• Anonym (Fol)

Är incel något man förtjänar att vara?

Hejhoppgummi skrev 2023-10-22 17:37:31 följande:
    är det du som avgör vad som är norm och vad som borde vara norm? Efter ha sett knäskål efter knäskål i denna tråd så börjar jag ge upp hoppet om män. jag har min sambo som är fantastisk, och det finns ett par guldkorn i denna tråd. Men skulle det någon gång ta slut mellan mig och min sambo så kommer jag välja ensamhet alla dagar i veckan. Er människosyn avskräcker mig. Er människosyn är avtändande. Er människosyn får mig att ge upp hoppet om de bra männen. förstår ni inte att ni förstör ryktet för män genom att ha så urusel människosyn och kvinnosyn? 
    Jag skrev: "Och? Titta ut genom fönstret. Många är överviktiga, lata och beroende av shopping och socker. 

Många lever sina liv väldigt dåligt helt enkelt men det är inget man ska ha som rättesnöre för sig själv. Man ska istället se det som avskräckande exempel och bygga egna bra normer som man följer."

Vad är det som skulle vara en dålig människosyn eller kvinnosyn i det?

Du kan ju tycka att det är negativt att jag anser att det är dåligt att var lat, överviktig och beroende av socker. Det är om något är en dålig människosyn att anse att det skulle vara positivt att vara lat, överviktig och beroende av socker och shopping.

• Anonym (Fol)
    EnAnonumius skrev 2023-10-22 19:13:01 följande:
    Överviktig behöver nödvändigtvis inte bero på att man är beroende av socker.
    Det sa jag inte. Men oavsett om man är sockerberoende eller inte så är det dåligt att vara överviktig.
  • Anonym (Fol)
    EnAnonumius skrev 2023-10-23 02:25:21 följande:
    Fortfarande så bero inte över vikt enbart på s.k "dålig kosthållning"..

Utan det finns mediciner och hormonella p-meddel/mediciner som gör att det kan ställa till med problem i kroppen som ger en övervikt att det blir svår att ta sig ur den, även om man gör allt för att bli av med den.
    Det där är bara usla bortförklaringar. Men det är återigen ett kvitto på att TS har en poäng när han hävdar att man lägger mer ansvar på de manliga incelsen än den vanliga människan.

Det här är nu tredje ämnet vi tar upp kring frågan. Först noterade jag att många här anser att man inte är ansvarig för sin egen skilsmässa. Sedan noterade jag att många här anser att man inte är ansvarig för att inte attrahera någon bra person. Och nu noterar jag att man inte ens är ansvarig för sin egen övervikt.

TS borde ta ansvar för sin situation men det bör även personerna i de andra exemplen. 
  • Anonym (Fol)
    EnAnonumius skrev 2023-10-23 08:30:46 följande:
    Jag önskar att du blir så extremt svår sjuk och blir tvungen att gå på medicin som ger dig svåra biverkningar som b.la kraftig övervikt.
    Då kan du sitta och intala dig själv att det är bara dåliga bortförklaringar med din övervikt du fått av medicinen, samtidig som du kämpar i svår motvind med viktnedgången för att bli normalviktig igen.
    Jag skrev ingenstans att man inte har ansvar för sin egna övervikt. Jag skrev att mediciner och hormonella p-medel/mediciner kan gör att man får kraftig vikt upp gång som gör det sedan SVÅRT att ta sig ur.
    Den som skyller på medicin tar inte ansvar för sin övervikt. Det är mat som gör att en person går upp i vikt. 

Det kan säkert vara svårt att hålla vikten om man börjar äta viss medicin eller har svårt att röra sig men det är fortfarande upp till en själv om man går upp eller ner i vikt.

Och om man väljer att lägga på sig några kilon ska man var ärlig med att det är man själv som valt det. Finns många som är bekväma med att vara överviktiga och anser att det är värt det för att få äta lite som man vill och samtidigt slippa motion. Helt ok om man står för det. Då tar man faktiskt ansvar för sin övervikt.
  • Anonym (Fol)
    EnAnonumius skrev 2023-10-23 10:13:51 följande:
    När man är tvungen går på viss medicin som ger kraftig vikt uppgång så har man inte valt att gå upp i vikt.
    Det är fortfarande maten som får dig att gå upp i vikt. Om den personen med medicinen minskar ner på portionerna eller börjar motionera mer så går den ner. Det jag menar med att det är usla bortförklaringar.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (hej) skrev 2023-10-24 17:51:53 följande:
    Varför ska jag testa att vara prostituerad när jag inte tycker att det ska vara legaliserat?

Det är du som borde testa på att leva som incel i 10 år eftersom du försvarar ett system som leder till att män blir incels. Antar du utmaningen?
    Vill inte uttala mig om användaren TIL specifikt. Jag känner inte henne och kan inte uttala  mig om henne mensett till hur många andra resonerar det ligger mycket sanning i det du säger.

Det finns så många normer i dagens samhälle som skapar svaga män. Sedan klagar man på männen när de blivit som de blivit uppfostrade. 
  • Anonym (Fol)
    Anonym (hej) skrev 2023-10-24 18:35:37 följande:
    Ja, spelplanen är riggad mot män. Män förväntas vara både starka och svaga på samma gång. Framförallt får de ingen hjälp bara för att de är män utan bemöts efter gammaldags könsnormer.
    Jag håller med om att män förväntas att vara starka. Däremot kan jag inte hålla med om att män förväntas att vara svaga. Grundproblemet är att samhällets normer inte hjälper killar och män att bli starka. 

Finns undantag dock som idrottsrörelsen, till exempel.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (hej) skrev 2023-10-24 18:47:42 följande:
    Det jag menar är det dubbla budskapet. Ingen vill erkänna att män inte behandlas likadant som kvinnor och därför blir män förvirrade. Vad krävs egentligen av män idag? Ingen vill svara på den frågan för det går emot hela jämlikhetstanken.
    Jag kan svara på den frågan.

Vad som förväntas av dig som man:
    1) Skaffa dig ett bra jobb och arbeta hårt
    2) Bli socialt bekväm så du kan umgås med alla
    3) Vårda din kropp så att du klarar av att vara den stöttepelare du förväntas att vara.
    4)  Bygg din förmögenhet så att du kan leverera det dina nära och kära behöver samt slipper ekonomiska problem.
    5) Bli aldrig bekväm. Livet kräver ständigt arbete.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (hej) skrev 2023-10-24 19:16:21 följande:
    Det borde vara kvinnor som svarar på detta sätt istället för dig som man. Visst, du är själv man så du borde veta men du är inte ute efter att dejta män.

Från kvinnor får man bara höra att frågan är misogyn och aldrig borde ställas. Män behandlas lika som kvinnor osv...osv...
    Fast det är det som är grejen. Kraven på kvinnor är annorlunda. Den som hade skrivit det om en kvinnor hade ljugit.

"Jag kan svara på den frågan.

Vad som förväntas av dig som man:
    1) Skaffa dig ett bra jobb och arbeta hårt
    2) Bli socialt bekväm så du kan umgås med alla
    3) Vårda din kropp så att du klarar av att vara den stöttepelare du förväntas att vara.
    4)  Bygg din förmögenhet så att du kan leverera det dina nära och kära behöver samt slipper ekonomiska problem.
    5) Bli aldrig bekväm. Livet kräver ständigt arbete."
  • Anonym (Fol)
    Anonym (hej) skrev 2023-10-24 19:16:21 följande:
    Från kvinnor får man bara höra att frågan är misogyn och aldrig borde ställas. Män behandlas lika som kvinnor osv...osv...
    Några säger det men alla vet att det inte är sant.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-25 16:10:19 följande:

Begriper du verkligen inte det? Kvinnor vill ha sex med orgasmer. Det handlar om samspel och ligger i mäns intresse att också göra det trevligt för kvinnan. (Och vice versa) då det presenteras som orgasmglappet är för att sex ofta tar slut iom mannens orgasm. Vilket i förlängningen leder till att kvinnan av förklarliga skäl tappar intresset för sex. Inte kul för någon.

Ingen rättighet att få orgasm, att ha sex är inte en rättighet. Kan du lägga av med det narrativet?

Det blir däremot en löjlig diskussion på gruppnivå. Skaffa ett liv kan man säga till de som gnäller över det.

Om någon har sexuella problem i sin relation så prata med partnern.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Til) skrev 2023-10-25 17:42:49 följande:
    Viktigt för att göra kvinnor medvetna om att även de har rätt till njutning i sexet. Många engångsligg exempelvis är väldigt fokuserade på enbart penetration, sen är det slut. Dvs mannen kommer men inte kvinnan. Så bara att allmänt medvetandegöra att sexet inte enbart ska fokusera på mannens njutning gör ju att kvinnor kan ta den här dialogen med partners. Du kanske tror att det är en självklarhet, men det är det inte. Kolla på statistik över hur många kvinnor respektive män som får orgasm vid sex, exempelvis. För kvinnor har det inte alltid varit självklart att även deras njutning är viktig. Har säkert med historik att göra, att kvinnors njutning historiskt setts som något fult. 
    Varför skulle man i ett ONS fokusera på den andra? Det är egoistiska handlingar rakt av. 

Folk bör inte ha den typen av sex över huvud taget. Det är direkt skadligt skulle jag tro. Sex och relationer hör samman och då blir det också fokus och vilja på att tillgodose varandras behov.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Til) skrev 2023-10-25 18:08:15 följande:
    Jag har för mig att du själv skrivit att du var väldigt egoistisk i relationer som ung (kan minnas fel). Så ja, kanske för att kvinnor som träffar män som dig ska förstå att de har rätt att kräva mer. Så att de kan ta det snacket med partnern. Det är nog inte lika självklart för kvinnor som för män, av historiska orsaker. Kvinnor som njuter av sex har inte alltid setts som något positivt.
    Framförallt egoistisk i kortsiktiga relationer. Som ung man så finns det kvinnor man har för sex och kvinnor man kan tänka sig en relation med. De förstnämnda kvinnorna bryr man sig inte om. Man hinner själv säga upp bekantskapen med dessa  kvinnor innan de ens har hunnit fundera över hur de vill göra. 

Kvinnorna som man kan tänka sig en relation med bryr man sig om från start. 
  • Anonym (Fol)
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-25 21:30:19 följande:
    Så det är okej att unga män kan se kvinnor som objekt? bara något att knulla med? Lite in ut sprut? Men det är gud nåde inte okej att en kvinna med självrespekt tackar nej tack eller sveper nej på vissa män? På tal om dubbelmoral. det finns ingen som helst vinning i att kvinnor vet sitt värde och på så vis lär dessa unga män ha respekt för kvinnor?
    Jag tycker inte att det är okej. Jag säger att det är så det fungerar.
  • Anonym (Fol)
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-25 21:30:19 följande:
    Så det är okej att unga män kan se kvinnor som objekt? bara något att knulla med? Lite in ut sprut? Men det är gud nåde inte okej att en kvinna med självrespekt tackar nej tack eller sveper nej på vissa män? På tal om dubbelmoral. 
    Det är olika kategorier män som säger det ena och det andra. För attraktiva män är appar som Tinder en dröm.
  • Anonym (Fol)
    EnAnonumius skrev 2023-10-26 05:40:32 följande:
    Klar att du tror att det är skadligt, med den inställningen, DU har om hur man skall bete sig vid ONS. D.v.s som en första klassens rötägg med den man har sex med så är det ju inte alls konstigt... 🙄
    Det som är poängen. Rötägg som möter rötägg. Annars skulle de vilja lära känna varandra.
  • Anonym (Fol)
    EnAnonumius skrev 2023-10-26 19:09:45 följande:
     Får ju ge dig kred att du erkänner att du är ett rötägg...
    Alla människor har ett rötägg inom sig. Är man inte medveten om det ljuger man för sig själv. Med den insikten följer att ta ansvar för att ta fram det goda i sig själv.
  • Anonym (Fol)
    EnAnonumius skrev 2023-10-31 15:54:01 följande:
    Har aldrig förnekat att alla människor har en "rötäggs sida i sig".

Jag gav en reflektion på din nedvärderande syn på detta med ONS och vad du kläckte ur dig kring det hela.

Som sagt om alla människor hade det synsättet du har kring ONS så skulle folk per se må dåligt av att ha ONS.
    Men nu har inte alla (tack och lov) din pissiga attityd kring ons och att man skall behandla motparten som skärp, som du ansåg.

Det var inte alls det jag skrev...
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Fol) skrev 2023-10-31 16:06:40 följande:
    Det var inte alls det jag skrev...
    Däremot är jag helt övertygad om att det skapar psykisk ohälsa med ONS om det är något man sätter i system, oavsett inställning.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-31 16:29:12 följande:
    Vad du fått för dig spelar ingen roll. Du kan ju leva på det sättet om du vill. 
    Det spelar säkert roll vilken inställning du har till ONS men det lär vara destruktivt i längden oavsett.

Folk får leva som de vill. Alla har ett val. Om någon vill röka, supa och ha sex med okända varenda kväll så får de ha det. 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?