du och TS förneka hur mycket ni vill!

Likställer du ensamma män med hundbajs? Fräsch människosyn du har.
    Min åsikt om hur någon är som person har ingenting att göra med hur jag är som person så sluta blanda ihop mej med mina åsikter
    Anonym (hej) skrev 2023-08-20 18:59:40 följande:
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-20 18:29:17 följande:
    När han kommer med förslag som att dejting ska vara reglerat så gör han det, ja. För att folk är fördomsfulla och dömmer ut ensamma män baserat på hans åsikt som ensam man.
    Snälla, börja inte spela med i det där spelet. Du skrev att du själv har haft andra åsikter än de flesta som du har dejtat och det har aldrig varit ett problem. En åsikt har ingenting att göra med hur någon är som person.
  • ClumsySmurf
    EnAnonumius skrev 2023-08-23 15:48:18 följande:

Det som är mest intressant är astt TS vägrar att berätta vad det är för "kvinnliga intressen" kvinnor skall ge upp för att bli "mer jämställt" på dejtingapparna. Undra varför?

Han vill att kvinnor ska ge upp sina privilegier och sluta knulla alfa hunk chads och dela med sig av sin fittor till sura bitra incels.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?