Är incel något man förtjänar att vara?
Zara Larsson: Jag är manshatare, jag hatar inte specifika män men machokulturen som är skadlig för både män och kvinnor och att män har så mycket makt i samhället". Ungefär.
Lite olika grovhet där ändå.
Visst är det så.
Medierna skulle aldrig våga kritisera en kvinna. För då kan dom ses som kvinnofientliga och är det någonting medierna är rädda för så är det detta.
Däremot är det fritt fram att kritisera män i media, för då kan man aldrig kritiseras, då belyser man bara verkligheten. Då är man bara PK. Förljuget är bara förnamnet. Mediemänniskor är dom riktiga fegisarna i samhället.
Så nä, att hitta någon man som uttrycker kritik mot kvinnor och som backas eller accepteras av medierna det kommer ni aldrig att hitta i Sverige.
Att skriva att män blir lite ledsna (ungefär som en 5-åring som inte får godis) är dels föraktfullt och dels att blunda för hur verkligheten ser ut.
Om män utsätts för manshat leder det mycket oftare till att dom tar livet av sig själva än att dom mördar en kvinna.
Manshat är allvarligt och skall inte förringas eller bagatelliseras. (som du gör här)
Kvinnohat är allvarligt och skall inte förringas eller bagatelliseras.
Jag tror att ömsesidig respekt kan leda till minskat hat.