• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Överste Senap skrev 2023-07-31 17:48:46 följande:
    1. Du svarar fortfarande på frågan. Vad ser du för andra teoretiska lösningar?

2. Andelen incels kommer att vara konstant så länge de inte lyckas göra sig attraktiva oavsett norm. En kvinna är hellre utan sex än har sex med en oattraktiv man.  Hur kommer du runt det? Ser du någon alternativ lösning som inte innebär att kvinnan ska ha sex med någon hon inte tycker är attraktiv?
    Hur många fler lösningar ska jag ha? Jag har redan lagt fram 2 st.

Nej, det tror jag inte alls på att de hellre är utan sex. Jag tror att det är en myt och att attraktion är relativt till de valmöjligheter man har.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Smurf) skrev 2023-07-31 17:49:52 följande:
    Du får tänka på att alla system du tänker dig skulle lösa detta kommer att kunna kringgås.

Det finns bara en lösning: mängden män måste minska på riktigt. Det enklaste är kanske statligt finansierade självmordspiller till de mest populära männen. Det kan göras effektivare genom att konfiskera alla populära mäns tillgångar och deportera dem till en öde plats i Norrland. Det är upp till dem om de vill ta pillret, ingen tvingar dem. Utan mat och kläder i December kommer tiden att lösa problemet.

Män som hittills inte haft tur med kvinnor kommer att få fri tillgång till träning, frisörer, plastikoperationer och attraktiva bostäder,  bilar, båtar osv. Det finansieras genom de konfiskerade tillgångarna.
    Det var inte roligt.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-07-31 17:21:29 följande:
    Men du kan fortfarande inte jämföra dessa saker, du kan inte jämföra rätten till utbildning, rätten till att arbeta, rätten till samma lön för samma jobb med sex. Hur mycket du försöker så kan du inte argumentera för att dessa är samma sak. Du har rätt till din kropp, jag har rätt till min. Staten eller någon annan ska inte ge dig rätt till min kropp. den ska inte heller ge mig rätten till din. Vad är det som är så svårt att förstå?

Argumenterar du precis för att sexköpslagen är orättvis för dessa ensamma män? wow. du vill avskaffa sexköpslagen. du vill alltså köpa dig rätten att få sex med *vem du vill när du vill hur du vill*. tror du på myten om den lyckliga horan med? Hon som borde va tacksam för att hon får ligga OCH få lön för det. 

Är jag priviligierad som kan dela med mig av min kropp till den jag vill och när jag vill? Jag borde inte ta det för givet? Att min kropp är min? Konsekvensen är att de som jag inte vill ska ta del av min kropp nekas den. eller vill du ha min kropp på öppna auktionsmarknaden? Så du också kanske får en chans? Är jag bara ett objekt för dig? Eller är jag en levande varelse med egna känslor?
    Är det inte väldigt konstigt att du kan anklaga mig för massor av saker som jag har aldrig har påstått utan någon grund för det? Det anses tydligen normalt att göra så.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-07-31 18:15:25 följande:
    Har jag ingen grund? Testa klicka på läs alla dina inlägg. Eller minns du inte vad du själv skrivit?
    Du hävdade att jag var för prostitution. Vad var din grund för det?
  • Anonym (hej)
    nihka skrev 2023-08-01 00:04:08 följande:
    Upprörd? Vad finns det att bli upprörd över? Dina galna idéer kommer aldrig att betraktas som något annat än galna idéer.

Jag har inte bett dig eller någon annan att reglera något för att jag ska kunna få knulla. Till skillnad från dig fixar jag det själv. Men när du nu ändå är inne på att det ska regleras hit och dit, vad tycker du om ett system där man reglerar bort möjligheten för en del riktiga fuck-ups, personer som ingen skulle välja om de så var det sista exemplaret på planeten, att komma i närheten av andra människor? Reglera är bra, eller hur!
    Jag tror faktiskt inte att du fixar det själv, annars hade du inte haft så mycket ilska inom dig.  Det är en större skam för dig än vad det är för en man.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Perka) skrev 2023-07-31 19:24:08 följande:
    Du skrev själv att mansöverskotet var ett problem.
    Vilka män ska försvinna?
    Nej, det var inte jag som skrev det. Det finns faktiskt fler som håller med mig (trots att det framställs annorlunda).
  • Anonym (hej)
    Anonym (Perka) skrev 2023-07-31 19:25:11 följande:

Du tycker att sälja/köpa sex är samtycke men är emot det. Varför?

För att ingen ska behöva betala för det och ingen ska heller få betalt för det. Det är gammaldags och otidsenligt. Män och kvinnor ska ha samma värde.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Sol) skrev 2023-07-31 18:24:45 följande:

Var skriver jag att jag vill begränsa människor att ha sex? 

Jag vill inte, till skillnad för dig, begränsa folk att ha samtyckande sex. Du skriver ju själv att du vill begränsa vissa män. Du vill alltså inte ha ett jämställt samhälle där alla får välja fritt. 
    Ska kvinnor få välja fritt? 

Sexköpslagen är en begränsning - exakt samma sak som min begränsning.

Jämställdhet är inte att få välja fritt. Det är att samma utfall uppnås för män och kvinnor i så stor utsträckning som möjligt. Ta föräldraförsäkringen som exempel, där målet är dagarna ska delas helt lika mellan könen.

En obegränsad frihet är den raka motsatsen till ett jämställt samhällle. Din tolkning av jämställdhet är att det bara handlar om att se till kvinnors intressen, men det stämmer inte.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Sol) skrev 2023-07-31 18:29:02 följande:
    Håller med. Är roligare om man byter ut populär man mot incel. 
    Vill du ha ihjäl alla incels? 30% av männen. Ok. Fortsätt intala dig själv att det är kvinnor som är hatade och tro på den lögnen.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Sol) skrev 2023-07-31 18:28:04 följande:

Då tror du fel. I dagens Sverige där kvinnor har råd att försörja sig själv, pluggar och t om skaffa barn själv, så behöver de verkligen inte ta vem som helst. 

Finns många kvinnor som lever själva idag. Varför gör de det, det finns ju massor av män?

Att leva ensam betyder inte att man avstår från sex. Det faktum att utbudet av män är för stort och lättillgängligt kan vara en av anledningarna till att de lever själva, för de behöver inte binda sig till en man för att få tillgång till sex.

Hur många kvinnor lever själva och avstår helt från sex? Det är den relevanta jämförelsen.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?