• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Til) skrev 2023-07-19 12:29:30 följande:
    Om jag inte hittar en man jag vill leva med så kan jag leva ensam med min vibrator. 
    Det här är enbart härskartekniker. Kommer aldrig att hända på riktigt.
  • Anonym (hej)
    nihka skrev 2023-07-18 20:10:40 följande:
    Så det är apparnas fel när man inte får knulla. Bra att det än en gång har konstaterats att det inte har något med individen att göra.

Man kanske kunde lägga upp idrotten på samma sätt. Man tar bort alla de duktiga fotbollsspelarna, ju mer en spelare kostar och gillas desto mer osynlig blir spelaren så fotbollen blir mer jämställd och rättvis. Det blir väl bra? Halta Lotta och klass 3B från Bastuträsk kan få mer exponering i rutan på lördagar, så kanske det ändrar våra tipsextravärderingar. Utmärkt!
    Fotboll kan man fortfarande spela i korpen om man är dålig på det, så det går inte att jämföra med sex och relationer där man antingen har det eller är utan.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-18 20:06:58 följande:
    Det behöver man inte ha. Folk som inte har sex behöver inte vara incels. Men det har jag sagt några gånger nu.

Du verkar däremot tro dig ha en bra kvinnosyn. Varför tror du det? Du verkar tycka att det är kvinnor som ska stå för förändringen. Tycker du dig själv vara en "snäll" kille?

Jag har en negativ syn på incels som är misogyna, förväntar sig att kvinnor ska lösa deras problem, är obenägna att se sin del av det hela, föraktar kvinnor, avundsjuka, missunnsamma, tror det var bättre förr, ser kvinnor som vandrande vaginor, är obenägna att forma vänskapsrelationer med kvinnor mm mm.
    Det är enbart självbedrägeri att tro man kan undgå att vara en incel trots att man aldrig har sex någon.

Tror du att en incel mår bra och blir lycklig av att tänka att jag unnar alla ett bra liv utom mig och alla förtjänar att bli älskade utom mig? Att det är naturens gång och att en incel saknar värde som människa.

Kan du förklara exakt vilket kvinnohat som jag eller någon annan har gett uttryck för? Var har jag skrivit att kvinnor är vandrande vaginor?

För övrigt vet du ingenting om mig, hur mycket jag respekterar kvinnor i vardagen och att jag har många kvinnliga vänner. Du förutsätter dock att jag är en dålig människa. Det är faktiskt fruktansvärt respektlöst av dig att du inte kan hålla en diskussion saklig utan måste gå till personangrepp.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2023-07-19 12:33:43 följande:
    Frihet handlar om att kunna välja om man vill ha en partner eller inte. Inte vara tvungen att ha en partner för att bli försörjd. 
    Alla män kan inte välja om de vill ha en partner eller inte.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2023-07-18 20:40:50 följande:
    Bara en illustration av att det är bullshit att kvinnor är så kräsna och män (ja incels i detta fall då) inte är det. De tar naturligtvis inte vad som helst som står till buds, det gör i princip ingen. Kvinnor kanske ser mer till trygghets- och personlighetsaspekter, men nog sjutton är män kräsna också, t.ex med utseende. 
    Titta på statistiken hur stor andel kvinnor avfärdar på dejtingappar jämfört med män. Det du säger är bullshit.

Därför hade det varit bra om dejtingappar användes mindre för kvinnor är antagligen mindre kräsna i verkligheten än på nätet.
  • Anonym (hej)
    567890 skrev 2023-07-19 12:51:44 följande:
    Har du svarat på frågan om du har vänner? Ett i övrigt socialt liv?

En människa som ska leva med dig kommer ju vilja leva ibland i dina skor, vad i ditt liv vill du dela med dig av? Vad är roligt, spännande, fint eller härligt och kommer att förgylla hennes liv?
    Ja.

Varför är det så viktigt att misskreditera mig som person?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Sol) skrev 2023-07-18 20:47:36 följande:
    Som med dig. Du tackar nej till utländska kvinnor, men du har valet att tacka ja. 
    Tackar jag nej till dem bara för att jag inte åker till Thailand och importerar en fru? Det är inte så jag uppfattar det.

Det är ungefär som att säga till någon "Får du inget jobb? Åk till Malaysia/ Indonesien/ Bangladesh och sök jobb där istället". Härskartekniker med andra ord.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Perka) skrev 2023-07-19 12:58:42 följande:
    Ja. Men ändå är det vad ni för fram, hur trevliga ni är, som om det vore relevant.
    Nej, det var ni som påstod att incels är incels bara för att de är otrevliga mot kvinnor och det "märks direkt".
  • Anonym (hej)
    Anonym (Sol) skrev 2023-07-19 13:06:58 följande:

När du skriver att du vill att staten ska minska kvinnors valfrihet att själv välja partner, då misskrediterar du dig själv. Inget vi andra behöver göra, det klarar du själv. 

Lägg sedan till att du anklagar kvinnor för att ljuga och använda härskartekniker när de berättar att de hellre lever ensamma än i ett dåligt förhållande. 

Det är nästan komiskt att ni ensamma män med knappt någon erfarenhet av kvinnor och sex tar er rätten att tala om för kvinnor vad de egentligen tycker och tänker. Vem vill ha en sådan man?

Varför är det så viktigt för dig att fortsätta gå till personangrepp i såna fall?

Hur kan du veta att det blir ett dåligt förhållande med någon som man aldrig har haft ett förhållande med vare sig personen är incel eller inte? Du förutsätter alltså att alla som är incels är det för att de är dåliga människor och skulle bidra negativt till ett förhållande. Här kan vi tala om en riktigt dålig människosyn. Förstår inte hur man kan säga såna saker utan att skämmas.
  • Anonym (hej)
    molly50 skrev 2023-07-19 13:10:02 följande:
    Varför tror du att det handlar om härskartekniker?
    Varför tror du inte att en kvinna vill leva ensam frivilligt?
    Det finns kvinnor som vill det,liksom det finns män som vill detsamma.
    Om jag inte hade hittat min man så hade jag också hellre levt ensam med min vibrator.
    Hellre än att vara någons sexleksak. 
    Om du inte hade hittat din man hade du förr eller senare träffat någon annan. Det är naturligt och den personen hade givetvis respekterat dig också.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?