Inlägg från: Anonym (Incel slem) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Incel slem)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (....) skrev 2023-08-24 20:22:37 följande:
    "samma som anställningsintervju, ett företag kanske intervjuar fem olika, men de kommer välja den kandidat som de anser är bäst. förstår du likheterna? det betyder inte att det är samma sak". 
    MEN DET ÄR JU INTE SAMMA SAK.
    men selekteringen är liknande. Kan du läsa???

varför skulle ett företag välja den sämst lämpade kandidaten? Och varför skulle en kvinna välja den sämsta tänkbara mannen? En misogyn incel? Varför? skulle du någonsin välja det sämsta? Eller skulle du hellre avstå från att välja för att slippa något som inte är bra?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-24 20:24:47 följande:
    Och eftersom dejting ska inte regleras så kan det ändras oavsett om du gillar det eller inte. 
    Hur ska dejting ändras?
    vem ska ändra på dejting? varför ska dejting ändras?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-25 13:21:03 följande:

När ni menar med bra människosyn och män som inte tycker de har rätt till sex. 
    Så menar ni=bra människosyn=när man tycker män är skyldiga kvinnorna något.
    Rättighet till sex är inte allstå =rättighet till sex utan bara något som ni säger. 

nu blandar du ihop äpplen med päron igen. Att ha rätt till att vara en sexuell varelse, och ha rätt att attraheras av vem du vill (man som kvinna, oavsett etnicitet eller religion) är inte det samma som att du har en rättighet per say att knulla. Vad ska vi skriva för att du ska förstå begreppen?

om du går förbi en fruktdisk så får du själv välja om du vill ha äpple, eller melon. Eller om du inte vill köpa frukt alls. Det är ditt fria val. Du får däremot inte bara ta en frukt, du måste betala för den. och de kostar olika mycket. Vill du inte betala för en melon så får du inte köpa en melon. eller har du inte råd att köpa en melon kanske du får nöja dig med en kiwi.

samma med dejting. Du får inget gratis. Du får lov att attraheras av vad du vill. Du har möjligheter. Men det betyder inte att du är garanterad en flickvän eller ett knull.

vad tror du rätt betyder? vad tror du rättighet betyder? vad tror du jämställdhet betyder?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-25 18:07:22 följande:
    Du har fått allt gratis och inte behövt betala något för det, så du ska inte säga någonting.
    Har jag fått allt gratis? Vad har jag fått gratis? Tror du att jag satt hemma och fick mitt jobb? Tror du att jag bara fick min utbildning? tror du jag bara fick min sambo? så fruktansvärt nonchalant och verklighetsfrånvänd kvinnoförnedrande syn
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-25 18:12:17 följande:
    Väldigt ologiskt att flera då hävdar att det anses strida mot människors rättigheter om vi förändrade hur dejtingappar fungerar.

Det här med att sex inte är en rättighet. Är det något som gäller för alla eller bara för vissa personer? Vilka rättigheter trampar man på om man tar bort vissa personers fördelar?
    Genom att förändra appar = försöka manipulera marknaden. De män som du vill dölja finns levande och riktiga. varför får inte dessa män använda appen? Och varför tror du att du blir intressant eller ökar chansen till att få dejt om de populära försvinner?

fortsätter du kolla på netflix om alla de serier du uppskattar försvinner? Och kvar finns bara gamla serier som hem till gården och glamour? Eller skulle du  säga upp netflix? Detsamma gäller appen. 

kvinnor vet att det finns bra män, riktiga män, trevliga män, charmiga män. Tror du vi skulle bli desperata och välja misogyna män bara för att det är de som syns på en app? det är 2023 nu. det är fruktansvärt ocharmigt och osexigt att sitta gråtrunkandes framför familjeliv och att anse att staten ska hjälpa en dejta för att man inte lyckas med det som så många andra män lyckas med.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-25 18:19:39 följande:
    Vad är din förklaring till att det finns fler incels idag än för 20 år sen?

Du måste ha en alternativ förklaring.
    du missade att vi fått ett stort mansöverskott till följd av migrationen? Fanns den för 20 år sedan på samma sätt? Och nu finns internet bredare så dessa fascistiska idéer sprids i sjuka forum där tafatta män utan verklighetsförankring sprider sin dynga och kvinnoförakt öppet utan skam.

hade ni inte känt skam så hade du kunnat prata med detta med dina kvinnliga vänner du påstår dig ha. Men varför pratar du inte med dom? Varför står du inte för dina åsikter öppet? Jo för att de inte hör hemma i ett modernt civiliserat jämställt samhälle
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-25 18:01:28 följande:
    Det är inga argument som de upprepar, utan lögner och förolämpningar som syftar till att försvara en orättvis ordning och få andra att hålla tyst.

Beteendet liknar Donald Trump som varje dag upprepar att presidentvalet blev stulet. Lögnen blir så viktig för den egna identiteten att den som uttrycker den måste upprepa den för sig själv för att den egna självbilden inte ska rubbas. Det övergår till att bli en besatthet och leder till tunnelseende.

Ingen person kan dock ändra på vad som är sant och vad som inte är det.

Om det är någon som har tunnelseende och besatthet här så är det du. Och att ingen kan ändra på vad som är sant? Just nu är det en dåre som försöker överbevisa att dennes sanning är den rätta sanningen, medan resterande försöker förklara för denne dåre att den sanningen är verklighetsfrånvänd. 

du har fortfarande inte besvarat vad orden rätt, rättighet, jämställdhet, rättvisa, orättvisa och möjlighet betyder. Om du läst på om de olika begreppen och förstår vad de betyder om du ska fortsätta argumentera och hävda nonsens där du inte har koll på begreppens innebörd.

• Anonym (Incel slem)
    nihka skrev 2023-08-25 19:45:41 följande:
    Han behöver ju inte göra nåt. Det är ju alla andra som ska anpassa sig
    Eller hur. Snart är de orättvist att så många män har högre utbildning och är mer allmänbildade än ts/de andra misogyna. Så snart ska det nog regleras med så smarta män inte ska få studera vidare heller. Det är ju lösningen på allt att reglera alla andra Kräks eller fotbollslag, att de bara ska vara lag med dåliga spelare annars är det orättvist
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-25 20:06:57 följande:
    Jag har lite tid över för att försöka förbättra miljön. :)
    Förbättra miljön för vem? Stackars misogyn incel eller för oss som behöver leva med vetskapen att det finns människor med skruvade idéer?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-25 20:11:42 följande:
    För samtliga så klart. Negativa tankemönster finns i alla grupperingar. 
    påstår du att vi som försöker argumentera för jämställdhet och demokrati besitter *negativa tankemönster*? 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?