• EnAnonumius

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (....) skrev 2023-10-04 11:34:26 följande:
    De ensamma kvinnor brukar vänta tills någon man gör jobbet åt dom iprincip. 
    Att någon man gör det allstå som kvinnan har som krav. 

Vad är det för "jobb" du pratar om?
    Du vet väl de flesta kvinnor i dagens samhälle klara av att hantera verktyg och både borra och spika.

I dagens samhäller är även männen helt inkapabla till att fixa bilen och skickar in jobb på verkstaden.

När du ger svar om män och kvinnor så är många av dina svar så otroligt ur tidskontext så man kan ju undra om du har legat i nedsövd i 70år eller nått.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (....) skrev 2023-10-04 12:17:57 följande:
    Så du menar att även om dessa kvinnor skulle hitta en man som de velat ha, så kommer de flesta av dom leva ensamma ändå?
    Att det inte handlar delvis om att de inte hittat rätt man än.?
    Citera där jag hävdade det? Jag har inte skrivit det och har aldrig påstått det heller.

Läs om läs rätt, och svar på vad som faktiskt står i texten i stället för att hitta på ett eget innehåll.

Du hade babblat om att kvinnor de ensamma kvinnorna väntar på en man gör jobbet åt dem.

Jag frågade vilka jobb du pratade om". Kan du svara på min fråga eller skall du svara på något hela annat innehåll igen?

• EnAnonumius
    Anonym (....) skrev 2023-10-04 12:38:26 följande:
    Exempelvis tjata, vilja ändra lagstiftningen etc. 

Jag menar att om det ska handla om hur naturen ser ut så ingår det saker som exempelvis bortrövande  av kvinnor.

Att det inte ska handla om hur naturen ska se ut utan hur moderna människor lever och tänker. 
    Ha ha ha ha, när har det varit i "hur naturen ser ut"  ingår  att röva bort kvinnor,  i människans hela evolution historia?

• EnAnonumius
    Anonym (....) skrev 2023-10-04 12:48:29 följande:
    Det jag menar är att det är cyniskt att snacka om att olika personer ska inte få sex och förhållanden. 
    Och hur anser du att man skall komma fram till den "slutsatsen" av att "vissa personer inte får ha sex"  att du skriver "rövar bort kvinnor" anser du?

Det är ju helt olika saker; "inte får ha sex" och att "röva bort kvinnor".

Och jag väntar på mitt svar från dig på denna fråga:
    Vilka jobb är det du pratar om som kvinnorna väntar på att männen gör?

• EnAnonumius
    Anonym (....) skrev 2023-10-04 12:51:10 följande:
    Så det har inte något med hur naturen ser ut? 
    Nej..

• EnAnonumius
    Anonym (....) skrev 2023-10-04 13:04:24 följande:
    Personen snackar om att "föra vidare sina gener".
    Det har något med hur naturen fungerar. 
    Och i naturen kan de ske saker som inte är okej i ett modernt samhälle
    Ja han snackade om att "föpra sina gener vidare".

Det var DU son snackade om "röva bnort kvinnor" i ditt inlägg #6924 citerar dina egna ord:
    Anonym (....) skrev 2023-10-04 12:38:26 följande:
    Jag menar att om det ska handla om hur naturen ser ut så ingår det saker som exempelvis bortrövande  av kvinnor.

(slut på citat)

Och du förstår inte skillnaden in skillnaden mellan "föra sina gener vidare" och att "röva bort kvinnor"?  Det är INTE ens en av metoderna att använda sig av att föra "sina gener vidare":

Och ja männen använder olika metoder i försöka att föra sina gener vidare Men det finns inget i den mänskliga evolutionsutvecklingen där det ingår att "röva bort kvinnor".

• EnAnonumius
    Anonym (Fol) skrev 2023-10-04 13:11:16 följande:
    Ensamma kvinnor är definitivt ett problem. Dels sprider vissa av dem hat mot män precis som det finns ensamma män som sprider hat mot kvinnor. Dessutom är ensamstående kvinnor en ekonomisk börda för samhället. De behöver mer bidrag, och deras barn behöver mer stöttning från stat och kommun.
    På väg att förändras..

Avser du "ensamstående kvinna" eller avser du "ensamstående kvinna med barn" ?

Ja du vi är faktiskt på väg emot ett samhälle där man kan säga att ensamstående förälder, i stället för ensamstående mamma (kvinna) med barn, är en  börda för samhället. 
    Då det sakteligen men säkert blir faktiskt fler och fler män som blir ensamstående pappor.

En ensamstående kvinna (då en utan barn) är ju knappast en "börda" för samhället. 
  • EnAnonumius
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-10-04 13:49:07 följande:

Ta istället lärdom av inlägg 6915 där EnAnon­umius kastar skit på män och samtidigt hyllar kvinnor och använder det som argument för att kvinnor är bättre än män. Det är den typen smutsiga och orättvisa inlägg som kan klassas som PK.

Jag har aldrig hävdat i det inlägget att kvinnor är "bättre än män". 

Jag har aldrig i något av mina inlägg,  i någon tråd alls, hävdat att kvinnor är bättre än män.

Det är bara något som existerar i bland dina hjärnspöken att jag skulle ha hävdat och argumenterat för detta.

• EnAnonumius
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-10-04 16:12:46 följande:

Det är väl självklart att om man i ett och samma inlägg nämner kvinnor som kunniga (i att borra och spika) och män som inkapabla (i att laga bilar,) då är det väl för i  h-e orättvist!! Särskilt med tanke på att det är ganska enkelt att borra och spika medan det ofta är komplicerat att reparera en modern bil.

Tycker du att hennes påstående är en neutral och sanningsenlig bild av hur verkligheten ser ut eller är det en förvanskning i syfte att förminska mäns förmågor och komma fram till att män inte behövs ?

Du forsätter att kommas med ditt skitsnack om mitt inlägg.. Ignorera totalt att jag har varit inne och påpekat att du har fel, och således fortsätter att sprida din lögn.

Lär dig en sak, du har ingen tolkningsföreträde på MITT inlägg. Och att du fortsätter att upprepar en felaktighet så kommer det aldrig att bli rätt.

Och du, (SL) och Smurfen är dem som har tolkat  inlägget rätt. Precis hela tiden.

• EnAnonumius
    Anonym (SL) skrev 2023-10-04 17:40:51 följande:
    Förlåt men jag får ändå inte ihop det.
    Jag tycker nog att du övertolkar.

Jag lät min man och min svåger  läsa meddelandet, utifall att det var nån manlig kod jag missade de.

De tyckte att användaren hade skrivit att män och kvinnor var lika inkapabla att fixa bilen...och mest likställde män och kvinnor i kunnighetsgrad och okunnighetsgrad...
    Om du tycker det är mansföraktande så tycker jag synd om dig...

Och att vi kvinnor inte behöver män för att vi också kan göra händiga saker...det säger ju mycket om DIN mans och kvinnosyn.
    Tragiskt...
    Tack... 😊

Ja,  det är nog manskränkande på högsta nivå att likställa kvinnors o-/kunnighet i händighet med mannen..
    Uch och fy på mig.. 😏
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?