• Anonym (Fol)

Är incel något man förtjänar att vara?

molly50 skrev 2023-10-04 13:33:36 följande:
    Fast hur vet du att dessa kvinnor är oattraktiva?
    Hur vet du att det inte handlar om att de kanske är mentalt svaga och kanske kommer från en bakgrund med misshandel i barndomen t ex?
    Du kan ju oavsett inte hävda bestämt att det bara kan vara på ett visst sätt,som du gör.
    För det vet du ingenting om.

Jag har själv levt i en destruktiv relation och jag har inte haft problem att träffa bra män vare sig före eller efter det förhållandet. (Även om jag också stötte på några skitstövlar däremellan)
    Men du tror kanske att det står skrivet i pannan på männen om de är bra eller dåliga?
    Att det är sådant man märker direkt?

Sen är det självklart att även kvinnor som dras till dåliga män behöver jobba med sig själva och bli starkare.
    Men det tror jag inte att någon har sagt emot heller. 
    Personligheten är en viktig del för en kvinnas attraktivitet. Om man är en bra man och har mycket att erbjuda väljer man bort labila tjejer med självskadetendenser. Har för egen del valt bort många av den typen av tjejer. 

Man kan avläsa väldigt mycket av en människa om man spenderar tid med denne. Och det är dessutom väldigt avslöjande vad personen har för relation med sin familj och långvariga vänner. Så att man i normalfallet inte skulle se att det rör sig om en bra eller dålig man håller jag inte med om. 

Det ska inte heller glömmas bort att en persons samarbetsförmåga är enormt viktig även det för attraktivitet. Om någon upprepade gånger misslyckas med relationer så är det i regel bara den personens fel.
  • Anonym (Fol)
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-04 16:11:24 följande:
    Vilka ensamma kvinnor sprider hat? Hur många kvinnor vill införa sjuka kvoteringsregler? Vill införa statligt reglerad dejting? vad skulle det kosta om du är så mån om skattepengar? skulle det vara gratis att införa?

Och varför behöver dessa kvinnor mer hjälp? kan det kanske hänga ihop med att de skaffat barn med MÄN som skapat en kvinnofälla åt dessa kvinnor? Tycker du att män som inte tar ansvar är bra män? Män som systematiskt undviker fl och vabb så kvinnans lön, sgi och dylikt blir lägre än mannens fast de båda är föräldrar?
    De bra männen stannar i sina äktenskap. Och om en man tar ansvar har inget med vab eller FL att göra. Att vissa kvinnor tittar på sådana saker är en anledning till att varför de attraherar dåliga män och väljs bort av bra män. I vissa fall kanske de t.o.m. själva väljer bort bra män för att de inte förstår vad en bra man är.
  • Anonym (Fol)
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-04 17:26:40 följande:
    Jasså? tycker du inte att en bra man bör försöka ta ut lika mycket fl/vab? om denne bra mannen vet med sig att det medför lägre lön/sjukpenning etc om kvinnan tar ut majoriteten/all fl/vab?
    Det beror helt på familjens situation. Att kategoriskt hävda att man ska dela 50/50 är en röd flagga. 
  • Anonym (Fol)
    molly50 skrev 2023-10-04 19:08:43 följande:
    Ja,precis på samma sätt som att kvinnor väljer bort misogyna incels.
    Vad är skillnaden?
    Lika lite som en man vill ha en labil kvinna,lika lite vil en kvinna ha en man med unken kvinnosyn.
    Främsta skillnaden är att incelsen går ensamma medan de ensamma kvinnorna alltid hittar någon man för umgänge. Det är så naturen fungerar.
  • Anonym (Fol)
    molly50 skrev 2023-10-04 19:13:50 följande:
    Vad är då "bra män" enligt dig?
    Är det en bra man som stannar i äktenskapet,men struntar i att ta FL/Vab och struntar i allt annat ansvar också?
    En man behöver inte vara dålig för att han lämnar ett äktenskap.
    På samma sätt som en kvinna inte behöver vara dålig för att hon väljer att lämna.
    En bra man tar mer än fullt ansvar. Det betyder att han gör det som är bäst för familjen oavsett vad rådande normer säger. Så om det är bättre för familjen att han tar 0 procent vab så gör han det och om det är bäst för familjen att han tar 100 procent vab så gör han det. 50/50 eller att spela duktig är inget mål i sig.

En man som lämnar ett äktenskap är med största sannolikhet en dålig man. D.v.s. en man som inte tar särskilt stort ansvar. Finns undantag men rent generellt så är det så.
  • Anonym (Fol)
    molly50 skrev 2023-10-04 20:16:59 följande:
    Och vems ansvar är det att lösa incelsens ensamhet då?
    Deras egna såklart.

Fast som jag skrivit tidigare har samhället ett ansvar att skapa harmoniska medborgare och i det ingår att förbereda individer för vuxenlivet och att bädda väl för dem och skapa förutsättningar för bra liv. 

I många fall har samhället brustit varför man då får vuxna individer som inte klarar vuxenlivet. Det kan ofta bero på dålig hemmiljö i barndomen eller andra faktorer. Detta gäller även många kvinnor med trauman historiskt.

Det är ingen ursäkt till vuxna människor utan en förklaring till varför många inte klarar att leva upp till det som krävs som vuxen. Livet är inte alltid enkelt. Jag skulle t.o.m. hävda att det är mycket svårt. Så man får ha medkänsla för de som inte riktigt klarar av det. 
  • Anonym (Fol)
    molly50 skrev 2023-10-04 20:17:50 följande:
    Varför skulle en man som väljer att lämna vara dålig?
    Kan det inte bero på att förhållandet är dåligt?' Eller att kvinnan inte är bra?
    Varför blev förhållandet dåligt? Om mannen eller kvinnan tar ansvar för relationen så blir det nästan alltid bra. 

Ett förhållande är som kroppen. Det krävs underhållsarbete varje dag, år in och och år ut. Det är oerhört ansvarslöst att inte göra det underhållsarbetet. Och gör man inte det så växer man isär och skapar en skilsmässa på sikt.
  • Anonym (Fol)
    molly50 skrev 2023-10-04 20:17:50 följande:
    Varför skulle en man som väljer att lämna vara dålig?
    Kan det inte bero på att förhållandet är dåligt?' Eller att kvinnan inte är bra?
    Vet inte om det är din man du syftar på men för att trösta dig så kan jag nämna att en dålig man kan bli en bra man. Jag var själv ganska värdelös när jag var 20, även om jag då tyckte att jag var bäst.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-04 20:33:44 följande:
    Har du endast haft ett förhållande i ditt liv? Eller är det inte ditt fel att ni skildes?
    De relationer jag haft som gått dåligt är definitivt mitt fel att det slutade så. Jag var ung och självcentrerad och såg inte mina partners behov.
  • Anonym (Fol)
    molly50 skrev 2023-10-04 20:37:36 följande:
    Det kan ju också vara så att förhållandet är destruktivt.
    Och det är kanske inte ett förhållande man vill jobba på?
    Så kan det vara och det är där undantagen kommer in i bilden. Fast de flesta relationer är inte undantag ändå hör man för det mesta dåliga ursäkter till att reaktionen dog ut.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?