Inlägg från: Anonym (Cloffe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cloffe)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Palle) skrev 2023-08-11 23:20:55 följande:
    Jag försöker få lite balans i tråden. Det har varit 3-5st som oftast argumenterat oresonligt med en eller ibland två st. Själv anser jag mig vara hyfsat neutral i sammanhanget.

Av alla mina inlägg, så är det enda du hittar att jag sagt att kvinnor är mer måna om hur dom uppfattas? Jag har inget forskningsunderlag på detta, men jag är övertygad om att jag har rätt i detta. Gör det mig till kvinnofientlig i dina ögon?
    Du sa det sarkastiskt, vilket är nedlåtande. Du är inte alls neutral. Du försöker få alla att tycka synd om incels, trots att de incels i tråden skyfflar ut en avsevärd del av kvinnoföraktande "förslag"

Det är inte ett utslag av frustration. Det är bara ren och skär kvinnoförakt. Personen själv är ansvarig. Ingen annan. Om någon utför något olagligt (som incels gjort), vems är ansvaret då? Personen som utför det, eller "samhället" Alla dina inlägg syftar till att ta från incels sitt personliga ansvar. Det är långt från neutralt.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-11 23:27:38 följande:
    En psykolog skulle absolut kunna förstå detta stigma, utanförskap och hat och vad det leder till för känslor på båda sidor - ingen tvekan om det. Det handlar inte på något sätt om att smeka medhårs, utan att förklara psykologiska processer.
    En psykolog skulle säga till att det inte är rimligt att föreslå statlig reglering av dejting med sexkvoter eller förhör av kvinnor för att pålägga folk med böter. En psykolog skulle försöka få personen att förstå att deras tankegångar är orimliga.

En psykolog skulle inte säga "det är inte dig det är fel på, det är samhället"
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-11 23:35:20 följande:
    Du har då en tendens att fastna i saker. Bara för att en person har sagt något, innebär det inte att alla tycker det.

Tycker du att det är incels ansvar att förändras? 

och nej, en psykolog skulle aldrig bekräfta en incels villfarelser utan försöka förankra denne i verkligheten.

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-11 23:38:42 följande:
    Om du nu anser dig vara ens hyfsat neutral i frågan, så förstår jag att du inte tycker att jag är neutral.
    Jag är inte neutral. Varför du det? Jag tycker inte det är rimligt att någon anser att staten ska reglera dejtingen eller att droger ska uppfinnas till kvinnor.

Jag tycker inte heller att det är särskilt neutralt att nedlåtande anse att "kvinnor tycker sig ha goda värderingar" heller som du sarkastiskt lagt fram.

Jag är däremot neutral vad gäller män och kvinnors eget ansvar. Kvinnor och män är varken mer eller mindre skyldiga att se till att den ena eller andra gruppen har tillräckligt mycket sex.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-11 23:49:01 följande:
    Jag är troligen en av dom mest neutrala i tråden i alla fall. Jag försöker diskutera olika perspektiv och lösningar. Samtidigt som jag tycker att dessa incelmän gör fel. Men att det är ett växande samhällsproblem som behöver diskuteras istället för att man begränsar diskussionen till att ensidigt kasta skit och hat åt båda håll.
    Fast du gör ju inte det. Du verkar inte vara medveten om det själv ens. Dina idéer verkar mynna ut till att "incelmän är frustrerade jag förstår att dom föreslår fascistiska lösningar. Vi måste komma på en idé som bara innefattar samhällets förändringar runt incels så de i blir farliga" 

detta samtidigt som du gör nedlåtande sarkastiska kommentarer om kvinnor som grupp.

men jojo, du är så "neutral" så. Du är inte ens medveten om att din sk "neutralitet" rör sig runt ämnet som kretsar runt att incels undviker eget ansvar.

En neutralitet borde vara "fascistiska idéer ska inte diskuteras" och "hur får vi att incelen tar eget ansvar för att bli av med ditt kvinnoförakt och misogynitet?"

Där sker en neutral diskussion.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-12 08:03:39 följande:
    Att ge psykologhjälp till alla incels är som att dela ut Ipren till alla som har huvudvärk. Man löser möjligen symptomen, men inte orsaken till problemet.

Jag har även tidigare sagt att incels har ett ansvar, men problemet verkar inte lösa sig utan tvärtom bli större. Då måste man börja diskutera hur man ska komma tillrätta med detta samhällsproblem. Hat och förakt tror inte jag är en lösning på något problem. Jag menar inte heller att det ska gullas med incels.

Ni som absolut måste hata och förakta incels(och tänker att dom då tar tag i sina problem och skärper sig).. får väl göra det, men jag tror inte det är en lösningen.
    Orsaken till incels problem beror ju på dom själva, inte att dom saknar sex. Varför skulle inte psykologhjälp vara bra då? Incels måste ju göra en förändring, psykologer är det andra uppsöker när dom vill förändra sig själv.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-12 15:18:00 följande:

Det blir ju fler och fler incels.. ska vi fortsätta på samma sätt då? Och lösa det genom att svara upp med fler och fler psykologer?

Det är ett samhällsproblem och det behöver även diskuteras som ett sådan, även om jag inte för den sakens skull lyfter bort ansvaret på dessa bittra herrar.

Ett samhällsproblem som beror på individerna. Paykologhjälp är faktiskt det enda som går att göra för såna aggressiva personer. Alla andra är också ansvariga att få dessa att inse det.

Du skriver sarkastisk "att kvinnor anser sig inneboende goda värderingar" När du skriver något sånt så bidrar du också till ett kvinnoförakt. Den "oskyldiga" meningen säger så mycket:

-Kvinnor är en homogen grupp
    -kvinnor är hycklare
    -kvinnor förtjänar ett visst förakt som grupp för att de är hycklare.

Du bidrar till skapandet av incels. Samhället måste anstränga sig till att få bort kvinnoföraktet.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-12 15:32:08 följande:
    Bemöter du rasister/nazister konstruktivt? Eller är det bara män med kvinnoförakt du daltar med?
    Jag tror kvinnoföraktet är så pass etablerat hos vissa att de inte ens ser det själv. Det är här samhällsförändringen måste ske som gör att incels förändras.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-12 15:43:45 följande:
    Det har arbetats massor i samhället kring just rasism som du tar upp. Det var ett bra exempel.

Även jag har haft diskussioner med rasister ibland, jag har då ibland gått in djupare i ämnet och stått upp för vad jag tycker. Jag har inte direkt projekterat allt mitt hat på dessa personer, vilket då givetvis omöjliggör ett samtal överhuvudtaget.

Förstår du vad jag menar.

Det är så svartvitt för Er, bara för att jag inte direkt visar min avsky för en viss gruppering, så daltar jag, eller rent av tycker som dom. Det är som att några av er kör med devisen att är du inte med oss, så är du mot oss!

Du kan inte bemöta fascistiska idéer seriöst. Det är långt ifrån neutralt. Du fortsätter med devisen som incels kör med att dom blir utsatta för "hat" och att det är så synd om dom. 

Skulle påstå att det är du som ser saken svartvitt. Säga ifrån till fascistiska idéer är långt ifrån hat och borde vara steg ett för en neutral diskussion.

Nu har du iofs blottat ditt kvinnoförakt. Jag hoppas att du har möjlighet till rannsakan och förändring. Annars bidrar du faktiskt till skapandet av incels. Incels uppstår inte från sexlöshet utan det är misogyna, kvinnoföraktande män som blir incels. Jag har postat en länk tidigare om forskningen runt det.

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 16:25:07 följande:
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-12 16:02:03 följande:

Du kan inte bemöta fascistiska idéer seriöst. Det är långt ifrån neutralt. Du fortsätter med devisen som incels kör med att dom blir utsatta för "hat" och att det är så synd om dom. 

Skulle påstå att det är du som ser saken svartvitt. Säga ifrån till fascistiska idéer är långt ifrån hat och borde vara steg ett för en neutral diskussion.

Åsikter som benämndes som "fascistiska" framförda av "rasisterna" vann valet för ett år sen. Ni som ägnar åt den typen av brunsmetande förlorade. Ni är förlorare. Väljarna, svenska folket har utsett er till förlorare. Frågan är varför ni inte har tagit intryck av det? Har det gått förbi er helt och hållet att ni faktiskt förlorade?

Vad är det du menar med att "svenska män har röstat för en förändring" avseende valet.

Du vet fått för dig att sd står för något gällande ämnet med incels och kvinnors friheter. Vad då? 

Varför tar du upp sd hela tiden, men förklarar inte det här?

Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?