• Anonym (Fol)

Är incel något man förtjänar att vara?

Fiona M skrev 2023-08-25 20:59:30 följande:
    Vad tycker du man är ett gott exempel? Vad gör man?

Gör du det?
    1. Men agerar själv. Man är positiv.
    2. Gör något meningsfullt 
    3. Ja, definitivt 
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-25 20:55:00 följande:
    Vad innebär föregå med gott exempel? att stå upp för demokrati eller klappa de missanpassade medhårs? hur ska en tjuv veta att det är brottsligt om den möts med applåder och belöningar? Hur ska en misogyn förstå att den är misogyn om det inte förklaras?
    Misogyniteten är bara ett symptom. Det är inte det egentliga problemet.

Fokusera på de och det positiva. Beröm de som gör något bra. Det är ett klassiskt misstag att ge de som missköter sig uppmärksamheten. 
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-25 21:06:19 följande:
    Inte så länge de blir klappade medhårs som du gör. Varför sympatiserar du inte med den stora gruppen människor som skulle få sina sexuella friheter inskränkta om ts får som han vill? Varför berättar du inte för ts att hans idéer inte hör hemma i ett fritt samhälle? Vilka incitament har ts att förändras om han upplever att hans idéer är något någorlunda vettigt att diskutera?
    Så mycket negativitet här inne att man blir mörkrädd.

Nej, nu är min tid i den här tråden över för den här gången. Vi kanske syns nästa fredag. Hoppas du får en trevlig helg!
  • Anonym (Fol)
    Anonym (hej) skrev 2023-09-01 18:52:42 följande:
    Professor Galloway säger att de flesta inte hade gjort samma val i det verkliga livet som på apparna, alltså stämmer det inte.

Det jag pratar om är inte diskriminering på individnivå utan strukturell diskriminering. Har du lärt dig i skolan vad strukturer är? Män blir strukturellt diskriminerade på dejtingappar, vilket är givet som en följd av att de har sämre möjligheter pga sitt kön.
    Man kan ju se heterosexuelitet som diskriminering också. 

Angående detta med mansöverskott så skulle jag uppmana alla incels att dra fördel av det istället. 
    Ja, det är rejält mansöverskott i Sverige vilket betyder att det är mansunderskott på andra ställen. Jag är fullständig övertygad om att du och många andra incels skulle ses som attraktiva i t.e.x. Sydostasien där dessutom västerländskt utseende är hippt.
  • Anonym (Fol)
    EnAnonumius skrev 2023-09-01 19:31:15 följande:
    Vilket är att påtvinga ett toppstyr.  Även om det är via algoritmer, så är det ändock påtvingat toppstyre av valen kvinnor och män får lov att göra.   ..
    M.a.o du vill använda dig av fascistiska metoder för att få "lika utfall".

Löjligt att kalla det för fascistiska metoder. Kvotering och dylikt är riktigt hett i modern vänster.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Til) skrev 2023-09-01 19:49:14 följande:
    Anser du att det är en bra idé att förbjuda dejtingappar, eller se till så att endast personer med få matchningar syns? Eller att kvinnor drogas till att få högre sexlust? Anser du att kvinnor har en gräddfil de inte bör ha i dejting? Anser du att allt ska vara jämställt, även hur folk får partners? Är något av detta vettiga idéer som bör få stöd i verkligheten?
    Nej, jag tycker inte att det är en bra idé. Jag har till och med tidigare sagt att det är en absurd idé. Men att kalla iden om kvoterade dating appar för fascistisk blir inte seriöst. 
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-09-01 20:16:05 följande:
    Vad betyder fascistiskt i din värld? 
    Har du inte läst historia? Fascister föraktar svaghet över allt annat. En fascistisk idé här hade varit att kastrera alla incelsen så att de inte riskerade att föra sina gener vidare. TS förslag är snarare en motsats till fascism eftersom den vill göda svaga män på starka mäns bekostnad.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-09-01 21:13:03 följande:
    *Ett exempel på en expansiv definition av fascism kan vi få från lektorn Helen Lindberg vid Uppsala Universitet: "En uppsättning bindande identitetsformerande, särskiljande metoder, baserade på antiintellektuella, antidemokratiska, antihumanistiska ledarskapsdyrkande, våldsbejakande, krigsromantiska värden och ideal, om en statisk och perfekt samhällsordning där individen har en essentiellt tillskriven roll, och är underordnad kollektivets tvingande och tjocka föreställning om en essentiell gemenskap och där staten som en levande organism tillsammans med marknad och kyrka, eller myterna, utgör en politisk-ekonomisk-social totalitär helhet.*

ts och misogyna incels är antidemokratiska. Antihumanistiska. Vill ha en *perfekt samhällsordning* med att reglera en kvinna per man. (reglera appar till egen fördel och böter om man gud nåde dejtar för mycket exempelvis). Samt att individen är underordnad kollektivet. ts och de misogyna vill att kvinnorna ska sluta ha preferenser, och *bli beroende av män igen* så jo. Jag skulle säga att de sprider fascism. 

Jag håller inte med om den tolkningen du gör av kvoteringstanken av datingappar då det har ett individuellt syfte. Inom fascism är staten överordnad individen. Hur incelsen känner sig och vilka rättigheter de och andra har är således helt irrelevant. 
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Fol) skrev 2023-09-01 21:30:11 följande:
    Jag håller inte med om den tolkningen du gör av kvoteringstanken av datingappar då det har ett individuellt syfte. Inom fascism är staten överordnad individen. Hur incelsen känner sig och vilka rättigheter de och andra har är således helt irrelevant. 
    Det är istället ett i raden av alla förslag som rider på överdrivna och enögda jämlikhets och jämställdhetstankar.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-09-01 21:53:03 följande:
    ts vill ju att staten ska vara överordnad individen. Ts vill att sexkvoter ska införas. Om personer har "för mycket sex" än tilldelad kvot så ska ett statligt organ genomföra förhör med (kvinnor) och förövaren ska då bötfällas. Hur motiverar du att det inte är fascism?
    Om du inte förstår det jag skrivit så är det ingen mening att vi fortsätter. Frågan kräver historisk kunskap och jag har varken tid lust eller ork att utbilda tråden gällande fascism. Det finns det gott om andra källor för.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?