Inlägg från: Anonym (Cloffe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cloffe)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-08-10 17:21:36 följande:
    Att du upprepar saker 100 gånger gör de inte att de blir mindre osanna. Jag har aldrig hävdat dessa saker. Du tar en åsikt och så vrider du den till något helt annat som "med avseende kvinnors rättigheter". Det har du hittat på helt själv.

Anonym (Til) säger att en stor grupp av män alltid kommer att vara oattraktiva för kvinnor oavsett vad de gör och hur de förändrar sig. Håller du inte med henne om den slutsatsen?
    Jag har citerat dig några gånger, varför ljuger du? Är det för att dina åsikter ska låta bättre än tidigare? Du förespråkar fascism. Det är verkligen intressant att du tar upp hbtqi för att försöka förklara vilka offer incels är. Det finns inga paralleller till det eller sd heller.

Är en man ovillig att förändra sina misogyna, kvinnoföraktande åsikter så är det självklart att denne inte blir attraktiv för kvinnor. Tycker du att samhället ska gå runt det faktumet och ändå anse att en sån man "förtjänar" en kvinna?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-10 17:44:26 följande:
    Nej, jag hämtade den beskrivningen från samma wikipedia-sida som dig. Skillnaden var att du beskrev "incel-subkulturen" och jag beskrev ordet "incel".
    Haha! Så det tar ut beskrivningen

The incel (/??ns?l/ IN-sel, a portmanteau of "involuntary celibate")[1] subculture is an online subculture of people who define themselves as unable to get a romantic or sexual partner despite desiring one.[2][3][4]Discussions in incel forums are often characterized by resentment, misogynymisanthropy, self-pity and self-loathing, racism, a sense of entitlement to sex, and the endorsement of violence against women and sexually active people.

Du stämmer in på den här beskrivningen. Varför försöker du inte förändras i stället?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-10 17:32:35 följande:
    Om en viss andel av männen inte kommer att vara attraktiva för kvinnor oavsett vilka omständigheter som råder. Behöver det inte kompenseras på något sätt för att samhället ska bli jämställt?

I ett jämställt samhälle bör män och kvinnor behandlas lika och ha samma möjligheter. Är det då rättvist att kvinnor som lever ensamma har en betydligt större tillgång till sex än ensamma män? Borde inte samhället reglera det på något sätt?

Tycker du att samma förutsättningar ska råda för både män och kvinnor eller tycker du att det är bra att män har sämre förutsättningar när det kommer till relationer och sex?
    Men lägg av! samhället ska inte "reglera" sex mellan människor. Det du skriver är extremt stötande. 
  • Anonym (Cloffe)
    nihka skrev 2023-08-10 17:57:32 följande:
    Och så var det det här med källkritik. Det här är en privatperson som har skrivit på en typ digital anslagstavla. Du får presentera en trovärdig källa, hitta hens orginalkälla och kolla att det verkligen står så/att han har tolkat den rätt. Börja ned om den öht finns.
    Missade den i flödet, mannen som skrivit artikeln har också skrivit annat incel relaterat såsom "What do women lack empathy for lonely men"
    Så bisarrt.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-10 18:29:13 följande:
    Hur menar du här TS? 
    Du antyder alltså att Män skall ha SAMMA möjligheter som kvinnor.  

Menar du på fullt allvar att kvinnor skall ge upp sina privilegier och sina förmåner??

Det är ju helt otänkbart!

Nä, visserligen förlorade Adeln sina privilegier på 1800-talet, men självklart skall kvinnor ha Mer privilegier än Män på 2000-talet!
    Pratar du nu om "privilegiet" kvinnor har över att kunna bestämma över sin egen kropp, så den inte "regleras" ut till sexlösa män?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-10 19:00:11 följande:

Nä, Cloffe jag pratar om privilegiet att slippa ensamhet, hopplöshet och barnlöshet. Faktorer som drabbar män i högre utsträckning. 

Är det faktorer du har erfarenhet av och kan uttala dig om, Cloffe?

Så du förväntar dig att kvinnor ska tillhandahålla dessa saker till män? Dvs ge upp sitt "privilegium" att kunna bestämma över sin egen kropp?

Vad skulle du annars kunna avse när det gäller kvinnors "privilegium"? Deras egna kroppar 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-10 19:46:52 följande:
    Jag har ju klartext skrivit vad Privilegiet är, eller hur?

Du väljer att bortse från vad jag svarade och tillskriver mig saker jag inte står för, så att du kan sprida dina populistiska budskap. 
    Vi är många här som har genomskådat dina metoder.
    Tyvärr, Cloffe. 

Ja, du har skrivit att kvinnor har ett privilegium som tydligen handlar om att dom har tillgång till sin egen kropp. Det går inte att tolka dig på annat sätt. Du säger också att du vill att kvinnor ska bli av med det "privilegiumet"

du skriver:
    "privilegiet att slippa ensamhet, hopplöshet och barnlöshet. Faktorer som drabbar män i högre utsträckning."

ganska skrämmande.

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-10 20:40:13 följande:
    Jag och TS tror på jämställdhet. 
    Jag förstår mycket väl att du ser det som ett hot, ja. 
    Det om något, är skrämmande.
    Det som är skrämmande är naturligtvis att du ser kvinnor som en grupp som du vill ska förlora sitt "privilegium" vilket är då rätt till egenbestämmande över sin kropp. Du tycker att kvinnor ska fördelas bland männen och det är din bild av "jämställdhet"

Helt sinnessjukt.
  • Anonym (Cloffe)
    Fiona M skrev 2023-08-10 21:17:24 följande:
    Hur menar du med jämställdhet vad gäller sex (och förhållanden)? Vad avser du mer än frekvens?

Vilka privilegier har vi kvinnor?
    "Balansspelaren" har varit ganska tydlig med det. Han skriver att privilegiumet som han vill att kvinnor ska ge upp är "privilegiet att slippa ensamhet, hopplöshet och barnlöshet."

dvs inget mer frivillig ensamhet, frivillig barnlöshet sen så känner kvinnor ingen hopplöshet heller. Alla dessa "privilegier" ska försvinna för kvinnor enligt "balansspelaren" I "jämställdhetens"namn

vansinne

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-10 21:25:24 följande:
    Lögner, lögner och åter lögner. 
    Du behöver hjälp.
    Begriper du inte vad du själv propagerar för? Eller vad är grejen?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?