• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-02 17:57:43 följande:
    När någon skriver "är det ett smart kollektivt agerande av män tycker du"? Gällande löner så menar denne att det är ett korkat kollektiv beslut av män. I kombination med åsikten att det var bättre på den tiden  så blir det uppenbart.
    Försök inte.

Jag har aldrig sagt att incel problemet är påhittat. Du själv är ett bevis för existensen. Det är ett problem som inte har att göra med individens avsaknad av sex utan avsaknad av sex och partnerskap är en konsekvens av individens agerande mot kvinnor.
    Jag menar att det var en försämring för män, men jag vill inte gå tillbaks dit. Förstår du inte skillnaden?

Du menar att incel-problemet är självförvållat och påhittat av incels. Där skiljer vi oss åt.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-02 17:59:37 följande:
    En begränsning av mäns sexvanor är i högsta grad odemokratiskt. Skojar du?
    Nej, på vilket sätt då? Jag ser ingenting om att rätten till sex är reglerad i grundlagen på samma sätt som yttrandefriheten eller pressfriheten.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2023-08-02 17:59:29 följande:
    Men om det är överskott på män kommer ju alla män ändå inte kunna ha monogama förhållanden. Kvinnorna räcker inte till, oavsett hur mycket du begränsar sexmängden. Det kommer ändå bli män över. Hur vill du lösa det?
    Det viktiga är inte att alla människor får ha sex. Sex är ingen rättighet. Det viktiga är att alla har samma förutsättningar att ha sex oberoende av sitt kön. Man måste fortfarande anstränga sig, men det ska inte vara ouppnåeligt.

Mansöverskottet handlar till stor del om invandringen och den debatten är inte relevant för den här tråden.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2023-08-02 18:15:19 följande:
    Med din logik kan jag ju hävda att det inte vore odemokratiskt av mig att vilja införa obligatorisk vasektomi för män för att minska antalet aborter. Det skulle ju istället bara vara att omfördela ett problem, få män att ge upp sina privilegier till kvinnors förmån. Att män får ta ett ansvar de tidigare inte tagit. Håller du inte med? Att män haft priviligiet att kunna göra kvinnor med barn och sen slippa ta konsekvenserna? Är det inte dags att män börjar ta sin del av ansvaret? Vi kan också börja arbeta för att män i framtiden ska kunna bli gravida (transplantera konstgjorda livmödrar kanske), så att kvinnors kroppar slipper vara de som bär barnet. 

Inte är väl mina förslag odemokratiska? De syftar ju bara till att utjämna de fördelar män har gentemot kvinnor.  Och det var väl det du ville, utjämna skillnader?
    Vi hade tvångsterilisering för transpersoner i Sverige fram tills för 10 år sen. Jag tror inte att man pratade om att det var odemokratiskt när man tog bort, utan bara att det var fel. Det infördes från början genom ett demokratiskt fattat beslut och därför kan lagen i sig inte ha varit odemokratisk.

En åsikt är inte odemokratisk bara för att man tycker annorlunda.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2023-08-02 18:24:50 följande:
    Om du verkligen tycker att alla ska ha samma förutsättningar att ha sex oberoende av kön, borde du väl också hålla med om att alla borde ha samma förutsättningar att ta konsekvenserna av sexet? Dvs män måste i lika hög utsträckning förhindra oönskade graviditeter (t.ex obligatorisk vasektomi) samt bära och föda barn. Annars är det ju inte jämställt. 
    Varför skulle sterilisering behövas när det finns kondomer? Vill man inte ha barn behöver inte få barn, man kan göra abort. Det är inget riktigt problem.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2023-08-02 18:26:50 följande:
    Fast varför skulle det enligt ditt synsätt vara fel att vilja utjämna skillnader mellan män och kvinnor gällande reproduktion? Det är väl att utjämna skillnader du vill?
    Om en man vill transplantera in en konstgjord livmoder får han väl göra det. Har dock aldrig hört talas om det.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-02 18:28:55 följande:
    Vi kan väl passa på att införa 10 olika sorts frisyrer man kan välja på såsom de har i Nordkorea också. När du ändå är inne på att begränsa folks friheter i "demokratins" namn.
    Jag vill kunna använda platspåsar när jag köper frukt och grönt på ICA. Det får jag inte längre pga ett riksdagsbeslut. Är mina demokratiska friheter hotade då?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2023-08-02 18:31:11 följande:
    Men varför ska män ha privilegiet att inte behöva ta några konsekvenser av att göra kvinnor gravida? Självklart måste män ge upp det privilegiet gentemot kvinnor. Det är ju så du tycker?
    De är ju skyldiga att betala underhåll och det beloppet kanske behöver höjas. Kvinnan behöver inte heller behålla barnet mot sin vilja.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2023-08-02 18:33:02 följande:
    Med sterilisering skulle antalet oönskade graviditeter bli i princip noll. Kvinnor skulle aldrig ens behöva gå igenom aborter. Och män skulle få ge upp ett privilegium gentemot kvinnor, det är väl bara rättvist i så fall? Eller trodde du att det bara var kvinnor som hade privilegier kanske?
    Ja, mänskligheten skulle försvinna. Tänkte du inte på det?

Det här är så konstigt. Jag har aldrig hävdat att bara kvinnor har privilegier. Sluta tillskriva mig åsikter som jag inte har.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2023-08-02 18:35:21 följande:
    Det bästa är att 0 aborter sker. Det kan bara uppnås genom obligatorisk vasektomi för män. Då behöver män aldrig heller betala underhåll.
    Du gör bara dig själv löjlig nu när du pratar om ett icke-problem.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?