• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-31 18:51:59 följande:

Jag har aldrig sagt att någon är en "misogyn kvinnohatare" som motargument. Faktum är att jag aldrig ens använt den termen. Nu fortsätter du hitta på.  Ganska fult sätt att argumentera. Allt verkar mynna ut till att du är det självklara offret.

Du frågade i trådstart varför incels blir bemötta så dåligt och om incel är något man förtjänar att vara.
    ja, kastar någon ut misogyna, kvinnoföraktande inlägg på nätet, i den vanliga världen så gör sig även denne förtjänt av allmänhetens förakt. 

Läs ditt inlägg igen. Är det inte lite motsägelsefullt?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-31 19:14:12 följande:

För övrigt så är det demokratiskt att kunna ha en åsikt om att diktatur ska införas exempelvis, det är inte demokratiskt att diktatur införs.
    Det är inte heller demokratiskt att anse att ens åsikter ska kunna framföras utan att någon annan har rätt att protestera.

Nu vill jag inte att en diktatur ska införas eller att ingen ska få protestera, så du behöver fortfarande förklara vad som är odemokratiskt.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-01 04:17:37 följande:
    Du säger ju att mina åsikter går emot "demokratiska principer" Vilka åsikter är det du menar? Att jag protesterar mot dina inlägg?
    Du vill att mina åsikter ska leda till uteslutning ur samhället och utfrysning, vilket går emot yttrandefriheten. Om man inte har rätt att ha en annan åsikt än dig utan att bli straffad för det är det inte demokratiskt. Som tur är har du inte den makten att bestraffa de som tycker annorlunda än dig, även om du skulle vilja det.

Det går att protestera mot en åsikt utan att ägna sig åt trakasserier med riktiga argument. Prova det istället. Att du inte gör det visar bara på att du inte har några argument.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Sol) skrev 2023-08-01 07:45:41 följande:
    Ju mer jag läser och ser hur du resonerar, så ör du själv och dina åsikter din största begränsning. Det kan samhället inte göra något åt. Inget av det du skriver kommer att bli verklighet, du kommer aldrig att få en kvinna att välja dig eftersom du inte attraherar någon kvinna. 

Varför inte förhålla dig till verkligheten istället? 
    Varför är det omöjligt för er att argumentera utan att ägna er åt personangrepp? Där ni beskriver mig som en dålig människa, trots att det är ert beteende som är dåligt i den här tråden.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2023-08-01 07:33:29 följande:
    Att vara kräsen är viktigt, eftersom det kan leda till olycka. 
    Att vara kräsen ökar risken för att bli lämnad och utsatt för otrohet.

En annan sak. Du skrev förut att många kvinnor skulle bli väldigt upprörda om utbudet av män på dejtingappar försämrades.

Har du ingen som helst förståelse för att många män är upprörda över att utbudet av kvinnor på dejtingappar är nästintill obefintligt (för en stor del av männen)?

Varför ska kvinnor få vara upprörda, men män ska hålla tyst?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-02 16:35:49 följande:

Varför hittar du på saker? Jag har aldrig sagt något sånt. Jag har däremot sagt att man ska säga ifrån till dåligt beteende och aggressioner och välkomna gott beteende hos incels. Hur får du ihop det med "uteslutning ur samhället"? 

Jag begriper inte vad du menar med demokrati? Förklara hur mina åsikter inte är demokratiska? Du hittar på saker som att jag vill "bestraffa" folk som tycker annorlunda, varför gör du det? Hur skulle en sån bestraffning se ut? Berätta vad du menar med att jag ägnar mig åt "trakasserier"?

Det är så underligt att du reagerar på det sättet, men inte ens lyfter på ögonbrynet när ts försöker trakassera mig. 

Är du en incel?

Det här skrev du:

I den normala världen, befolkat av normala människor så är sånt extrema och radikala åsikter, såna åsikter som säkerställer en individs utanförskap i samhället, sånt som säkerställer att en individ förtjänar att bli kallad för incel. Det är samtidigt något som bemöts med förakt och obehag

Varför är det så viktigt för dig att det ska få konsekvenser att ha annorlunda åsikter än dig?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-02 16:39:43 följande:
    Du är ingen bra människa. De flesta människor är medkännande för andra individer . Du saknar det, du är däremot aggressiv, vill att kvinnors frihet ska inskränkas och känner ett "entitlement" Du har också ett dåligt beteende i tråden, jag ser inte föregående inlägg som personangrepp, mer som en teknisk beskrivning av konsekvenserna av ditt beteende. Förstår du verkligen inte det?
    Precis som jag skrev ägnar ni er åt personangrepp för att ni inte har några bra argument att komma med. Det var det som du gjorde nu igen.

Nu är jag tydligen "inte medkännande för andra individer" också. Vad är det för en sjuk anklagelse??
  • Anonym (hej)
    nihka skrev 2023-08-01 09:05:50 följande:
    Det allra mesta du tror är helt uppåt väggarna så det är inte alls förvånande om du även lever i en parallell verklighet om okända människor på ett internetforum.
    Om allt jag skrev var helt uppåt väggarna så hade jag inte drivit er till vansinne. Då hade ni kunnat skratta åt hur dum jag var istället. Att ni ägnar all den här kraften åt den här tråden, samtidigt som ni bara blir argare och argare, visar bara på att det ligger något i det jag säger. Det är det som ni till varje pris vill förneka för er själva och därför spårar ni ur.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-02 16:47:09 följande:
    Ja, dina åsikter medverkar till att du ställer dig ute från samhället. Inte att samhället fryser ute dig. Ser du inte skillnaden? Det finns hjälp att få, men då måste du söka den först.

Du får ha vilka åsikter du vill, men beroende på dessa så kan inte förvänta dig att folk håller käften eller öppnar famnen. Det är orealistiskt. Allt det du gör är dina egna val.

man sår det man skördar.
    Ok, så om vi hade träffats i verkligheten. Då hade du alltså agerat för att jag ska straffas för mina åsikter och frysas ut från varje sammanhang. Nu är det ett scenario som aldrig kommer att inträffa, så varför pratar du som att det redan har hänt?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?