• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Sol) skrev 2023-07-21 21:52:43 följande:

Anonym (hej) skrev 2023-07-21 21:45:30 följande:
    sverigesradio.se/artikel/7422737

Är inte, kan vara. Stor skillnad. Men det förklarar mycket, du tolkar text så det passar din åsikt. Vilket du gjort hela tråden. 

Nej, det är inte stor skillnad. Det handlar bara om att det är ett relativt outforskat område. Här har du den rubrik du ville ha:
    nyheter24.se/nyheter/941258-sverige-ar-landet-med-flest-incels-i-varlden
  • Anonym (hej)
    ClumsySmurf skrev 2023-07-21 22:05:53 följande:
    Du vill att staten ska lägga sej i för att du anser att du har rätt till sex, mycket av det du har skrivit i tråden skulle du inte våga yttra dej om IRL eftersom du riskerar att bli utfryst men i tråden spelar du offer.
    Sluta låtsas som att man spottar på ensamma män som grupp när det är du som blir spottad på.
    Varför är det så viktigt att spotta på mig då? Någonting måste det vara med ensamma män som väcker en sån ilska, förakt och avsky.

Visserligen får feminister väldigt mycket onödigt hat från män också, så det handlar väl om att man trampar på en öm tå när ens egna privilegier uppmärksammas.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Sol) skrev 2023-07-21 21:11:01 följande:
    Män som inte lyckas utan att staten lägger sig är inte relationsmaterial.
    Antagligen tycker du att en ganska stor del av alla män inte förtjänar att leva i relationer och ha en familj. De är för dåliga helt enkelt.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-22 00:45:25 följande:

Well, det är du som tar upp Löfven, Åkesson och Putin i en tråd som handlar om incels. Därför frågade jag vad du röstade på. Javisst, med en dos sarkasm, då dina inlägg börjar låta alltmer irrationella.

Jag har något emot personer som tycker att staten ska reglera deras sexliv, personer som är avundsjuka, missunsamma, skyller sin motgångar på andra. Du skyller på samhället, verkar tycka det är samhällets ansvar att se till att även misogyna män får ligga.

Så du säger att tidigare generationer hade mer hyfs? Kallade inte du mig för en "pensionär"? Och påstod att jag hatade folk som inte har sex? Hur ska du ha det?

Det är din generation som har förstört Sverige om man jämför hur det såg ut när ni var unga jämfört med hur det ser ut nu. Sen tror ni att ni kan läxa upp de som yngre än er om de vågar klaga på att allt inte ser så bra ut längre.

De generationer som hade mer hyfs var de som var innan er. Där skulle man leva enligt strikt moral. Det var för att de fick kämpa mer, medan ni har fått allt gratis och har haft råd att förstöra det ni tog över.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Skild) skrev 2023-07-22 00:34:45 följande:
    Varför hittar du på skitåsikter och klistrar på folk? Är det viktigt att övriga är så bedövliga som du redan bestämt dig för? 
    Är du rädd att upptäcka att folk inte är missunsamna och elaka?  
    Är du rädd för att upptäcka att du har fel uppfattning om oss övriga? Att problemet till din ensamhet ligger hos dig? 
    Varför skriver man "en sån man är inte relationsmaterial" indirekt riktat till mig? Jag hade aldrig sagt det om någon annan som jag inte känner. Det är ren elakhet och måste handla om det finns ett uppdämt hat mot ensamma män.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-07-22 00:26:30 följande:

det är dina åsikter folk spottar på, men du bevisar poängen. Lättkränkt, avsaknad av självinsikt, tror sig ha medfödda rättigheter utan några som helst motkrav eller förpliktelser.

det är den attityden som väcker förakt. Det är fruktansvärt oattraktivt med män som ser sig själva som en gudagåva bara genom att vara födda i en manskropp. Utan att faktiskt kunna bete sig som en man. 

det är inte ett privilegie jag har att få ligga, det är inte heller en rättighet eller skyldighet och aldrig någonsin ett krav. Din kropp är din, min är min.

Vad är det för motkrav och förpliktelser som du menar att jag inte har uppfyllt?

Jag existerar inte för att du ska få bedöma om det jag skriver är attraktivt för dig eller inte. Då objektifierar du mig. På vilket sätt beter du dig som en riktig kvinna?

Du vet att du har det mycket bättre som kvinna än för till exempel 100 år sen, medan många män har det fått det sämre. Det är ett resultat av att män har stöttat kvinnor och gett upp sina privilegier. När män har det svårt väljer du istället att kasta skit på män, vilket tydligen är okej eftersom män till skillnad från kvinnor inte har ett okränkbart människovärde genom födseln utan måste förtjäna det av andra.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Skild) skrev 2023-07-22 01:56:15 följande:
    Nu gör du så igen. Hittar på nåt som stämmer med din  åsikt. "måste handla om att det finns ett uppdämt hat mot ensamma män" 
    Det finns det inte! Det är bara du som säger att det finns. Folk går  inte omkring och hatar ensamma män. 
    Människor däremot, med åsikter likt dina är inte poppis alls. Folk som skyller sina tillkortakommanden på andra; vägrar se sin egen del i det hela är inte poppis. En kvinna med en offerkofta likt din är inte poppis. De finns också. 

Varför svarar du inte på mina frågor utan kommer med nåt annat? 
    Det är ju så du gör iofs. Slingrar dig och svarar inte på något som skulle betyda att du tänker galet. 
    Vem har jag skyllt mina tillkortakommanden på till att börja med (eller hittade du bara på det också)?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Skild) skrev 2023-07-22 02:01:56 följande:
    Hur har män fått det sämre menar du? Vilka privilegier har ni förlorat? Ge exempel för jag förstår inte vad du menar.
    Ska något kön ha privilegier det andra inte har? 
    Kan inte män och kvinnor ha samma privilegier? 

Har du missat att i stora delar av världen är det en nitlott att födas som kvinna? 
    Flickbäbisar dödas ff. 
    Det är många fler män som är ensamma nu. Män känner sig också alienerade från det övriga samhället som representerar värderingar och åsikter som är helt främmande för en majoritet av männen. Därför utmålas män som högerextremister, trots att det är resten av samhället som har förflyttat sig bort från mäns värderingar.

Ja, men i Sverige är det snarare tvärtom.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-22 02:24:08 följande:
    Du skyller ju på samhället för att du är incel. För att inte prata om hur priviligerade du anser kvinnor vara. Samt en vurm för 100år sen och en inbillan att du skulle få sex på den tiden.

Aldrig har du skrivit att det beror på dig att du är singel. Trots att allt pekar på dig som individ.
    Att skylla på samhället är inte att skylla på "någon". Det är helt fritt för var och en att använda sin rätt att kritisera samhället.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Skild) skrev 2023-07-22 02:13:18 följande:
    För 100 år sedan och tidigare fick kvinnan inte välja sin egen framtid.  Hon hade ingen egen vilja och ingen  rösträtt. (Den kom för 102 år sedan) 
    Är det dit du vill tillbaka? Kvinnan ska vara oskuld och mannens ägodel? 
    Nej, jag vill inte tillbaka dit men jag vill att även mäns strukturella svårigheter ska tas på allvar istället för att förlöjligas. Jag tycker att det är dubbelmoral att man säger till män att dina problem är bara ditt eget problem och du får skylla dig själv. Det hade man aldrig sagt till ensamstående mammor som ett exempel.

Framförallt när man gör det med en så hård ton framstår det faktiskt rätt obehagligt att man kan behandla män så bara på grund av deras kön. Typ ungefär: "Du är man, du ska sköta dig själv!". Ja, men män har inga privilegier kvar så det går inte att förvänta sig det längre. Vi måste bemötas likadant som kvinnor.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?