• nihka

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Fol) skrev 2023-08-19 05:46:39 följande:
    Nej, det har de i de allra flesta fall inte. Skillnaden är i stor grad slumpen eftersom de är tafatta i relationen till kvinnor. De tar inte initiativ.

Jag ska ge fyra bra exempel från min bekantskapskrets.

Man Nr 1
    Tafatt med kvinnor, timid, tystlåten men snäll, väluppfostrad, ärlig, lojal, arbetsam och kommer från mycket välbärgade hemförhållanden. Han hade ingen relation, inte ens sex skulle jag tro förrän 30+ då hans bästa vän och hans fru parade ihop honom med en väninna till henne. Hon var tveksam men hon som kommer från enkla hemförhållanden attraherades tveklöst av det liv som han kunde erbjuda. Slumpen, hans arbetsförmåga, hans vänner och hans föräldrar tillsammans som räddade honom. Ska tilläggas att de idag har tre barn ihop och är lyckliga.

Men Nr 2
    Tafatt med kvinnor, timid, tystlåten men snäll, väluppfostrad, ärlig, ambitiös i karriären och välbärgad. Hade ingen relation och sannolikt inte ens sex förrän 35+ då en annan bekant till mig raggade upp honom. Slumpen, hans arbetsförmåga samt ambitioner som räddade honom. De har idag barn ihop. Halvlyckliga. Hon tycker att han är lite tråkig att leva med så det är ingen optimal matchning. Men båda har det bra och mår bra.

Kan ge andra exempel där det går mindre bra:

Man Nr 3
    Tafatt med kvinnor, timid, tystlåten men snäll, väluppfostrad, ärlig, välutbildad och bra jobb. Från enkla hemförhållanden. Snart 40 men tror aldrig han haft sex, än mindre en relation. Ser även ganska bra ut faktiskt. Bra man men fortfarande singel. 

Man Nr 4 
    Tafatt med kvinnor, timid, tystlåten men snäll, väluppfostrad, ärlig, välutbildad och bra jobb. Från enkla hemförhållanden. Snart 45 men tror aldrig han haft sex, än mindre en relation. Bra man men fortfarande singel. 

Finns mängder med den typen av män som jag beskriver. Några gifter sig och får barn. Andra inte. Oftast ekonomi, arbetsförmåga samt slumpen som avgör vilka som hamnar var. 
    Den gemensamma nämnaren är att alla är timida och initiativlösa. Det var ingen slump som gjorde att två av dem hittade en kvinna för i båda fall var det någon annan som tog ett initiativ.

Det du berättar är att initiativlösa människor förblir ensamma om ingen annan styr upp det för dem.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-19 08:05:11 följande:

Jag är en av dessa, dock ej gift i nuvarande relation. 

Men att tro så svartvitt som vissa damer i tråden är helt övertygade om är BS.

-Om man kritiserar vissa saker hos kvinnor=misogyn=då blir du utan tjej

-Om man aldrig kritiserar kvinnor=bra värdegrund=du kommer träffa någon

Kvinnor kommer kritisera män ibland, skämta om män ibland. Det gör alla. Män kommer kritisera kvinnor ibland och även skämta om vissa saker. Det gör gifta som ogifta till eviga singlar. Det har inte med saken att göra om du träffar någon eller inte.

Däremot om det finns ett osunt hat som man har svårt att hantera, då blir det problem i längden.

Att få knulla runt ger ingen bättre kvinnosyn. Att inte bli avvisad kanske tar bort udden på föraktat, men det är fortfarande en dålig kvinnosyn att dra ett helt kön över samma kam och göra svepande negativa uttalanden om hur alla kvinnor är och vad alla kvinnor vill ska droppa ned från himlen.

Och naturligtvis vill ingen ha någon som hela tiden/ofta/regelbundet talar föraktfullt om dem. Det kanske är normalt i ditt umgänge, men alla ser inte det "skojiga" i sexistiska skämt. Alla delar väl inte din humor helt enkelt och i min erfarenhet är dessutom sexistiska skämt väldigt ofta kopplade till en sexistisk syn. Man är bara för feg för att säga det rätt ut och försöker skapa en reträttväg där man kan skylla på att man bara skämtade när man inte får medhåll.
  • nihka
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-19 08:56:50 följande:
    Vilket maktförhållande? när han var singel kunde han dejta lika mycket. Eller vad hindrade honom? Det som hindrade honom var han själv, inte kvinnor.

hahaha ja gud vad jag utnyttjade män och vad jag utnyttjar min sambo. på vilket sätt utnyttjar jag honom? vet du vad ordet utnyttja betyder? På vilket sätt behöver jag han menar du? förklara gärna. vill ha är inte detsamma som behöver, återigen språklig skillnad. jag klarar mig fint på egen hand återigen.
    Du har försökt förklara för en misogynist att mannen du träffade inte är som honom utan en reko singelman som bara hade haft svårt att träffa nån.

Givetvis kommer misogynisten att förneka att det är nån skillnad på honom och din reko man. Misogynisten vet dock innerst inne varför du valde din man isf någon som honom, men att erkänna det är som att skita taggtråd, så istället ska du framstå som någon som utnyttjar din man.

Det är ju så misogynister fungerar. Det är inget fel på dem utan det är fel på alla kvinnor. När du lämnar ut information om dig själv till en person som är så fullständigt fast i sin egen värld ger du honom bara mer material att omarbeta så det passar in i has misogyna omvärldsbild.

• nihka
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-19 09:26:54 följande:
    Båda två är lika befängda även om man kan ha större förståelse för den som utsatts för brott. Likväl är det oerhört obildat, destruktivt och kontraproduktivt att belasta en hel grupp för vad några individer i den gruppen gör.
    Nu skrev hon till och med vissa med stora bokstäver, två gånger därtill, för att det skulle vara extra tydligt att det inte handlar om en hel grupp och ändå hamnade du så snett i responsen.
  • nihka
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-19 09:43:00 följande:
    Även om dom inte är många, så är inte heller kvinnohat obegripligt för vissa. I så fall skulle ju utfrysta skolelever inte komma till skolan med ett vapen i usa och skjuta några i klassen. Man bygger upp ett hat vid exkludering och utfrysning, det är ett känt faktum.
    Det är helt sjukt hur du fortsätter att befria individen från ansvar och lägger skulden för individens gärningar på omgivningen.

Det är inte omgivningens omotiverade "utfrysning" av en person som gör att den blir ensam.

Om människor beter sig tillräckligt knepigt vill ingen umgås med dem. De flesta är sociala varelser som går ut bland folk och reglerar sitt beteende utifrån omgivningens responser. Om man missar det blir man ofta ensam. Man kan få hjälp för den bakomliggande orsaken till att man inte klarar av det sociala spelet, men då får man dra ur sladden och erkänna att man har problem som man behöver hjälp med och visa att man är villig att jobba med dem.
  • nihka
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-19 09:26:47 följande:

Jag har bara delvis hängt med i tråden, det räcker med att inte logga in på några dagar så är den 200inlägg rikare. 

Men säg en av användarna i tråden som har ett starkt hat mot kvinnor som grupp? Som inte påtalar olika perspektiv och olika förutsättningar kring kön?

På dig låter det som att tråden är full av dessa incels med ett avgrundsdjupt hat mot kvinnor. Nämn några nick så ska jag kolla vad dom skrivit?

Det räcker väl med TS och hans statliga styrning av dejtingmarknaden och hur kvinnor ska begränsas i sina val för att han inbillar sig att det ska ge honom mer fitta.

Varför låtsas du som att du inte känner till vem som har dessa misogyna åsikter?

Och nu behöver du en kvinnlig sekreterare som ska hålla ordning på vad som skrivs i tråden när du är borta.
  • nihka
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-19 10:07:09 följande:
    Dessa ideer kommer såklart heller aldrig bli verklighet i samhället. Lyssna på hur det låter, droga kvinnor för att synka mäns sexlust. Man kan verkligen inte ta alla ideer på allvar.
    Ändå är det en realitet. Kvinnor drogas på krogen. Steget till att legalisera är inte långt för somliga.
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-19 12:07:48 följande:
    Jo jo, men jag och dom flesta andra män tillhör inte den skaran. Ska jag även ta ansvar för våldsbenägna incels, rasister, nazister, homofober, terrorister, våldtäktsmän, pedofiler, mördare etc bara för att dom är män?

Dessa individer är ett samhällsproblem som behöver tas av samhället. Det inkluderar politiker, poliser, vårdpersonal och även dig och mig.
    En god start är att ta ett rejält avstånd från misogyna åsikter och de sjuka förslag de genererar. Den här gruppen har en oerhört dimmig syn gällande vad människor menar med det de skriver och säger och tar väldigt, väldigt mycket som medhåll. De griper väl efter varenda halmstrå.

Orsaken till att incelkulturen växer är att de i dessa uppkopplade tider får kontakt med varandra, har skapat sig tillhåll som hunnit bli etablerade och inbillar sig att de har en massa stöd de inte har utanför dessa tillhåll så fler "vågar" gå ut med sina sjuka tankar och idéer.
  • nihka
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-19 12:12:55 följande:
    har jag bett dig ta ansvar? eller har jag bett dig vara en  förebild? förebild = inte bete sig som en rövhatt. och inte sympatisera med rövhattar. Att när man har möjlighet ifrågasätta en rövhatt och säga att den har fel. Det kräver jag av dig, men OCKSÅ av kvinnor.

om folk låtsas som att det regnar när de ser/hör rövhattar så tolkas det som acceptans av rövhattar. Och acceptans av rövhattar är också lite rövhattigt. oavsett kön
    Jag älskar det nya adverbet: "rövhattigt" Glad
  • nihka
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-19 12:23:22 följande:
    Hur det är fel att döma en grupp baserat på vad några individer i den gruppen gör?
    Behövrr jag verkligen motivera det utförligt?

Vad du personligen väljer är helt upp till dig. Inget jag har några synpunkter på över huvud taget.
    Man dömer inte en grupp baserat på vad några individer i den gruppen gör, men eftersom man inte vet vilka individer som är subversiva iakttar man försiktighet mot alla man inte är känd med.
  • nihka
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-19 12:27:53 följande:
    Kanske funkar så för dig, inte för mig och många andra. Man ser helt enkelt till att anhöriga och vänner får jobb och partner.

Det blir problematiskt för Niclas om han står utan familj och vänner. I synnerhet om han inte har något driv i karriären.
    Nej, jag har inga jobb och partners att dela ut till stugsittare. Sedan betvivlar jag stark att "många andra" har det. I synnerhet om ensamma Nicklas är vuxen.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?