• nihka

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Fol) skrev 2023-08-14 14:41:59 följande:
    Jag tar också mycket större ansvar och kräver mycket mer av mig själv än andra. Fast att kräva mer av andra för att de har ett specifikt kön blir skevt. Vill vi ha jämställdhet eller inte, för i ett samhälle där bara männen står upp så förlorar kvinnorna i status. Det är egentligen synd om de som inte hjälper andra. Både deras liv och andras liv blir sämre.
    Naturligtvis måste männen stå upp på en mansdominerad arbetsplats precis som kvinnorna måste på en kvinnodominerad arbetsplats. De är ju inte där i egenskap av sitt kön utan som medmänniskor och medarbetare. Man ska ju inte behöva springa iväg och leta upp någon av sitt eget kön när man blir tråkad eller trakasserad.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-14 19:17:28 följande:
    Du borde få din sladd urdragen också om du tycker det.

Allt du beskrev här stämmer in precis på dig. Du och Cloffe försöker dock dämpa ångesten ni känner över hur meningslös er tillvaro är genom att nedvärdera och slå ner på ensamma män. Då kan ni känna er lite bättre och att ni är värda mer än denna grupp. Det skulle inte förvåna mig om Cloffe är en ensam man själv efter att frun har lämnat honom och nu försöker han bevisa för sig själv att han står minsann över alla dessa andra ensamma män. Han är bättre än dem.

Jobba på er själv är mitt råd. Bli mer självsäkra som Palle, Anonym (Fol) och Balansspelaren så att ni inte slipper känna ett behov att spy galla över andra. Hitta en självkänsla som inte bygger på att ni tycker ner andra.
    Jo, jag kan göra som de flesta av dina idoler och inte prata med dig. Fast de tycker visst dina idéer är lika fucked up som jag tycker, bara att de inte ids/vågar säga det direkt till dig ifall du skulle uppjöjas Baby och då kan du inbilla dig att du har fått kompisar här som håller med dig, medan verkligheten är no friends och no fitta Skål
  • nihka
    Anonym (Til) skrev 2023-08-14 19:48:10 följande:
    Andrew Tate har förvånansvärt många anhängare.
    Ja, TikTok-Tate har gjort kometkarriär med sitt virala kvinnohat. Ändå syns inga kvinnor i prinsessan Leiakläder som springer runt på skolor och hugger ner folk.
  • nihka
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-14 19:54:19 följande:
    Har han uttryckt  sig lika grovt om kvinnor som Larsson gjort om män. Oavsett är han avskydd av de etablerade medierna. Det är skillnaden. Kvinnohatarna får följare i sociala medier men accepteras inte av etablerade medier. 
    Nej Larsson har gjort uttalanden som skapat rubriker, men förklarat efteråt vad hon egentligen menade, medan Tate bekräftar att han menar precis det han säger.

Numer tänker Larsson sig för mycket mer för innan hon öppnar munnen, medan Tate fortsätter att hinka ur sig. Dessutom är Tate åtalad för människohandel, traffiking så givetvis står inte etablerad media bakom honom.
  • nihka
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-14 20:12:28 följande:

Visst är det så.

Medierna skulle aldrig våga kritisera en kvinna. För då kan dom ses som kvinnofientliga och är det någonting medierna är rädda för så är det detta.

Däremot är det fritt fram att kritisera män i media, för då kan man aldrig kritiseras, då belyser man bara verkligheten. Då är man bara PK. Förljuget är bara förnamnet. Mediemänniskor är dom riktiga fegisarna i samhället.

Så nä, att hitta någon man som uttrycker kritik mot kvinnor och som backas eller accepteras av medierna det kommer ni aldrig att hitta i Sverige.

Tack Flash för den här mycket välformulerade inblicken in i den misogyna världsbilden.
  • nihka
    Anonym (Sol) skrev 2023-08-14 20:02:20 följande:
    Donald ?grab them by the pussy?  Trump
    Det är väl mer kvinnoförakt än kvinnohat?
  • nihka
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-14 20:18:59 följande:
    Hon sa att hon hatar män. Om hon har våldtäktsmän i åtanke är ingen förmildrande omständighet.

Det är bekymmersamt att sådana manshatande  uttalanden ursäktas och slätas över.
    Ja, de män som våldtar. Hon sa också att hon älskar sin pappa och han är väl en man. Utgår från att han inte är våldtäktsmän.
  • nihka
    Anonym (Sol) skrev 2023-08-14 20:32:15 följande:
    Läs på SD:s Samnytt. Där hyllas han av svenska män. 
    Någon av idolerna kanske kan fråga SD-TS om man läser där och hyllar Tate.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-15 00:44:53 följande:
    Jag har inga problem med att andra personer inte håller med mig eller att du tycker att mina förslag inte borde genomföras. Det jag har problem med är att ni nedvärderar ensamma män och beskriver de som dåliga människor som förtjänar en eländig situation. Speciellt när flera av er som skriver såna hånande och förlöjligande saker förmodligen har samma eländiga livssituation själv.

Inga vänner och ingen partner är helt säkert din egen verklighet. Trots det använder du det kortet för att trycka ner andra. Det är så patetiskt.
    Nu är inte problemet om dina sjuka förslag kommer att genomföras eller inte, så klart inte, utan att du sprider din misogyna världsbild på nätet. Irl har du redan berättat att du inte aktivt vågar det av rädsla att förlora dina kvinnliga vänner. Jag skulle förstås inte kalla människor från vilka man måste försöka dölja hur man tänker och känner för vänner utan mer ytliga bekantskaper. 

Ditt personliga problem är att du inte själv tar ansvar för din situation utan skyller den på andra och till och med projicerar den på andra. Du lever i total förnekelse och man kan inte komma tillrätta med ett problem om man inte ens erkänner att det existerar.

Så länge du fortsätter resonera som du gör kan du kallt räkna med att allt kommer att förbli som det är nu. Men om du är nöjd med det så är det bara att fortsätta så. Det är ditt val. Helt och hållet ditt eget val.

Och det spelar ingen roll hur många män med god värderingsgrund som landar en kvinna - det påverkar inte utsikterna för de med rutten syn eftersom det är en deal breaker för de allra flesta människor.
  • nihka
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-15 05:26:14 följande:
    Ökat självförtroende och starkare status i takt med framgångar i karriären. Det är så det fungerar för de flesta män. Lägg därtill ökad social kompetens med tiden.

Bra att du ser en väg ut. Man ska inte acceptera en situation man inte gillar.
    Du glömde nämna elefanten i rummet, värderingarna och den syn på människor och världen som följer därav. Satt redan på plats för denne man vad hans sambo har beskrivet.

Sitter inte so much alls på plats hos somliga andra.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?