• Anonym (Fol)

Är incel något man förtjänar att vara?

EnAnonumius skrev 2023-09-01 21:46:32 följande:
    TS vill ju att staten skall reglera detta med dejting på dejtingapparna.. Missat det?
    Om du inte förstår det jag skrivit så är det ingen mening att vi fortsätter. Frågan kräver historisk kunskap och jag har varken tid lust eller ork att utbilda tråden gällande fascism. Det finns det gott om andra källor för.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-09-01 22:03:15 följande:
    så din historiska kunskap väger mer än vad en lektor vid uppsala universitet säger?
    Jag motsätter mig inte vad han sa utan din applicering på detta case av det han sa.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Fol) skrev 2023-09-01 22:14:49 följande:
    Jag motsätter mig inte vad han sa utan din applicering på detta case av det han sa.
    Han hade instämt i det jag sagt om fascism i den här tråden.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-09-01 22:25:05 följande:
    Du har ju ingen koll på saker, det ts föreslår är fascistiskt. Hur skulle du förhålla dig till att staten reglerar ditt sexliv så att du bara får ha sex en gång per månad exempelvis? 

Fast jag tror att du är fullt medveten om att det är fascism, du väljer att låtsas som att det inte är det för att du sympatiserar med ts idéer och vill att dessa ska  låta "normala" 
    Du förstår inte vad fascism är, än mindre hur det visar sig i samhället. Det är därför du gör så skeva analyser och kommer till så bisarra slutsatser.

Jag noterar att klimatet i denna tråd är lika destruktiv som för en vecka sedan. Spelar ingen roll att semestern är över. Folket i tråden har tid att skriva i den 24/7 ändå. Det får bli sista inlägget från mig för den här gången. Tittar in igen om en månad.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (....) skrev 2023-10-02 17:10:03 följande:
    Och om det är samma rättigheter som männen har, då skulle man säga att felet är på kvinnan, när kvinnan är ensam. 
    Felet ligger alltid hos den som är ensam. Könet är oväsentligt.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-02 17:59:50 följande:
    Frivilligt leva ensam är "fel" alltså?
    Ingen lever frivilligt ensam. Det är emot människans natur.

I 9 fall av 10 är individen för oattraktiv för att attrahera en attraktiv partner. Den sista tiondelen försöker gång på gång att skapa relationer men de är för messed up för att klara av det.
  • Anonym (Fol)
    molly50 skrev 2023-10-02 19:01:57 följande:
    När jag var singel så var det helt frivilligt. Tro det eller ej.
    Och skulle jag bli singel igen så skulle jag hellre leva som singel än att ta en man jag inte vill ha. 
    Om du hade velat levs ensam hade de fortfarande gjort det.  Att bo själv en tid efter en relation räknas inte. Det är endast en övergångsperiod till nästa relation.

Ja, du är liksom de flesta andra hellre singel än att leva med en icke attraktiv partner. Det är därför det finns så många singlar. För de flesta vill ha en attraktiv partner men många av dem är inte attraktiva själva.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-02 19:09:34 följande:
    Det kan du väl inte påstå. Det är lika mycket i människans natur att leva ensam som i tvåsamhet/ kollektiv. 
    Nej, det är det verkligen inte. Människan är ett flockdjur och har alltid varit, så det är helt onaturligt för människan att leva ensam.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-02 19:23:55 följande:
    Så det är människans eget "fel" enligt dig för att den självmant vill leva själv och klappa katten. Trots att människan stormtrivs så tycker du det är "fel" 

Du är ju verkligen ute och snurrar.
    Människan stormtrivs inte så. Det är i bästa fall en illusion. Mer sannolikt en lögn.
  • Anonym (Fol)
    molly50 skrev 2023-10-02 19:40:10 följande:
    Så för att du är ofrivilligt singel så innebär det att alla andra är det också?
    Jag pratar inte om min egen situation. Jag är gift sedan länge. Minns knappt hur det var att vara singel. Jag pratar utifrån vetenskap och fakta.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?