Är incel något man förtjänar att vara?
Anonym (SL) skrev 2023-07-27 18:47:17 följande:
Nu använder ju både män och kvinnor dejtingappar och apparnas funktioner fungerar ju exakt likadant oavsett vem som använder dem. Det går ju ut på att välja.Män gör också urval, hela tiden men ändå går du enbart på kvinnorna.
Män kan precis som kvinnor välja att inte vara med på apparna.
De flesta jag känner har faktiskt träffat sina respektive på annat sätt.
Men bara det faktum att du pratar om att kvinnor ser män som varor när de försöker hitta någon att leva med och att du använder ord som köpa i denna kontext säger mycket om din kvinnosyn och din människosyn. Det har skrivit i denna tråd är så fruktansvärt obehagligt så att man ryser.
Att kvinnor vill hitta någon som är kompatibel med dem gör inte att de objektifierar män.
Men alla dina förslag där kvinnor på olika sätt ska begränsas så att ensamma män ska få ligga är objektfiering i den värsta form.
Jag som kvinna är inte till för att du och andra män ska få ligga eller få känna er värda.
Vill ni ha ett bra liv får ni skapa det själva.
Ansvaret kommer alltid alltid alltid ligga på individen.
Män är betydligt mindre kräsna på apparna än vad kvinnor är. Det har gjorts många studier på det. Det kan man tycka vad man vill om, men då ska man inte anklaga män för att se kvinnor som handelsvaror när det är kvinnor som tycker att en stor del av männen inte duger åt dem.
Du säger att man inte behöver vara med där, trots att antalet forum för att träffas ute har minskat kraftigt efter att dejtingen har digitaliserats. Det är som att säga till någon att använda en telefonkiosk.
Att du tycker att det jag skriver är obehagligt är för att det är sant. Du vet att du har en fördel tack vare ditt kön och den vill du inte bli av med. När du skriver att kvinnor finns inte till för män osv gör du dig själv till ett offer, trots att det är du som sitter på makten här. När du skriver att ansvaret alltid ligger på individen. Har du den uppfattningen i alla andra frågor (sjukvården, skolan, löner) eller bara när det gynnar dina intressen?