• Anonym (Fol)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Sol) skrev 2023-07-21 19:09:25 följande:
    Du menar som han själv gör, när han insinuerar att folk i tråden hatar honom eller vill att det ska gå illa för honom?

TS är en vuxen man och känner nog till ordspråket Som man ropar får man svar. 
    Att någon annan beter sig illa är inget bra argument för att göra det själv.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-21 19:10:00 följande:
    Vilket innebär att du inte har några belägg. Du väljer bara att haka på incel propagandan.
    Fast det där är ju ingen incelpopaganda utan väldokumenterat att de mönstrena finns i samhället.

80/20 må vara incelpropaganda dock.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-21 19:13:38 följande:
    Jag berättar ingenting. Ts tycker det är dravel med kvinnliga vänner då en incel riskerar att känna sig bortvald.

vilket då innebär att en incel inte ser kvinnor som vänner men vill ha dom som enbart sexpartners.

ja, jag använde uttrycket "vandrande vaginor" Jag vill att ts får upp ögonen för hur snett tankemönster han har.
    Till mig sa han att han inte alls tyckte att det var en dålig idé att skaffa kvinnliga vänner.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-21 20:46:47 följande:
    Kvinnor märker direkt om en kille bara ser på kvinnor som en i mängden, (eller som en Alien från en annan planet som inte har kapacitet själv att bedöma vilken partner hon ska ha) Det är det främsta felet singelkillar gör. 
    Nej, det är det inte. Det största felet incels gör är att de jobbar för lite på sig själva och sätter kvinnor på piedestal.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Sol) skrev 2023-07-21 21:52:43 följande:

Anonym (hej) skrev 2023-07-21 21:45:30 följande:
    sverigesradio.se/artikel/7422737

Är inte, kan vara. Stor skillnad. Men det förklarar mycket, du tolkar text så det passar din åsikt. Vilket du gjort hela tråden. 

Sverige har länge varit det land med proportionellt flest ensamhushåll i hela världen. Så visst har vi i Sverige all anledning till att fundera på hur vi gör människor bättre på relationer.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Sol) skrev 2023-07-21 23:27:50 följande:
    Ensamhushåll är inte samma sak som incels. Att bo själv betyder inte att man inte har relationer. 
    Nej, men inte är man bra på det. Det finns så enormt många fördelar att leva med andra att man är dålig på relationer om man lever själv annat än mycket korta övergångsperioder.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Skild) skrev 2023-07-22 00:29:03 följande:
    Det där var ju märkligt. Felaktigt dessutom. 
    Jag lever ensam nu och det beror inte på att jag är dålig på relationer. 
    Jag har gjort mitt race med barn, villa, vovve och Volvo i 25 år. 
    En maratonlöpare som inte ens orkar 2 mil är inte bra. Resultat ljuger inte.

P.S. Om din man är avliden så ber jag om ursäkt. D.S.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Skild) skrev 2023-07-22 02:05:36 följande:
    Va? Vad menar du? 
    Är jag dålig på relationer eftersom jag lever ensam nu? 
    Ja
  • Anonym (Fol)

Jag pratade i generella termer om relationer och konstaterade att svenskar har lite att jobba på där med tanke på hur många singelhushåll vi har och hur hög skilsmässostatiatik vi har. Att leva tillsammans med någon har i princip bara fördelar. 
    Rent generellt är svenskar alldeles för snåla och individualistiska. Det gör att svenskarnas relationer tar skada.

Beträffande dina frågor så handlar en stor del av att vara bra på relationer att inte ge efter för första impuls utan att hålla kursen för relationernas bästa. Hur påverkas relationerna i min familj om jag väljer att hoppa i säng så fort jag är kär i någon annan? Hur påverkas min relation med min partner och mina barn om jag sätter dem i andra rummet? Hur påverkas relationerna om jag inte har en positiv inställning? Hur påverkas relationerna om jag inte är generös mot dem i min närhet?

Din exmake låter inget vidare på relationer han heller. 

Anonym (Skild) skrev 2023-07-22 08:54:37 följande:
    Å fasen. Ok. Tack för att du berättar så jag vet. Det beror inte på att jag inte blivit kär igen? 
    Hur är det med maken? Är han också dålig på relationer? 
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Skild) skrev 2023-07-22 10:09:02 följande:
    Ha ha nej det var inte så generellt eftersom du svarade mig. Det stämmer alldeles riktigt på honom.  Han var jättebra på att ljuga, låna pengar av mina släktingar i hemlighet, förminska ekonomiska luckor och knulla med kollegor på jobbet som busschaufför i Alperna. 
    Det senare fick jag höra 6 år efter att han lämnade mig i huset och drog. Inte till en kvinna faktiskt. Till en tom lägenhet. 
    Såna män är inge vidare. Han förtjänar att vara ensam och undra varför ingen kvinna vill ha honom. 
    Du använde dig själv som ett argument mot mina generaliseringar. Därför jag kommenterade din situation.

Angående havererade relationer köper jag inte alls dina argument. Men det är möjligt att du är glad, positiv och modellsnygg och att allt ansvar därför landar på din man. Men i 95 procent av fallen är ett havererat äktenskap bådas fel.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?