• nihka

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-08-15 03:19:07 följande:
    Nej, jag tror att många incels kommer klara sig ändå utan stöd från samhället. Mina förslag hade bara hjälpt de på vägen. Du har något du saknar i ditt liv som skapar en stor frustration och ilska hos dig. Detta hanterar du genom framställa dig själv som den som har bäst åsikter och du är minsann bättre än dessa hemska incels, tänker du.

Det fungerar dock inte så i verkligheten. Det som skapar irritationen hos dig försvinner inte av att du går till ytterligheter för att markera avstånd mot incels. Det är bara ett sätt att dölja frustrationen.
    Alla som talar om för dig att du har sunkiga värderingar är tydligen "frustrerade". Vilket sammanträffande!

Det har liksom aldrig föresvävat dig att någon för att inte säga i stort sett alla inte delar dina åsikter just pga att de vilar på en sunkig värderingsgrund?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-15 03:20:44 följande:
    Vad tror du att sambon ändrade på hos sig själv för att sluta vara ensam/incel?
    Ingenting.

Om han däremot hade haft sunkinga värderingar  hade han fått ändra på det innan han skulle kunna komma ifråga för henne.

Hon har ju sagt detta rakt ut flera gånger ändå går det inte in hos dig. Har du funderat på varför du inte klarar av att ta in viss information?
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-15 13:57:49 följande:
    Du och Maria är i stort sett de enda som har varit ärliga i tråden om att det är statusfaktorer och inte "fel värderingar" som skapar incels + att dejtingappar skapar en stor obalans i möjligheter mellan könen. Det hedrar dig och Maria, men kastar en mörk skugga över resten.
     Är du tacksam över nåt mer de aldrig har sagt?
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-08-15 18:08:51 följande:
    Och varför ska män ha det sämre eller det är fel att båda könen ska ha det likadant?

Ta några  argument utan argumentet"sex är ingen rättighet".!? 
    Män har det inte sämre. Du och de som är som dig har det sämre för att ni inte attraherar kvinnor. Orsaken till det är att kvinnorna anser att ni inte har något de är intresserade av. De vill inte ha någon av er. Då ska de också få slippa dig och de som är som dig.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-16 02:11:28 följande:
    Nej, varje familj har inte rätt att välja sin egen fördelning. Du har inte koll på det. Det finns tvingande regler.
    Fel. Staten lägger sig inte i alls om du vill vara hemma med barnen eller jobba. Båda föräldrar kan vara hemma 100% - om de bara kan finansiera det själv. Men om staten betalar har staten också rätt att ställa krav.

Staten betalar oss inte för att knulla och då får vi lägga upp det som vi vill. Om staten skulle betala ut en knullpeng och du vill åt den, får du också knulla enligt reglerna, men vi lever som tur är i ett fritt land.
  • nihka
    molly50 skrev 2023-08-16 14:08:32 följande:
    Då borde väl det gälla även incels.
    Hahaha. Dagens tiopoängare! Fast troligtvis flyger den rätt över huvudet.
  • nihka
    Anonym (Perka) skrev 2023-08-16 20:41:57 följande:

Nej. Lovar att jag träffar betydligt fler nyanlända än du gör. Många vill träffa någon med samma kulturella bakgrund, speciellt när att strta om livet i Sverige ör så pass omvälvande som det är, och sen dröjer det (som du själv säger) ÅR innan man kan språket och är en del av samhället.

Vad säger det om incels, som fått allt gratis redan av att födas här, om de då slås ut direkt?

Att de står längre ner på samhällsstegen än de invandrare de SD-hatar.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-17 01:18:04 följande:
    Dina värderingar har underkänts av en majoritet, på så sätt tillhör du förlorarna.
    Det är lite rich att du kallar andra för förlorare när du har ju underkänts av ett helt kön, kvinnor, och alla män som inte delar dina åsikter hämtade från incelkulturen.

Inte ens ditt kära SD är intresserade av dina sjuka idéer om att reglera dejtingmarknaden.
  • nihka
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-17 13:15:20 följande:

Du begriper inte att kompentens i detta fall är ett relativt begrepp?

Kvinnan är kanske inte inkompetent, bara det att styrelsen (som innehåller kvinnor) har bedömt mannen som aningen mer kompentent/relevant.

Nä, låt oss alltid anta män och kvinnor automatiskt är lika kompententa för en styrelsepost och styrelserelationer. Trots att styrelsen säger annorlunda. Jag menar vad begriper dom?

När det gäller andra relationer, så låt oss automatiskt anta att det alltid är fel på inceln, bara.

Då kan vi ju behålla regleringar för bolagsstyrelserna.

Men vill slipper insatser relation man/kvinna

No, no, no Flash. Konspirationsteorier hör till incelkulturens värld.

Naturligtvis är alla bolag intresserade av så kompetenta medarbetare som möjligt, så man väljer den som är mest kompetent för jobbet.

Bara där det är toss and go kvoterar man in en man på en kvinnodominerad arbetsplats och vice versa.
  • nihka
    EnAnonumius skrev 2023-08-17 17:47:29 följande:
    Är det ditt sätt att säga att du inte kan ge ett adekvat svar på fråga?
    Nej, det är allas sätt att säga att TS redan har fått svara på det flera hundra gånger och han kunde begrunda eller åtminstone på smått vis ta in något någon säger.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?