Är incel något man förtjänar att vara?
Hejhoppgummi skrev 2023-10-22 17:37:31 följande:
är det du som avgör vad som är norm och vad som borde vara norm? Efter ha sett knäskål efter knäskål i denna tråd så börjar jag ge upp hoppet om män. jag har min sambo som är fantastisk, och det finns ett par guldkorn i denna tråd. Men skulle det någon gång ta slut mellan mig och min sambo så kommer jag välja ensamhet alla dagar i veckan. Er människosyn avskräcker mig. Er människosyn är avtändande. Er människosyn får mig att ge upp hoppet om de bra männen. förstår ni inte att ni förstör ryktet för män genom att ha så urusel människosyn och kvinnosyn? Många lever sina liv väldigt dåligt helt enkelt men det är inget man ska ha som rättesnöre för sig själv. Man ska istället se det som avskräckande exempel och bygga egna bra normer som man följer."
Vad är det som skulle vara en dålig människosyn eller kvinnosyn i det?
Du kan ju tycka att det är negativt att jag anser att det är dåligt att var lat, överviktig och beroende av socker. Det är om något är en dålig människosyn att anse att det skulle vara positivt att vara lat, överviktig och beroende av socker och shopping.