• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Sol) skrev 2023-07-21 19:04:49 följande:

Ok, om de nu gör det, varför lyckas de inte träffa någon då? Du skriver att de är som folk mest, så varför lyckas de inte om andra män lyckas?

Så du föraktar både män och kvinnor? Båda könen ska alltså styras av staten. Ja, som jag skrev, Nordkorea-vibbar. 

För att de många gånger har samma syn som dig på sex och relationer. Du verkar ogilla folk som ligger runt, eller som väljer fritt vem de vill leva med. 

Varför lägger du ord i folks mun? Varför tror du att folk hatar dig/incels och att vi vill att du ska misslyckas? De flesta i tråden bryr sig nog inte, vi känner inte dig, det enda vi vet om dig är det du skriver här, och det gör att i alla fall jag inte skulle ha lust att träffa dig eller någon annan med dina åsikter. 

Det är en intressant fråga. Jag tror att det handlar om att de inte står sig tillräckligt bra i konkurrensen med andra män. Efter nätdejtingens intåg förväntas det mer av män och många kvinnor tänker säkert att jag kan få någon bättre än så, vilket inte var fallet tidigare. Alla män lyckas inte heller, ca 30% gör inte det.

Att man vill ha lagar och regler har inget med att förakta att göra. Är flygskatten ett förakt mot de som flyger mycket i såna fall?

Varför jag tror att ni ogillar incels och vill att jag ska misslyckas? För att du skriver att du inte har någon lust att träffa mig utan att någon ens har frågat om det. Varför tar du upp det och vad har det med saken att göra?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Sol) skrev 2023-07-21 20:30:16 följande:
    Varför har du inte träffat någon kvinna?
    Vad vill du att jag ska svara på det?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Sol) skrev 2023-07-21 20:29:13 följande:

Och ändå, vem är det som sitter med Svarte Petter? Det är du, inte vi andra. 

Du kan komma med hur mkt personliga påhopp som helst, hur konstiga jämförelser och hur knäppa lagändringar som helst. Du förblir ändå ensam. 

Det är inte jag står för de personliga påhoppen. Hela det här inlägget är ett personligt påhopp.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-21 20:46:47 följande:
    Varför tycker du att incels inte borde skaffa kvinnliga vänner för att de riskerar att bara vara vänner med dessa kvinnor då?

Kvinnor märker direkt om en kille bara ser på kvinnor som en i mängden, (eller som en Alien från en annan planet som inte har kapacitet själv att bedöma vilken partner hon ska ha) Det är det främsta felet singelkillar gör. Sen inbillar dom sig att det inte märks. Incels har dessutom kvinnoförakt på det, så möjligheten att skaffa en partner är lika med noll.

Ditt beteende visar sig i tråden. Du kanske ska läsa igenom dina inlägg.  
    Anonym (hej) skrev 2023-07-21 20:24:00 följande:
    Du använder samma debatteknik som Löfven när du bortser från sakfrågan helt och istället väljer att gå till personangrepp med fula ord som misogyn, kvinnohatare osv. Precis som Löfven sa fascist, nazist, högerextrem, fara för demokratin till alla som inte höll med honom (som Åkesson). Även Putin använder det språkbruket mot Ukraina.

Det är ineffektivt i den meningen att du övertygar bara dig själv. Du verkar tro att om man höjer rösten tillräckligt mycket kommer alla skärpa sig (precis som Löfven pratade om). Du väljer även att beskylla de som pratar om ett problem som orsaken till problemet, vilket också Löfven gjorde. Därav likheterna.
    incels röstar på sd för att de tror att de ska bli tilldelade en fru på något sätt. röstar du på sd? Hur ska sd göra för att skaffa dig en sexpartner tror du? Genom statlig reglering av dejting? Var det en av deras vallöften?
    Det har jag skrivit nästan 100 gånger nu att jag inte har något emot det, så varför fortsätter du att upprepa det?

Dina vanföreställningar om incels (personer som inte har sex) är verkligen sjuka. Jag kan inte ens göra en en jämförelse utan att du börjar hitta på saker om sd och incels och fan vet vad. Vad har du emot dessa personer?

Det här är anledningen till varför det går så dåligt för Sverige, till exempel varför vi har flest incels i världen (vilket bara är ett av de enorma problem vi har). Folk klarar inte av att tänka logiskt tydligen och hålla två tankar i huvudet samtidigt. Man undrar hur vi ens har klarat oss hittills eller det kanske bara var så att tidigare generationer hade lite mer hyfs.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Sol) skrev 2023-07-21 21:11:01 följande:
    Jag tror att andra kvinnor tänker som jag, att du har knepiga tankar om relationer och folks rättigheter till sex och relationer. Och det är inget som kvinnor tycker är attraktivt. Män som inte lyckas utan att staten lägger sig är inte relationsmaterial.
    Nej, men ingen känner till vad jag tycker så hur menar du att det påverkar? Även du förstår det är helt andra saker som spelar roll i relationssammanhang. Varför väljer du att förenkla det?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Sol) skrev 2023-07-21 21:08:40 följande:
    Du vet alltså inte varför du misslyckas när andra lyckas? Vore det inte bra att ta reda påvarför?
    Alla lyckas inte, när du ska du ta in det? Hur menar du konkret att jag ska gå till väga eller är det bara ytterligare en härskarteknik?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Sol) skrev 2023-07-21 21:42:31 följande:
    Så varför lyckas du inte då? Någon aning måste du väl ha? 
    Är du nöjd nu? Nu har du lyckats vända en diskussion som inte skulle vara personlig till att misskreditera mig.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Sol) skrev 2023-07-21 21:48:22 följande:

Ok, alla lyckas inte. Fair enough. Det är så världen ser ut. Varför vill du då hitta fel och någon/någon att skylla på? 

Kan du inte sluta insinuera att folk här använder härskartekniker och hatar dig? Om du vill framstå som en reko kille så börja bete dig som en. 

Ca 30% av män lyckas inte och den andelen har ökat under 2010-talet. Den börjar bli så stor att det är ett samhällsproblem.

Vad är en reko kille? Jag förmodar att en stor del av det handlar om att vara någon som går hem hos kvinnor. Det är inte mitt fel att jag har fått personangrepp, utan det beror på att incels är en bespottad grupp som man ser ner på.
  • Anonym (hej)
    molly50 skrev 2023-07-21 23:05:16 följande:
    Ja,men om en person sitter i ett hörn och inte vågar ta kontakt,hur ska man då kunna veta om han har humor och intelligens?
    För min del så är humorn viktigare är intelligens. Men sitter han tyst i ett hörn och inte visar det,hur ska jag då kunna få veta att han besitter humor?
    Nej, det har du helt rätt i men jag tror det är att förenkla att säga att alla som är incel har problem med sånt.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?