• Anonym (Fol)

Är incel något man förtjänar att vara?

nihka skrev 2023-07-20 10:44:22 följande:
    Alla män(niskor) kan inte välja att vara rika heller. Man måste SKAFFA SIG det man vill ha. Och i sin strävan är man inte garanterad det resultat man önskar. 
    Det är lätt att bli rik och lätt att skaffa partner om man jobbar på det.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-20 15:43:13 följande:
    Det studier som visar att ca 30% av män är incels, så de är inte så få som du tror att dem är utan det är bara så att du inte ser dem.
    De siffrorna tror jag inte på. Det räcker inte att vara singel för att vara incel.

Det krävs en uppgivenhet på så vis att de slutat försöka och har det felaktiga tankesättet att de inte kan förändra sin situation. Då är de incels. 
  • Anonym (Fol)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-20 15:49:57 följande:
    Nej, jag tror definitionen var att inte ha haft sex på mer än ett år och om man tror att det är frivilligt är det bara en illusion.
    Det var en mycket märklig definition. I så fall skulle majoriteten av unga män vara incels. Men det är en felaktig definition. Säkert skapad för att få till saftiga resultat och uppmärksamhet.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-20 15:52:32 följande:
    Hur ska de få kontakt irl om de inte känner varandra sen tidigare eller har gemensamma bekanta?

Jag tror att det är fler män som uppfattas som intressanta irl än på dejtingappar där ganska få ses som det.
    Via studier, jobbet, på bussen/tåget, mataffären, gymet, krogen...

Finns hur många ställen som helst.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-20 16:00:38 följande:
    Menar du att en majoritet av unga män inte har sex varje år?

Varför är definitionen felaktig? Menar du att det är frivilligt och att de inte har försökt tillräckligt mycket?
    Inget jag vet men jag skulle tro att majoriteten av unga män inte har sex årligen. Iaf inte inom en relation.

Definitionen är felaktig för att om han är incel är något han avgör själv. Det är oerhört respektlöst att sätta den ettiketten på andra.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-20 16:03:01 följande:
    De första 2 går inom kategorin de man redan känner. Hur vanlig är det att man raggar på bussen eller i mataffären?
    Att det inte är vanligt är väl ingen ursäkt. Jag har faktiskt blivit uppraggad två gånger på bussen. En gång relativt nyligen så det sker onekligen i dessa tider också.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-20 16:09:18 följande:
    Hur ska man känna till dessa möjligheter till sex om de inte är i en dejtingmiljö som en app? Man kan inte gå fram och fråga vilken tjej som helst som man inte känner. Det är ofredande.
    Ha ha, Nej det är det verkligen inte. Ta för dig bara. Gå vidare om hon säger nej.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-20 16:12:45 följande:
    Ok, kul för dig och jag antar du tycker att det är rättvist att du har förtjänat den uppmärksamheten.
    Jag var extremt blyg och osäker som ung. Så ja, jag har faktiskt förtjänat det den hårda vägen. Men vägen har varit brutalt jobbig och gropig.

Därför jag säger till alla unga män att kämpa och kämpa och kämpa. Ge aldrig upp!

Ju svårare väg desto större känns belöningarna.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-20 16:15:02 följande:
    Det är nog viss skillnad på vem som går fram, om det är en incel eller någon som har lyckats tidigare.
    Alla har varit nybörjare. Man måste börja någonstans. Att blrja säga hej och att prata med kvinnor utan att fråga ut dem är ett bra första steg. 
  • Anonym (Fol)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-20 16:23:50 följande:
    Ja, vad kul att det har ordnat sig för dig.
    Jag försöker passa det vidare. Unga killar har ingen rolig situation idag men försök att göra det ni kan och jobba på. Använd nedlåtande och woke-ifierade gubbar och kärringar som extra bränse. Låt er inte nedslås.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?