• Anonym (Til)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-08-26 19:13:40 följande:
    En fotbollspelare betalar skatt på sin höga inkomst och när spelaren säljs går pengarna tillbaka till klubbens ungdomsverksamhet.

Överallt annars i samhället strävar vi efter en rättvis fördelning förutom när det gäller modern dejting.
    Men du sorterar ju själv bort 50%? Delar du då inte kvinnor i populära/mindre populära? För jag gissar att du inte sveper bort de du (och antagligen fler) attraheras av, och sveper ja på de som kan antas vara de minst populära?

På vilket sätt är du själv bättre undrar jag? 
  • Anonym (Til)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-26 18:51:58 följande:
    Nej, det måste inte alls vara så. Under vår tusenåriga kristna historia har kyrkan alltid genom regleringar sett till att sex/relationer fördelas på ett rättvist sätt. Du har väl dock ingen respekt för religionen heller kan jag tänka mig.
    Det är magstarkt av dig att romantisera en tid då ensamstående ogifta mödrar hamnade utanför samhället och sågs som en skam. Fäderna kunde våldta och i övrigt smita från sitt ansvar, kvinnan stod med hela ansvaret för deras gemensamma barn. Vill du tillbaka till en sån syn? Att en kvinna som hade sex utanför äktenskap blev paria? Du kanske inte ens vill ha kvar preventivmedel, utan kvinnor ska föda barn på löpande band då? 

Jag undrar var din insikt i hur det historiskt sett varit för kvinnor och din respekt för kvinnor överhuvudtaget finns. Du verkar ha tunnelseende och ser bara allt som kan gynna en man till större chans för sex. Resten verkar du helt ärligt skita rätt mycket i. T ex bryr du dig inte ett dugg om att kvinnor är de som står med 100% av ansvaret vid en graviditet, historiskt sett och även idag. Ditt enda fokus är hur män ska få "rättvist fördelat" sex. Noll förståelse för kvinnors situation, frihet att välja och välja bort. Däremot verkar det vara okej att du själv väljer bort 50%? 
  • Anonym (Til)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-27 13:55:22 följande:

Nä, såklart att "ingen" känner igen sig i det scenario jag ritar upp.  Ingen kvinna i hela världen skulle acceptera att få en man tilldelad, eller hur? 

Men hur är det i verkligheten , dvs utanför den konstgjorda feminist miljön här i denna tråden?

Hur många kvinnor är det då som vill få en man tilldelad av staten i verkligheten?

Ta t.ex. TV-serien "Gift vid första ögonkastet" där själva idén är att staten (representerat av SVT) tilldelar kvinnan en man (och tvärtom). Självklart är syftet ur SVTs synvinkel att få höga tittarsiffror, men det saknar ju betydelse för resonemanget som sådant.

Det som är intressant att många kvinnor har anmält intresse för att medverka och få en man tilldelad, att gifta sig med. Rekordmånga anmälde intresse för att medverka  2022.  Trots tevekameror har tusentals kvinnor anmält sig.  Jag uppskattar att hundratusentals kvinnor hade anmält om dom hade sluppit själva  Teve-medverkan. 
    Om vi pratar tittare av programmet är det miljontals. Min gissning : minst 70% kvinnor.

Så självklart finns det intresse från kvinnor på frivillig basis få en man tilldelad. Det är absolut inte fråga om att tvinga någon kvinna (eller man) till detta, inte heller böter eller likn. Det behövs inte.

Vad märkligt, hur det som står här i tråden skiljer sig från verkligheten. Ni som vill ge sken av att ni representerar ?Alla? kvinnor.

Man har efter medverkan i Gift vid första ögonkastet basically gått med på att dejta någon i några veckor/månader, som man sen enkelt kan skriva på ett papper och skilja sig från. Sen står det en fritt att dejta vem man vill och hur mycket man vill efter det, om personen inte faller en i smaken. Man behöver inte ens kyssa personen om man inte vill. 

Det är lite skillnad på det och att tilldelas en person av staten som man då förväntas leva med, särskilt som det inte finns några att dejta fritt eftersom alla blivit tilldelade någon. 

Fy fan vilket miserabelt liv. 
  • Anonym (Til)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-27 13:55:22 följande:

Nä, såklart att "ingen" känner igen sig i det scenario jag ritar upp.  Ingen kvinna i hela världen skulle acceptera att få en man tilldelad, eller hur? 

Men hur är det i verkligheten , dvs utanför den konstgjorda feminist miljön här i denna tråden?

Hur många kvinnor är det då som vill få en man tilldelad av staten i verkligheten?

Ta t.ex. TV-serien "Gift vid första ögonkastet" där själva idén är att staten (representerat av SVT) tilldelar kvinnan en man (och tvärtom). Självklart är syftet ur SVTs synvinkel att få höga tittarsiffror, men det saknar ju betydelse för resonemanget som sådant.

Det som är intressant att många kvinnor har anmält intresse för att medverka och få en man tilldelad, att gifta sig med. Rekordmånga anmälde intresse för att medverka  2022.  Trots tevekameror har tusentals kvinnor anmält sig.  Jag uppskattar att hundratusentals kvinnor hade anmält om dom hade sluppit själva  Teve-medverkan. 
    Om vi pratar tittare av programmet är det miljontals. Min gissning : minst 70% kvinnor.

Så självklart finns det intresse från kvinnor på frivillig basis få en man tilldelad. Det är absolut inte fråga om att tvinga någon kvinna (eller man) till detta, inte heller böter eller likn. Det behövs inte.

Vad märkligt, hur det som står här i tråden skiljer sig från verkligheten. Ni som vill ge sken av att ni representerar ?Alla? kvinnor.

Du som påstår dig leva i verkligheten: kolla in success raten för de par som varit med i programmet dessutom. Verkar inte funka så himla bra det där med tilldelning, inte ens om par matchats ihop professionellt utifrån intressen och personlighet. Få av de paren håller ihop. 

Ett ypperligt bevis på att attraktion och kärlek sällan går att tilldela.
  • Anonym (Til)
    Anonym (Til) skrev 2023-08-27 11:14:29 följande:
    Men du sorterar ju själv bort 50%? Delar du då inte kvinnor i populära/mindre populära? För jag gissar att du inte sveper bort de du (och antagligen fler) attraheras av, och sveper ja på de som kan antas vara de minst populära?

På vilket sätt är du själv bättre undrar jag? 
    TS, vad har du att säga?
  • Anonym (Til)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-29 00:02:46 följande:
    Hur kan du påstå att jag betraktar kvinnor som objekt mer än som människor? Menar du att jag inte ser mina kvinnliga vänner som människor när jag umgås med dem? Vad baserar du det på?

Du borde stå till svars för alla falska nedsättande påståenden du har gjort i den här tråden. Om du sade det här till någon offentligt är det inte omöjligt att du hade kunnat bli dömd i en förtalsrättegång.
    Det finns ju en anledning till att du skriver dina tankar anonymt på ett forum istället för att diskutera dem i verkligheten med kvinnor i din närhet, och på så vis få perspektiv från andra.  Antagligen för att du vet att de skulle uppfatta det som de flesta av oss: att du ser kvinnor som objekt som ska manipuleras för dina syften. Du har en på förhand bestämd uppfattning utifrån dina egna erfarenheter av att inte attrahera, som du tycker, tillräckligt attraktiva kvinnor. Du sveper nej på 50% och är missnöjd med utbudet. Detta vill du ändra till din egen fördel, utan att bry dig ett dugg om något annat än egen vinning. 

Du anser att kvinnor ska bli mindre kräsna, samtidigt som du inte själv har för avsikt att bli det, tvärtom. Du vill förbättra det som står dig till buds medan kvinnor ska sänka sina krav. Det är inte "rättvisa". Vilket för övrigt är ett absurt begrepp att använda i samband med mänskliga relationer. Ska vi göra likadant med vänner? Se till att det blir rättvist fördelat bland befolkningen? Den "orättvisan" verkar du märkligt nog inte alls intresserad av att rätta till, du som låtsas att du vill förbättra världen och inte alls agerar pga egennytta. 
  • Anonym (Til)
    Anonym (....) skrev 2023-08-29 17:20:44 följande:
    Om kvinnorna har högre sexlust så borde de ha lättare att hantera det samt de kanske har lättare att sänka sina krav.

Varför skulle inte kvinnor tända på fler män ifall de har högre sexlust?

Om kvinnorna mår bättre av att sälja sex då skulle det kanske finnas kvinnor som vill sälja sex mer som en hobby.
    Kvinnor skulle inte må bättre av att sälja sex även om de fick större sexlust. Att sälja sex har nämligen inget med lust eller att må bra att göra, speciellt inte kvinnans. Allt utgår från köparens vilja och behov. Det dessa kvinnor behöver är i de flesta fall att hitta ett jobb som inte innebär ångest, potentiell skada eller död. 

Det är mycket lättare att incels tar medicin för att dämpa sin lust, så att de äntligen kan börja leva. Det är ju de som lider, inte kvinnorna som inte ser ett problem med sin sexlust. Antidepressiva kan funka bra. 

Sexlust bygger på attraktion. Inte på att ligga med vem som helst som har kuk. Oavsett hur stor sexlust jag har så kommer jag bara att vilja ligga med vissa män som attraherar mig.

Män och kvinnor kan aldrig bli helt lika, då måste du skapa en ny sorts människa där båda har samma hormonuppsättning, kromosomer etc. Dvs båda blir samma kön då. Båda kan menstruera, bli gravida och föda barn. 
  • Anonym (Til)
    Anonym (SL) skrev 2023-08-29 17:32:50 följande:
    Men snälla.
    Tror du att det är låg sexlust som gör att kvinnor väljer bort vissa män? Min sexlust är hög.
    Enormt hög men det finns fortfarande måååååånga män som jag aldrig skulle vilja ha sex med. Det handlar fortfarande om attraktion och ha bra sex.
    Kvinnor kan ha (och har) sex som intresse utan att vilja sälja sex. Som någon skrev så handlar prostitution INTE om njutning för den som säljer utan om pengar. 

Din kvinnosyn är så unken.
    Instämmer. Har också hög sexlust. Trots detta är det endast de män jag finner tillräckligt attraktiva som jag kan tänka mig att ha sex med. Verkligen inte kvantitet framför kvalitet, tvärtom. De jag attraheras av kan jag däremot tänka mig att ha väldigt mycket sex med.

Det är tydligt att (...) saknar praktisk erfarenhet av sex och heller inte förstår hur många kvinnor fungerar. Att ligga med nån man inte attraheras av bara för att få sex är inte ett alternativ.
  • Anonym (Til)
    Anonym (....) skrev 2023-08-29 17:47:19 följande:
    Jag förstår såklart visst hel del hur kvinnor fungerar.
    Såklart det inte bara handlar om det för män kan neka kvinnor sex också. 

Så du menar att män kan tänka sig ligga med fler kvinnor för de har sämre utbud utan det beror inte också på att de attraheras av fler kvinnor än tvärtom? 
    Män verkar kunna ligga utan attraktion i högre grad, vissa män tycker det är bättre än inget.

Medan kvinnor tycker det är tvärtom: inget är bättre än något dåligt. 
  • Anonym (Til)
    Anonym (....) skrev 2023-08-29 17:49:41 följande:
    Om kvinnor och män skulle ha mer lika sexualitet så skulle det säkert bidra till att man blir mindre bitter på att kvinnorna skulle ha det bättre. 
    Det räcker uppenbarligen inte med ett piller för högre sexlust. Flera av oss har hög sexlust men kan inte tänka oss att ligga med vem som helst.

Så det är nåt annat som skiljer mellan män och kvinnor. För att uppnå det du vill måste kanske män bli exakt som kvinnor hormonellt osv. Kunna föda barn och allt det där. Då kanske vi skulle bli exakt lika. 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?