• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Fol) skrev 2023-07-20 15:47:47 följande:
    De siffrorna tror jag inte på. Det räcker inte att vara singel för att vara incel.

Det krävs en uppgivenhet på så vis att de slutat försöka och har det felaktiga tankesättet att de inte kan förändra sin situation. Då är de incels. 
    Nej, jag tror definitionen var att inte ha haft sex på mer än ett år och om man tror att det är frivilligt är det bara en illusion.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Sol) skrev 2023-07-19 17:35:11 följande:

Fast de som är populära på apparna är ju populära IRL också. Finns färre attraktiva på apparna så söker kvinnor iIRL istället. 

Redan idag ratar många kvinnor apparna eftersom de mest drar till diverse knepiga män.

Hur ska de få kontakt irl om de inte känner varandra sen tidigare eller har gemensamma bekanta?

Jag tror att det är fler män som uppfattas som intressanta irl än på dejtingappar där ganska få ses som det.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-19 17:57:12 följande:
    Jag kan hålla mig för skratt. Börjar någon prata om att staten ska komma in och reglera partnerskap så undrar man var världen är på väg.
    För att du är för gammal för att förstå att incels finns på riktigt och att könsrollerna från din ungdom inte existerar längre.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-20 15:57:47 följande:
    Det var en mycket märklig definition. I så fall skulle majoriteten av unga män vara incels. Men det är en felaktig definition. Säkert skapad för att få till saftiga resultat och uppmärksamhet.
    Menar du att en majoritet av unga män inte har sex varje år?

Varför är definitionen felaktig? Menar du att det är frivilligt och att de inte har försökt tillräckligt mycket?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-20 15:59:45 följande:
    Via studier, jobbet, på bussen/tåget, mataffären, gymet, krogen...

Finns hur många ställen som helst.
    De första 2 går inom kategorin de man redan känner. Hur vanlig är det att man raggar på bussen eller i mataffären?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-20 15:57:56 följande:

Vad ska man egentligen räkna till ofrivilligt celibat? Att inte få ha sex alls eller måste det vara inom ens läggning? Och vad räknas till det? Är det precis alla individer inom det kön man dras till eller är det bara de individer man dras till?
    TS verkar mena på att man kan gilla de man först avfärdar om man bara lär känna dem.
    På det sättet så kan man nog i själva verket ha en del möjligheter till sex, gäller bara att vara öppen för dem. Så beroende på hur långt man drar det så kanske ingen av dessa egentligen kan anses leva i ett ofrivilligt celibat?

Hur ska man känna till dessa möjligheter till sex om de inte är i en dejtingmiljö som en app? Man kan inte gå fram och fråga vilken tjej som helst som man inte känner. Det är ofredande.

Om man aldrig har sex är man en incel. Allt annat är skönmålningar.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-20 16:04:04 följande:

Och hur mycket måste man ha försökt/ansträngt sig för att kvalificera sig till att inte lyckas få ett sexliv? Hur många möjligheter ska man ha provat? Räcker det att man inte fått napp på någon av dejtsidorna? Och räcker det att enbart fått nej inom Sveriges gränser? Är man då incel? Eller är det först om man åkt världen runt och inte fått napp någonstans?

Nej, det spelar ingen roll. Det är utfallet som räknas.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-20 16:04:48 följande:
    Att det inte är vanligt är väl ingen ursäkt. Jag har faktiskt blivit uppraggad två gånger på bussen. En gång relativt nyligen så det sker onekligen i dessa tider också.
    Ok, kul för dig och jag antar du tycker att det är rättvist att du har förtjänat den uppmärksamheten.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2023-07-20 16:11:03 följande:
    Och vilka kvinnor ska ingå i urvalet är det tänkt? Kan du som man tilldelas vilken kvinna som helst i ungefär samma ålder, och kommer du då att acceptera om det är någon du inte känner attraktion till? 
    Eftersom det fortfarande finns ett urval blir ingen tilldelad någon utan fri vilja.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-20 16:13:03 följande:
    Ha ha, Nej det är det verkligen inte. Ta för dig bara. Gå vidare om hon säger nej.
    Det är nog viss skillnad på vem som går fram, om det är en incel eller någon som har lyckats tidigare.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?