• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (SL) skrev 2023-07-27 18:47:17 följande:
    Nu använder ju både män och kvinnor dejtingappar och apparnas funktioner fungerar ju exakt likadant oavsett vem som använder dem. Det går ju ut på att välja.
    Män gör också urval, hela tiden men ändå går du enbart på kvinnorna.
    Män kan precis som kvinnor välja att inte vara med på apparna.
    De flesta jag känner har faktiskt träffat sina respektive på annat sätt. 

Men bara det faktum att du pratar om att kvinnor ser män som varor när de försöker hitta någon att leva med och att du använder ord som köpa i denna kontext säger mycket om din kvinnosyn och din människosyn. Det har skrivit i denna tråd är så fruktansvärt obehagligt så att man ryser.

Att kvinnor vill hitta någon som är kompatibel med dem gör inte att de objektifierar män. 
    Men alla dina förslag där kvinnor på olika sätt ska begränsas så att ensamma män ska få ligga är objektfiering i den värsta form.
    Jag som kvinna är inte till för att du och andra män ska få ligga eller få känna er värda.
    Vill ni ha ett bra liv får ni skapa det själva.
    Ansvaret kommer alltid alltid alltid ligga på individen.
    Nej, det stämmer inte ens att apparnas funktioner är likadana för vem som än använder dem. Om du är man kan du få betala mer för att använda alla funktioner än om du är kvinna. Det är dock ganska ointressant i sammanhanget.

Män är betydligt mindre kräsna på apparna än vad kvinnor är. Det har gjorts många studier på det. Det kan man tycka vad man vill om, men då ska man inte anklaga män för att se kvinnor som handelsvaror när det är kvinnor som tycker att en stor del av männen inte duger åt dem.

Du säger att man inte behöver vara med där, trots att antalet forum för att träffas ute har minskat kraftigt efter att dejtingen har digitaliserats. Det är som att säga till någon att använda en telefonkiosk.

Att du tycker att det jag skriver är obehagligt är för att det är sant. Du vet att du har en fördel tack vare ditt kön och den vill du inte bli av med. När du skriver att kvinnor finns inte till för män osv gör du dig själv till ett offer, trots att det är du som sitter på makten här. När du skriver att ansvaret alltid ligger på individen. Har du den uppfattningen i alla andra frågor (sjukvården, skolan, löner) eller bara när det gynnar dina intressen?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-07-27 19:03:49 följande:
    Hur använder du dejtingappar? Sveper ja på de du är intresserad av eller på de du är ointresserad av? Eller ja på alla med kvinnligt kön? Eller menar du att det är bara mannen som ska få välja och sen vara garanterad en matchning? så alla tjejer är en ?beställningsvara? på mannens önskemål och preferenser?
    Jag sveper ja på ca 50% medan kvinnor i genomsnitt sveper ja på ca 15%.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2023-07-28 20:38:36 följande:
    Förslaget gällde att kvinnor (alla kvinnor) på dejtingsidor endast ska kunna se män med få matchningar. De män som har många matchningar skulle alltså inte synas alls, för några kvinnor.

Jag undrar då hur män skulle ställa sig till det motsvarande: att samtliga män endast kan se de kvinnor på dejtingsidor som har minst matchningar. 

Du kan läsa TS förslag själv genom att trycka på kugghjulet och Visa endast.
    Ja, det är korrekt förutom att du har fel om att de mest populära männen inte skulle synas alls. De skulle bara synas mindre, så att det blir en jämnare fördelning i antalet matchningar. Det skulle förmodligen göra kvinnor mindre kräsna, män mer kräsna och jämna ut könsgapet i antalet ja-svepningar.

Motsvarande problem existerar inte för kvinnor. Att det finns kvinnor som har få eller inga matchningar alls, så förstår inte varför du tar det som ett exempel.

Hur kan man vara så upprörd över ett förslag som går ut på att skapa rättvisa och utjämna skillnader? Vill du ha ett orättvist samhälle i största allmänhet?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-07-27 19:10:20 följande:
    Ditt antagande är att kvinnor var inte lika kräsna eftersom utbudet var mindre? Då borde din lösning vara att minska på antalet män? inte hokus pokus ändra på kvinnornas preferenser. Så hur ska du minska antalet män? Din logik går inte ihop
    Det är precis det jag har föreslagit att minska det tillgängliga utbudet av män, så logiken går visst ihop.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-27 19:26:56 följande:
    Varför väljer du bort 50% av kvinnorna? Så du har preferenser alltså, men förväntar dig att kvinnor inte ska ha det. 

Varför far du men osanning om vad jag står för? Jag har aldrig sagt att kvinnor inte ska få ha preferenser. Har full förståelse för deras preferenser. Om jag visste att hälften av de som jag svepade ja på skulle bli matchningar skulle jag också bara svepa ja på 15% av kvinnorna.

Det handlar inte om att män och kvinnor har olika preferenser i grunden eller att kvinnor är mer kräsna. Problemet är att män utger sig för att vara seriösa, men bara är ute efter sex och därmed ljuger för att göra sig mer tillgängliga än vad de borde vara. Det är detta problem som måste åtgärdas för att incels ska få bättre utgångslägen.

• Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-28 21:48:21 följande:
    Du fortsätter skriva obehagliga inlägg, för att inte prata om att du ville att ett organ skulle kontrollera huruvida vissa killar fick för mycket ragg via förhör med tjejer.

Det är så jävla konstigt att du försöker låtsas som att ditt förslag är normalt.
    Kan du sätta fingret på vad som är obehagligt eller är det bara en känsla?

Om man som du inte förstår att incels är ett problem som finns på riktigt och inte är självvalt kan du läsa de här artiklarna för att förstå bättre:

www.dn.se/ledare/emma-hoen-bustos-har-ni-som-hanar-incels-sjalva-provat-att-leva-utan-sex/

svenska.yle.fi/a/7-10028069

www.svd.se/a/MoXAgK/sexloshet-bortom-incels-5-lasare-som-aldrig-haft-sex-skriver-sjalva
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2023-07-28 21:52:31 följande:
    Jo, motsvarande problem existerar visst för kvinnor. Jag känner flera som haft otur på det utseendemässiga planet och dessa får få eller inga matchningar. Har de "tur" får de nån överkåt äckelgubbe efter sig som skriver "Ligga?" till allt som rör sig. Men de är genuint ledsna över att så få eller inga skriver. 
    Alltså, jag kan inte säga emot dig. Om det finns såna problem för kvinnor kan de kanske också bli hjälpta av en sån förändring om det gäller för alla oberoende av kön och sexuell läggning.

Eftersom män i genomsnitt swajpar ja på 50% av kvinnorna borde det statistiskt vara mycket svårare att bli helt utan matchningar eller kontaktförsök. Dock kan jag förstå att det upplevs som mer ouppnåeligt om det är ett förhållande de söker och inte bara sex.
  • Anonym (hej)
    Anonym (SL) skrev 2023-07-27 19:19:07 följande:
    Och det faktum att denna tid var fruktansvärd för kvinnor, som i många lägen inte hade något val då de var omyndiga/stod utan möjligheter till försörjning det stör dig inte nämnvärt eller?
    Kvinnor tvingades in i äktenskap och tvingades leva med våld/våldtäkt/psykisk misshandel då de saknade ekonomiska och sociala möjligheter att försörja sig själva.
    Kvinnor reducerades till enbart fruar medan männen åtnjöt både arbetsliv och familjeliv.
    Och de kvinnor som inte lyckades på äktenskapsmarknaden (för de var nämligen inte "garanterade" något) eller ville ha egen karriär de blev familjens svarta får och kallades diverse tillmälen, som nucka. Vågade de sig ha någon relation ändå kallades de värre saker...

Här speglar du återigen din unkna kvinnosyn när du drömmande blickar tillbaka på detta sätt.

Jämfört med då har vi betydligt bättre skyddsnät, vi låser inte in de med diagnoser och har fler utbildningsmöjligheter och ingen är tvingad in i en relation om de inte vill.
    Det här är väldigt intressant att du skriver om att kvinnor hade en sämre position förr i tiden och har fått det bättre idag. Tvärtom mot vad du tror har jag stor sympati för de kvinnorna och vill inte att någon människa ska fara illa eller begränsas av sitt kön. Bevisar inte det här att samhället/ tidsandan påverkar individen mer än att allting bara är individens eget ansvar (som du hävdade)?

Precis som ensamma kvinnor tydligen behandlades illa förr i tiden och kallades för diverse nedsättande tillmälen blir ensamma män idag behandlade på exakt samma sätt. Läs bara den här tråden. Målet borde vara att alla människor oberoende av kön ska behandlas med respekt och ha samma goda förutsättningar att skapa sig ett bra liv.
  • Anonym (hej)
    Anonym (SL) skrev 2023-07-27 19:56:08 följande:
    Så vi kvinnor ska ändra vårt sätt att dejta/välja för att ert sätt fungerar dåligt? Återigen anser du att kvinnor ska anpassa sig och att männens sätt ska ses som norm.
    Men nu fungerar ju inte ert sätt. 
    Gör du så med andra saker i livet också? Fortsätter med en strategi som inte fungerar...är inte det definitionen på dumhet?
    Det finns fortfarande massa forum men de kräver mer av individen än att göra massutskick på en app...men att individen behöver jobba för sina egna relationer verkar inte vara din melodi...
    Nä, de ska statligt fördelas.

Och nä allt som någon uttrycker som upplevs obehagligt är inte lika med sant.
    Du får ju tycka vad du vill men det gör det inte till sanning utan till åsikter. Och män med dessa åsikter väljs i regel bort av kvinnor, även sådana (som jag) som inte bryr sig om allt det där andra du räknat upp.

På vilket sätt blir jag ett offer för att jag säger att kvinnor inte är till för att män ska få ligga?
    Det är vi inte. 
    På samma sätt som män inte är till för att vi ska få ligga.
    Du jämför med sjukvård, lön, skola och jag förstår verkligen inte hur du tänker. Får inte ihop din liknelse alls.
    Hur kan inte ansvaret för ens relationer ligga på individen? Det är ju med dig som någon ska ha relationen med?

Du påminner mig starkt om Lorry/Yrrol-sketchen
    "-Du, blanda inte mig i vårt förhållande"
    En enskild person kan inte förändra hur dejtingen fungerar, utan är beroende av hur alla andra agerar och väljer. Därför behöver dejtingen reformeras uppifrån så att den blir mer rättvist fördelad.

Om alla bara roffar åt sig så mycket de kan får vi ett dåligt samhälle i likhet med korrupta länder där mutor förekommer. Trots det är det så dejtingen fungerar idag, att alla tar för sig så mycket de kan. Följden är att många mår dåligt och vi får ett dåligt samhälle, där fenomen som incels och ghosting bara växer.

Jag jämförde med sjukvården och skolan för jag undrar om ni som alltid hänvisar till individens ansvar verkligen har de värderingarna i alla avseenden eller bara i den här frågan.
  • Anonym (hej)
    nihka skrev 2023-07-27 22:44:59 följande:
    Dessa män har precis som kvinnorna anmält sig frivilligt till sajten och då ingår att man blir bedömd och riskerar att bli ratad. Om man inte fixar det kan man låta bli.

Ja, varför ska missunnsamma personer bara för att de själv inte håller måttet inskränka mina valmöjligheter? Varför ska jag lida för dina tillkortakommanden? Sköt du ditt så sköter jag mitt.
    Vill du ta bort helt skattesystemet också med parollen "sköt du ditt så sköter jag mitt"?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?