• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Smurf) skrev 2023-08-02 19:15:22 följande:
    Ah. Så man får inte bli vansinnig över rena tokerier på samma nivå som Flat Earth Society.

Eller 5G-chip i vaccin, det får man heller inte bli vansinnig över.

Jag har kommit på en ännu enklare lösning på problemet med de populära männen. Samma lösning har redan lagts fram av incels mot kvinnor:

Droger.

Och för männen finns det redan, vi snackar inte om någon science fiction. Kemisk kastrering av populära män är perfekt!
    Har du hört någon bli vansinnig över flat earth society eller 5G-chip i vaccin? Varför skulle man bli det?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-02 22:06:42 följande:

Män och kvinnor har samma skyldigheter att säga till om någon är aggressiv.

Nu råkar den aggressionen riktas mot kvinnor. Om män håller med, eller stryker den aggressiva medhårs så bidrar män till polarisering mellan kön eftersom män i så fall håller med den aggressiva mannen som spottar eter på kvinnor. Om det bara är kvinnor som protesterar mot aggressionerna mot kvinnor så cementeras polariseringen.

Förstår du nu? Det handlar inte om kön, men om något handlar om kön så handlar det om kön. Ingen vill ha ett könskrig, därför måste alla män säga ifrån. Individen som yttrar aggressionerna mot kvinnor ska inte försvaras av (i det här fallet) män

Den som är mest aggressiv i den här tråden är du. Det är du som inte står ut med att andra personer har annorlunda åsikter än vad du har, utan känner dig tvungen att gå till personangrepp.

Du kräver att alla måste säga ifrån mot en viss typ av åsikter, vilket är ett i grunden antidemokratiskt synsätt. Du tolererar inte att folk bildar sig en egen uppfattning om vad de själva tycker, utan alla måste ha samma åsikter som dig. Om de inte har det kommer du med anklagelser mot dem och misstänkliggör dem.

Har du ens kommit med någon relevant synpunkt om incels? Om varför det finns fler incels idag än när du var ung, vad du tror att det beror på osv. Nej, ingenting. Bara personangrepp mot alla som inte håller med dig.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-02 19:01:56 följande:
    Jag tror inte kvinnor skulle protestera om utbudet av trevliga män blev fler. Så varför ser inte fler män till att försöka vara trevliga?
    Vad baserar du det antagandet att män har blivit mindre trevliga i vardagen på?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Smurf) skrev 2023-08-03 01:30:41 följande:
    Desinformation gör vem som helst vansinnig. Och att utsätta folk för fara genom att skrämmas med "vaccin injicerar 5g-chip" är ondskefull desinformation. Lite som du.
    Jag har aldrig hört talas om någon som blir vansinnig på 5g-konspirationsteorier.

Vad är det för desinformation som jag har spridit? Vad handlar det om?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-03 19:00:32 följande:
    men om vi nu pratar om incels. Varför för du inte den diskussionen med incels i den här tråden som Nikha frågade?
    Det här är så sjukt. Du har ingen rätt att kräva av honom att han ska ha exakt samma åsikter om incels som dig. Respektera andra personers rätt till sina egna åsikter. Var har du lärt dig den inställningen att du tror att du kan kontrollera andra människor?

Jag orkar inte ens svara i den här tråden på all skit du skriver för jag är så fruktansvärt trött på din nonchalanta attityd.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-03 19:28:35 följande:
    Berätta gärna var jag "kontrollerar" eller "kräver" saker. Jag är också trött på dig och dina personangrepp,  härskartekniker och all övrig skit du skriver om det är till någon tröst.
    Du kräver att han ska ta ställning mot mig och svara kritiskt på mina inlägg istället för på dina inlägg. Du har redan flera andra som håller med dig. Måste alla i tråden göra det för att du ska bli nöjd?

Alldeles nyss skrev du att jag borde söka hjälp för att jag har fel åsikter enligt ditt synsätt. I Sovjetunionen kunde man hamna på mentalsjukhus för att man hade åsikter som gick emot regimen. Är det vad du strävar efter?

Du påstår även att jag är en fascist för att du inte gillar vad jag tycker. Vet du vad berlinmuren kallades för i östblocket? En antifascistisk skyddsvall. Ditt synsätt på omgivningen är totalitärt och icke-pluralistiskt. Se dig själv i spegeln och fundera på vad det är du sysslar med.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Sol) skrev 2023-08-03 21:18:41 följande:
    Berätta, vad gör du konkret för att sprida dina idéer och skapa opinion för en förändring av dejtingvärlden?
    Varför frågar du det?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-03 21:25:04 följande:
    Men lägg av, hur ser det där "krävandet" ut? Eller "att du borde söka hjälp för att du har fel åsikter" Jag har aldrig skrivit något sånt. Vilka jävla härskartekniker du sysslar med.

Ja, din vilja att genom staten begränsa liggandet för vissa män och bedriva förhör med kvinnor är fascistiskt. Inte på grund av att jag inte gillar det du tycker.
    Du är väldigt hal när du låtsas att du inte skrev vad man kan läsa ett knapptryck bort i tråden.

Berätta nu för alla. Varför uppmanar du mig att söka hjälp? Varför kan du inte respektera att vi har olika åsikter istället och att det är normalt att två personer har det?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-03 21:36:56 följande:

Jag tycker det är uppenbart att "Hej" startade tråden för att rekrytera incels genom att göda ett kvinnoförakt.

Inte tusan startar någon en tråd och oskyldigt frågar varför ingen gillar incels och fortsätter med diverse aggressioner i syfte att få folk att gilla incels.

Jag startade tråden för att sätta fokus på personer som dig som hatar incels utan att de har gjort något fel. Personer som sprider hatiska budskap om incels, nedvärderar de som människor och hävdar att de är usla människor.

Innan jag startade tråden trodde jag faktiskt inte att det fanns så mycket hat mot incels. Jag trodde att de flesta skulle svara att något i stil med att de inte bryr sig om incels och att det är ointressant för dem.

Nu har jag förstått att det finns ett enormt förakt mot ensamma män. Denna stigmatisering av incels bidrar (precis som du säger) till att öka deras utanförskap och försvårar för dem att träffa en partner. Bara för att en man är ensam och sexuellt inaktiv antas det av samhället att den mannen är en dålig person med dåliga värderingar.

Jag uppmanar alla er med fördomar om incels att läsa på för att göra er själva mer bildade.

www.dn.se/ledare/emma-hoen-bustos-har-ni-som-hanar-incels-sjalva-provat-att-leva-utan-sex/

www.aftonbladet.se/nyheter/a/rEkR3a/sommarprataren-stefan-krakowski-svarar-pa-nina-rungs-incelkritik
  • Anonym (hej)
    Anonym (Sol) skrev 2023-08-03 22:53:15 följande:
    Nyfiken. Varför vill du inte svara på frågan?
    Jag skriver ju här. Vad trodde ni att jag skulle göra mer? Det är inte så att jag leder en rörelse med 1000 personer som ni verkar tro.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?