• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Skild) skrev 2023-07-31 13:48:37 följande:

Eeh...nä det är ingen här som har märkliga åsikter om hur männen ska få knulla? 

"Varför vill du inte rätta till denna obalans i utbudet mellan könen genom att införa begränsningar för de män som har mest sex med olika kvinnor?"

Annorlunda åsikter är inte samma sak som att det är kvinnofientligt.
  • Anonym (hej)
    nihka skrev 2023-07-29 15:11:34 följande:
    Varför ska jag sänka mina krav? Mina krav har ingen med att göra.

Jag bestämmer vad jag vill satsa på och tar själv ansvar för mina val. Det SKA vara skillnader. Bäst vinner och inga pris till förlorare.
    nihka skrev 2023-07-29 15:54:45 följande:
    Nej, inga åtgärder ska sättas in för att incels ska FÅ ett bättre utgångsläge. De får själva SKAFFA SIG ett bättre utgångsläge. Jobba sig fram till det de vill ha. Precis som alla andra.
    Bra att du tydliggör att du tycker att det SKA vara skillnader mellan män och kvinnor när det kommer till möjligheterna till relationer/sex. Då vet vi att du inte vill ha ett jämställt samhälle, utan bara vill gynna dig själv ensidigt.

• Anonym (hej)
    nihka skrev 2023-07-29 15:48:34 följande:
    Ska du inte fantisera om att du ska bli miljonär genom att bankerna fördelar de fetaste bankkontona "mer rättvist" och utjämnar "bankkontoglappet" när du ändå är igång?
    Det finns redan en sån fördelning. Det kallas för skatt. Vill du tar bort den funktionen också eftersom du tycker att alla ska ta ansvar för sig själva eller gäller det inte här för att du själv gynnas av det?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Sol) skrev 2023-07-31 14:14:16 följande:
    Fast syftet är ju ändå att få kvinnor att välja någon som idag blir bortvald, dvs kvinnor ska inte få välja fritt. 
    Ingen har möjlighet att välja fritt vem de vill ha sex med. Det är bara du som kvinna som tänker så, vilket i såna fall bevisar de strukturella orättvisor som är grunden för incel-problematiken.

Man har bara rätt att ge samtycke till sex eller inte.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Skild) skrev 2023-07-31 14:23:14 följande:
    Men det är ju inte vad hon anser. Det är du som gör den märkliga tolkningen. 

Du: "Gillar du äpplen?
    Svarande: Ja
    Du: AHA!!!!! Då vet vi att du hatar bananer!!!! Vad har bananer gjort  för att bli hatade av dig??? 

Så gör du. I allt. 

En åsikt (i detta fall att sex inte är en rättighet) innebär inte automatiskt att man tycker att fri sjukvård inte heller ska vara en rättighet. 
    Det går ju inte att applicera alla tankegångar om t.ex sex som på sjukvård och skatt. 

Hur i hela friden har du lyckats få den märkliga kopplingen? Din uppväxt verkar inte ha varit så lätt. 
    Hon skrev att det SKA vara skillnader när det kommer till sex och att utfallet inte ska vara rättvist (mellan könen). Det får man tycka, men då blir det konstigt när man samtidigt gör sig själv till ett offer.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-07-31 14:50:45 följande:
    Du får nog ta och läsa en bok eller två. Känner många manliga singlar som gärna hade haft sex, men de tror sig inte ha massa medfödda rättigheter till sex. De är genomsnälla män, och inte incels. Det är en enorm skillnad på mentaliteten mellan incel och ensam man.

Incels delar den åsikten, det gör du själv. Du vill begränsa mina möjligheter till dejting i tron att fler kvinnor skulle välja dig? Det är en naiv tanke, och en kvinnofientlig tanke, och inte demokratiskt eller jämställd förankrad tanke oavsett vad du lyckats intala dig själv. Att manipulera utbud och efterfrågan för att passa de egna önskemålen hör inte hemma i ett utvecklat välfärdssamhälle. Läs på lite i ämnet, bilda dig.
    Varför sätter du upp ett motsatsförhållande mellan att vara en genomsnäll person och att ha åsikten att dejtingen är obalanserad till mäns nackdel? Jag ser inte kopplingen där. Är alla feminister som kämpar för sina intressen elaka personer med samma logik då? Sjuksköterskor som kräver högre löner av våra skattepengar osv...

Utbud och efterfrågan är reglerat för väldigt många saker i samhället. Till exempel alkohol, cigaretter, droger, mediciner, bensin, diesel, flygresor, platspåsar. Det är till och med reglerat för sex, eftersom det finns en sexköpslag som tar sikte på att inskränka efterfrågan på sex.

Jag respekterar att du står upp för dina rättigheter till att dejta utan begränsningar, men du måste förstå att du gör det från en priviligerad position och att den uppfattningen får konsekvenser för andra.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Ej representativ) skrev 2023-07-31 16:27:43 följande:
    Slingra dig inte.
    Syftet är att de som blir bortvalda idag ska väljas.  Det vet du också
     Punkt.
    Ja och det borde vara ett allmänintresse att det blir så.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Sol) skrev 2023-07-31 16:35:48 följande:

Självklart ska man ha samtycke, ingen har sagt något annat. Just nu vill ingen ligga med dig, varför nöjer du dig inte med det, du har ingen rättighet att ha sex med någon om de inte vill.

Det du inte förstår är att det handlar inte om att ha rätt till sex med vem som helst, utan att få ha hur mkt sex man vill med andra som också vill. Inga begränsningar, var och en bestämmer själv. Med samtycke, om du inte redan förstått det. Det är inte staten som ska bestämma vilka män en kvinna ska få välja att ligga med. Vill en kvinna liggande Torsten, som har en ny kvinna varje vecka, så de få ligga med varandra. Torsten ska inte få sitt sexliv begränsat för att du inte får ligga. 

Hur vet du det?

Om sex inte är en rättighet, kan du inte hävda att det är en rättighet att ha hur mycket sex man vill med olika personer så länge det finns samtycke.

Då betraktar du sex som en slags mänsklig rättighet. Antingen tycker man att sex är en rättighet eller så tycker man inte det.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-07-31 15:08:21 följande:
    Och HUR ska du begränsa detta? Ska tinder/badoo bli statligt? ska man varje vecka rapportera förra veckans skörd? vem ska rapporten ske till? Vad är gränsen? om kalle bara fått en dejt men alex 3, ska alex vara blockerad till kalle är ikapp? HUR ska du begränsa mina möjligheter att hitta en man? Läs man. Du lever i en fantasivärld.
    Ja, det ska regleras precis som GDPR eller motsvarande.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-31 16:46:24 följande:

Du tar upp sd hela tiden, vafan har sd med incels att göra? Jag kan inte se kopplingen. Du har även skrivit att svenska män har röstat för en förändring, antar att du pratar om sd här, och inskränkningar av kvinnors rättigheter. Du tar upp det på ett sätt som menar att i framtiden så kommer statlig reglering av dejtingvärlden att ske, vänta du bara. 

Hela dit resonemang är sjukt. Du pratar om "demokratiska principer" samtidigt som du vill tvinga (reglera) dejtingen med förhör av kvinnor. Du pratar om hundra år sen, och att det var ett misstag av män att kollektivt ge upp makten över löner till kvinnor. 

du använder diverse härskartekniker, jag gissar att det beror på att du vill göda ett kvinnoförakt till andra män, eftersom du anser dig själv vara en "riktig man" (samtidigt som det är så jävla synd om dig) och jag blir reducerad till någon som förrått manssläktet. Sen så tycker du att det är jag som står för trakasserierna, trots att det är du som anstränger sig så mycket med att försöka trakassera mig.

Försök att argumentera i sak istället för att vilja straffa och frysa ut den som har vissa åsikter du inte delar. Det är det som är grunden för en öppen demokratisk diskussion. Det är även där kopplingen till SD finns, för de bemöttes med osakliga argument från början vilket visade sig vara ett stort misstag för hela Sverige.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?