• Anonym (Til)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Fol) skrev 2023-08-20 23:04:45 följande:
    Gener + uppväxtmiljö och kultur för att fatta mig kort.
    Vill du utveckla? 
  • Anonym (Til)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-23 19:32:12 följande:
    men du förstår ju inte. hur många gånger ska vi förklara:
    - en kvinna kommer inte svepa ja på en man hon inte attraheras av
    - en kvinna kommer inte bjuda ut en man på dejt hon inte attraheras av
    - en kvinna kommer avinstallera appen om/när det bara visas förslag man inte är intresserad av
    - en kvinna ser inte mannen som en kuk att knulla med endast, om det bara är ett knull man är ute efter finns det som sagt bättre sexleksaker. vi är inte som vissa män som bara letar efter ett hål.

hur ska du knäcka den nöten med de *logiska lösningarna* som presenteras? Återigen, vi kvinnor har rätt till vår egen kropp och har rätt att neka män. exakt samma rätt som du har som man.
    Håller med. Om man som kvinna bara är ute efter orgasm så är en vibrator att föredra framför en man. Så ja, TS kommer nog vilja förbjuda dessa också. Om man däremot är ute efter en relation letar man ju noga tills man hittar någon som passar. Hittar man inte det så är det inte svårt att avstå. 

De flesta män vill inte heller ta nån vem som helst, de vill också hitta nån som de klaffar med. 
  • Anonym (Til)

Också intressant hur TS tycker att det inte ska vara viktigt vad mannen tjänar, samtidigt som det är en begränsning att mannen ska ta ut föräldraledigheten. Så kvinnan ska välja nån som tjänar dåligt, samtidigt som hon helst ska ta ut i princip all föräldraledighet? Hur ska kvinnor och män då bli ekonomiskt jämlika, om kvinnan ska förlora ekonomiskt på att vara föräldraledig?

Vet för övrigt ingen tjej som valt partner baserat på plånboken, så länge han har en inkomst och kan försörja sig. De flesta par jag vet tjänar ungefär lika mycket. 

• Anonym (Til)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-23 19:38:20 följande:
    Du tänker bara på kvinnor men inte alls på hur det blir för män. De ger du rådet att inte ens använda dejtingappar. Det är inte jämställt på något plan.

Jag vill att marknaden återgår till hur den var före smartphones tog över när marknaden var balanserad. Ibland behöver samhället göra såna korrigeringar när det råder obalanser.
    Marknaden har aldrig varit balanserad och kommer aldrig att bli.
  • Anonym (Til)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-23 19:46:35 följande:
    Det är precis det jag föreslår. Att vi borde ändra på männens beteende. Var någonstans har jag sagt att kvinnor ska lösa mäns problem? Hitta det citatet med ett rätt inläggsnummer.

Varför protesterar ni mot att jag vill få män att ändra sina beteenden? Är det för att ni vet att det har gett kvinnor ett övertag mot männen inom dejting?
    På vilket vis kan kvinnorna ha övertaget om de nu råkar ut för män som luras och ligger med flera? Din insats borde väl då inte alls röra kvinnor, utan fokusera på att förändra mäns beteende. T ex genom att män övervakas och de som har sex med flera bötfälls eller sätts i finkan.
  • Anonym (Til)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-23 19:53:27 följande:
    När man lyssnar på er låter det som att det inte är några problem att träffa en sån man som bara är ute efter sex.

Cloffe anklagar mig i varje inlägg för att vara misogyn. Därför behövde jag förklara vad jag menar. Det riktar sig inte till någon specifik grupp.
    Vore inte en enklare åtgärd då att lägga in en spärr på alla män på dejtingsidor så att de bara får matcha med en i taget? Eftersom du hävdar att det just bara är männens beteende du vill reglera.
  • Anonym (Til)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-23 20:42:26 följande:
    Det är ingen skillnad. En incel är en ensam man. Det är samma sak.
    Föredrar du att vi benämner det fredliga incels och terroristincels för att skilja på det vi kallar ensamma män och incels, då? Vi kan inte riktigt prata om incels som en homogen grupp. Vissa  skyller inte på kvinnor och får då sympati, medan andra som vill ha regleringar hit och dit välförtjänt nog inte får sympati. Så för att det ska bli begripligt...hur skiljer vi dem åt?
  • Anonym (Til)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-23 20:50:10 följande:
    En gallringsnivå på 50% gör fortfarande att de allra flesta kommer att få likes av någon. Om det finns kvinnliga incels skulle även dem bli hjälpta av mitt hårt kritiserade förslag.
    Så i dagsläget gallrar du bort 50% på en dejtingsida. Efter din egen "reform" kommer du förmodligen gallra bort majoriteten, eftersom de attraktiva kvinnorna inte är kvar. Kommer du då hellre leva ensam i celibat eller kommer du att bli mindre kräsen?
  • Anonym (Til)

Sen är det intressant att TS inte verkar kunna föreställa sig att det finns folk som frivilligt lever utan sex och relationer.

Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?