• nihka

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-08-12 18:06:55 följande:
    Han som sade att det bara var hans eget fel att han inte har sex tillhör också den gruppen, vare sig han vill det eller inte.
    Nej. Han delar inte din offersyn eller dina extrema åsikter. Han är bara en kille som inte har haft sex. Milsvid skillnad.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 18:10:22 följande:
    Varför ska samhället göra något åt kvinnliga pensionärer eller massor av andra grupper, men ingenting åt incels? Varför är det bara incels som bär allt ansvar själva för sina problem men ingen annan?

Varför kan inte kvinnliga pensionärer acceptera att livet blev som det blev med samma retorik?
    Kvinnliga pensionärer få också fixa sitt sex utan inblandning från staten.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 18:13:22 följande:
    Om det är allt som behövs. Varför pratar ni samtidigt om att män behöver göra stora anstränger och att de som är populära män har jobbat hårt för att nå dit? För det du nämner är inte alls en stor ansträngning.
    Jo, det är en jättestor ansträngning. För dig. Jag menar inte ljuga och fejka att man har andra åsikter och värderingar utan skaffa sig dem på riktigt. En syn som inte skulle få dina tjejkompisar att slå världsrekodet i sprint om du berättade.

Alltså total omprogrammering för din del. Och först måste du vilja, vilket du inte vill. Du tycker ju att dina åsikter och värderingarna bakom dem är helt Ok och att det är alla andra som ska ändra på sig. Så du måste jobba dig upp en bra bit bara för att komma till ett nolläge. Och det är inga rewards på vägen. Aningens lite mindre sunk är inte heller nån fittmagnet.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 18:17:46 följande:
    Det är inte det som de klagar på, utan pensionerna och jag sympatiserar med dem.
    Pension och pussy är olika kategorier.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 18:16:43 följande:
    Vad spelar det för roll vad han har för åsikter? Det är det faktiska utfallet som räknas. En fattigpensionär med "smutsiga åsikter" har samma livssituation som en fattigpensionär med "goda värderingar".
    Inte alls automatiskt när det gäller relationer och knullandet.  
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 18:28:41 följande:
    Där ser du. Jag vill inte begränsa dig på något sätt. Du använder ju inte ens dejtingappar i såna fall.

Alla män som blir stämplade som incels är förmodligen likadana som din partner. Bra personer som aldrig skulle beskylla kvinnor för sina problem eller behandla dem illa. Det var förmodligen inget fel på honom innan han träffade dig.

Ett märkligt sammanträffande får man säga att flera av dem som dömer ut incels totalt i tråden visar sig vara sambos med män som tidigare har haft exakt samma problem.
    Ingen blir "stämplad" som något. Det syns inte på utsidan om man knullar eller inte. Det är något man måste berätta och i de fall sexlösheten följs åt av incelkulturens åsikter och värderingar blir det kalla handen.

En person vad jag kan se, eller är det två som verkligen har bemödat sig med att berätta hur dessa män INTE hade incelkulturens åsikter och värderingar.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 18:58:49 följande:
    Den som inte spelar i landslaget kan forfarande utöva idrott på en lägre nivå.
    Den som inte knullar kan fortfarande runka.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 19:03:55 följande:
    Jag har inte bett om att bli stämplad som en incel i negativ mening heller, så det är inte jag som sätter etiketter på folk. Jag vill diskutera incels som ett samhällsfenomen.

Om du drar likheter mellan incels och våldtäktsman tycker jag att det är ovärdigt. En incel har inte gjort något fel eller begått ett brott.
    Den som har dina åsikter är naturligtvis incel i negativ betydelse.

Rena skolboksexemplet.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 19:05:27 följande:
    Nej, men att ha tillgång till dejtingappar borde inte heller vara en rättighet.
    Nej, det är ingen rättighet. Du måste betala för internet och tillgång till olika tjänster.
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-08-12 20:15:49 följande:
    Och kvinnor som blir våldtagna ska sluta bli det genom att de slutar bli våldtagna. 
    Det är bara att eliminera alla män så fixar det sig. Vill du det?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?