Anonym (Incel slem) skrev 2023-07-31 14:50:45 följande:
Du får nog ta och läsa en bok eller två. Känner många manliga singlar som gärna hade haft sex, men de tror sig inte ha massa medfödda rättigheter till sex. De är genomsnälla män, och inte incels. Det är en enorm skillnad på mentaliteten mellan incel och ensam man.
Incels delar den åsikten, det gör du själv. Du vill begränsa mina möjligheter till dejting i tron att fler kvinnor skulle välja dig? Det är en naiv tanke, och en kvinnofientlig tanke, och inte demokratiskt eller jämställd förankrad tanke oavsett vad du lyckats intala dig själv. Att manipulera utbud och efterfrågan för att passa de egna önskemålen hör inte hemma i ett utvecklat välfärdssamhälle. Läs på lite i ämnet, bilda dig.
Varför sätter du upp ett motsatsförhållande mellan att vara en genomsnäll person och att ha åsikten att dejtingen är obalanserad till mäns nackdel? Jag ser inte kopplingen där. Är alla feminister som kämpar för sina intressen elaka personer med samma logik då? Sjuksköterskor som kräver högre löner av våra skattepengar osv...
Utbud och efterfrågan är reglerat för väldigt många saker i samhället. Till exempel alkohol, cigaretter, droger, mediciner, bensin, diesel, flygresor, platspåsar. Det är till och med reglerat för sex, eftersom det finns en sexköpslag som tar sikte på att inskränka efterfrågan på sex.
Jag respekterar att du står upp för dina rättigheter till att dejta utan begränsningar, men du måste förstå att du gör det från en priviligerad position och att den uppfattningen får konsekvenser för andra.