• Anonym (Til)

Är incel något man förtjänar att vara?

Hejhoppgummi skrev 2023-10-19 17:40:40 följande:
    Vad menar du då? Läs här nedan exakt vad du skrev. det är markerat med fet stil
    Anonym (....) skrev 2023-10-19 15:53:16 följande:
    Inte idag med prostitution där kvinnor har högre sexlust.
    Om jag vore egoistiskt av mig, då skulle jag haft först ett sexliv först. 
    har kvinnor som prostituerar sig högre sexlust ja eller nej? Eller vad menar du med det du skrev?
    Han menar nog att om prostituerade kvinnor tog en sexdrog som gav dem högre sexlust så skulle de gilla sitt jobb, och problemen med prostitution försvinna. 

Mycket naivt. Vet du som föreslår detta hur lite det så kallade "sexet" faktiskt går ut på att den prostituerade ska ha det skönt? Varför skulle högre sexlust göra det skönare för denne att tillfredsställa en man? Bli misshandlad, våldtagen och förnedrad? 
  • Anonym (Til)
    Anonym (Fol) skrev 2023-10-19 19:54:32 följande:
    En människa bestämmer över sin kropp och har ansvar för sin kropp. I det inbegrips rätten att sälja tjänster som kroppen utför.
    De flesta säljer av tvång av olika slag. Hur är det fri vilja?
  • Anonym (Til)
    Anonym (Fol) skrev 2023-10-19 20:13:51 följande:
    Varför antar du att de som säljer sex är kvinnor? Sist jag kollade siffrorna var det lika vanligt att män säljer sex som kvinnor. 
    Visa mig gärna de siffrorna. 
  • Anonym (Til)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-10-19 21:35:28 följande:

Nu sabbar du ju Feminist narrativet att det alltid är en ond vit man som köper sex av försvarslös, hjälplös, menlös och motvillig kvinna.

Åhh, fakta är så jobbigt, Fol

Aah, jag vet hur vi gör. Vi låtsas!

www.aftonbladet.se/kultur/a/ngEwAQ/det-ar-en-myt-att-fler-man-an-kvinnor-prostituerar-sig

Är det den här undersökningen som alltid dras upp med jämna mellanrum och som visat sig inte stämma?

De som arbetar med prostituerade och har studerat annonserna ser att det främst är kvinnor. 

Det finns absolut män som säljer sex, men majoriteten är kvinnor. Men som Cloffe här ovan säger, det spelar egentligen ingen roll. Köparen kan omöjligt veta om det är frivilligt, oavsett kön. 

Är dock så less på att höra den där gamla myten dras upp gång på gång. 
  • Anonym (Til)
    www.nck.uu.se/kunskapsbanken/amnesguider/sarskild-sarbarhet/vald-kvinnor-prostitution/

Så. Fler kvinnor än män säljer. Migranter nås heller inte av dessa enkäter, så föreställ dig proportionerna om även dessa skulle räknas in. Betänk alla i trafficking i Sverige. Det är främst kvinnor. 

Men. Könet är egentligen irrelevant. Prostitution är för de allra flesta oerhört skadligt. Att som köpare bortse från att man kan bidra till att ge någon PTSD är ganska grovt.
  • Anonym (Til)
    Anonym (Fol) skrev 2023-10-20 20:17:18 följande:
    Kag ser inte prostitution som någon bra lösning. Snarare en nödlösning för vissa män.

Tycker de istället borde hämta hem en fru från Sydostasien och skaffa barn.
    Men det är ändå talande att du tycker att dessa mäns behov av sex är överordnat att inte skada någon, oftast kvinnor. Det säger en del om din människosyn. 

Om kvinnor klarar av att leva utan sex och utan att skada någon. Varför skulle inte män kunna göra det?

Om kvinnor klarar av att ha bra liv utan män, med hobbies och vänner. Varför skulle inte män klara av att leva utan kvinnor?

Är män svagare, menar du? 
  • Anonym (Til)
    Anonym (Fol) skrev 2023-10-21 06:35:34 följande:
    Det är ett tecken på svaghet att leva själv oavsett kön. Man blir svagare av att leva ensam oavsett kön. Att vissa inbillar sig något annat förändrar inte det.

Vad man kan och inte kan göra är inte särskilt intressant. Man kan leva på en ubåt. Det betyder inte att det är en vidare bra idé.
    Det kan vara bra mycket bättre att leva själv än att leva i en dålig relation. Se dig omkring. Världen är full av trasiga människor som inte alls borde ingå några relationer. Det är inte skadligt att leva ensam så länge man har ett umgänge och intressen.

Människor behöver andra människor men inte nödvändigtvis i en parrelation. Det är otroligt påfrestande att leva i par, om man inte lyckas hitta en vettig person. För kvinnor innebär parrelationer ofta mer arbete och mindre fritid. Stress och att känna sig utnyttjad av den man lever med skadar hhälsan. Det har visats att kvinnor mår bättre än män efter skilsmässor. 
  • Anonym (Til)
    Anonym (hej) skrev 2023-10-21 01:57:24 följande:
    Anonym (Til) skrev 2023-10-20 20:51:18 följande:
    Men det är ändå talande att du tycker att dessa mäns behov av sex är överordnat att inte skada någon, oftast kvinnor. Det säger en del om din människosyn. 

Om kvinnor klarar av att leva utan sex och utan att skada någon. Varför skulle inte män kunna göra det?

Om kvinnor klarar av att ha bra liv utan män, med hobbies och vänner. Varför skulle inte män klara av att leva utan kvinnor?

Är män svagare, menar du? 
    Prostitution skadar kvinnor. Det är vi överens om. Där vill ni begränsa friheten.

Dejtingappar skadar män. Varför väger friheten tyngre än att värna om de som skadas av det på det området?

Är det bara för att ni bryr er mindre om män än om kvinnor? Varför ska vissa omoraliska beteenden vara tillåtna och andra förbjudna?

Förstår ni inte varför vi män tappar tilltron till samhället med en sån dubbelmoral?

Det är rimligt att man ska kunna försörja sig utan att behöva terapi för det. Därför är åtgärder mot prostitution viktiga och självklara. 

Men du tycker att allt som är skadligt för någon ska bort. Då skulle jag kunna hävda att män bör buntas ihop och skickas till en öde ö, eftersom män är skadliga för kvinnor. Det är de som främst våldtar, misshandlar och dödar kvinnor. Tycker du mitt förslag är rimligt? Antagligen inte.

Det finns gränser för vad en stat kan och ska kontrollera. Relationer och sex hör till privatlivet, utom i de fall då det begås brott. 

Sen kommer ingen givetvis att ge mig just precis det jobbet jag vill ha. Det måste jag kvalificera mig för och jag måste arbeta på att ge ett bättre intryck än alla andra kandidater för att få det. 

Är det alltså verkligen så att män klarar sig sämre utan kvinnor än kvinnor utan män? Jag har alltid tänkt att det beror på att män är sämre på relationsbyggande i allmänhet, men det kan man ju jobba på.

Men ni menar alltså på nåt vis att det ligger oföränderligt i mannens natur att inte kunna klara sig utan kvinnor? 
  • Anonym (Til)
    Anonym (Fol) skrev 2023-10-21 07:53:17 följande:
    Att man kan leva i en dålig parrelation är ett dåligt argument för att inte leva i en bra parrelation.

Det är skadligt att leva utan mycket nära relationer. Och med mycket nära menar jag mycket nära. Den dagen det krisar på riktigt kommer inte vänner att stå i kö för att hjälpa till.
    Se dig omkring. Världen vimlar inte av bra parrelationer. Och så länge kvinnor fortsätter att skadas av relationer med män så kommer de såklart att må bättre ensamma. 

Jag vet att det omvända också förekommer, att kvinnan i relationen är den problematiska. De männen mår heller inte bra. 

En del människor tycker inte om att ha någon inpå sig 24/7, behöver mycket ensamtid och föredrar att ha sitt umgänge de dagar de har lust. Blir arga och irriterade om de inte får ha det så. Visst kan man kanske hitta någon som ställer upp på de premisserna, men alla är inte stöpta i samma form och orkar inte med det hårda arbete som en relation faktiskt kräver. Ständiga kompromisser, diskussioner, förhandlingar. Det är skönt att få bestämma själv. För andra är parrelationer det ultimata, det beror nog på hur man är som person. 
  • Anonym (Til)
    Anonym (hej) skrev 2023-10-21 13:52:50 följande:
    Nej, det är inte jämförbart med att låsa in män på en öde ö. Det är handlingarna som ska förbjudas, inte människor som inte har gjort något fel.

Du hävdar att relationer och sex hör till privatlivet. Varför är du inte konsekvent på den punkten utan tycker att det är helt rimligt att staten lägger sig i allting som kan kan missgynna kvinnor som prostitution och föräldraledighet? Det är bara när det kommer till saker som missgynnar män som du tycker att staten inte ska lägga sig i relationer och sex. Det är en fullständig dubbelmoral.

Nej, män klarar sig inte i ensamhet än kvinnor. Det är bara något du tror för att hoppas att män är sämre än kvinnor. För pensionärer är det outhärdligt att vara ensam både för män och kvinnor. Det kan nog minst en person i den här tråden intyga.
    Föräldraledighet och prostitution rör försörjning och ekonomi, inte privatlivet. Dvs man bör kunna försörja sig utan att få trauman. Likaså bör man kunna få barn utan att halka efter ekonomiskt, som man som kvinna gör om man är den enda som tar ut föräldraledighet. Man är två om att skaffa barn, då är det rimligt att båda tar den ekonomiska smällen. För vem tackar kvinnan den dagen hon är fattigpensionär? 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?