• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (....)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-07-26 16:49:25 följande:

Vad är det du inte förstår? Sex är inte, ska inte och kan inte bli 100% rättvist. Ska jag ange mina grannar till farbror staten för att de knullar oftare än normen? Så de istället *borde bjuda in dig*. Ska jag ange om de knullar mindre? Också så de kan *bjuda in dig*. Vem är det som ska bestämma vad som är normalmycket? Ska vi folkomrösta om det? 

Det finns ingen rättighet till sex. Det finns ingen skyldighet till sex. Det finns inget jämställt sex för staten och alla ska ge blanka fan i när eller om jag knullar, och med vem jag knullar. SÅ LÄNGE, den partner jag faktiskt knullar med VILL knulla och att JAG vill knulla. Ingen, någonsin ska ställa upp på sex ofrivilligt oavsett om du så är en han, en hon eller en hen. (Givetvis följa övriga sociala normer som att inte ha sex mitt på gatan/stranden/bion etc. bara för att vara övertydlig.)

Det enda jämställda vi ska sträva efter är att sex ska ske med samtycke, att vi alla har lika mycket rätt att säga ja tack som nej tack. Även att vi har rätt att ändra ett ja tack till ett nej tack. Och att bådas orgasm är lika mycket värd. Sex är inte en beställningsvara, något som ska schemaläggas eller ?fördelas ut rättvist?. Desto snabbare du förstår det, desto snabbare kan du faktiskt lyckas hitta någon. Och tada, samtyckte kanske uppstår. 

Då borde då protestera när kvinnor vill ha "bra män".
    Det finns ingen skyldighet och rättighet till sex. 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (....) skrev 2023-07-27 13:57:42 följande:
    Och varför är det då ett problem med män som vill välja själva och du accepterar inte det? 

Vad snackar du om? Ingenting är logiskt i dina inlägg eller skulle bli klassade som argument. Försöker du dränka tråden med att ge en massa konstiga inlägg? Vill du tysta debatten (i din värld) är det därför du skriver underliga saker? Eller saknar du kapacitet att utforma vettiga argument?

Gör du det för att ämnet är så pass känsligt för dig? Har du någonsin funderat på en förändring.

• Anonym (Palle)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-27 14:31:05 följande:

Vad snackar du om? Ingenting är logiskt i dina inlägg eller skulle bli klassade som argument. Försöker du dränka tråden med att ge en massa konstiga inlägg? Vill du tysta debatten (i din värld) är det därför du skriver underliga saker? Eller saknar du kapacitet att utforma vettiga argument?

Gör du det för att ämnet är så pass känsligt för dig? Har du någonsin funderat på en förändring.

Men du Cloffe, ämnet verkar relativt känsligt även för dig. Just nu känns det inte som att denna tråd ens har en möjlighet att diskutera sakfrågan. Alla är upptagna med att retoriskt sänka varandra.
  • nihka
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-26 11:40:39 följande:
    Det du och skild missar är att antalet män som får barn med flera kvinnor ökat, samtidigt som antalet män som inte får barn alls ökat.

Det är stor skillnad på om 10 procent av männen blir barnlösa mot 30 procent av dem.
    Kallas darwinism. Kanske dags att vänja dig vid det?

Fast nu är det inte så eller hur.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Palle)
    nihka skrev 2023-07-27 14:45:37 följande:
    Kallas darwinism. Kanske dags att vänja dig vid det?

Fast nu är det inte så eller hur.
    Du hade såklart varit lika obrydd om denna darwinism drabbat en större grupp kvinnor. Jag gillar att du har förmågan att se saker ur fler perspektiv.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Palle) skrev 2023-07-27 14:37:49 följande:
    Men du Cloffe, ämnet verkar relativt känsligt även för dig. Just nu känns det inte som att denna tråd ens har en möjlighet att diskutera sakfrågan. Alla är upptagna med att retoriskt sänka varandra.
    Men du Palle, du verkar inte nämnvärt upprörd om att staten ska gå in och reglera dejting, med förhör av kvinnor så att dom män som ligger mest ska förhindras att göra det. Nu när jag tänker på det, du verkar dessutom breda dina vida vingar över de stackars incelsen. Det är tydligen dom det är synd om. Stackars incels då det är kvinnornas fel för att dom inte får ligga.

vafan, är det inte kvinnorna det är synd om, som blir utsatta för incels?

Vilken form av retorik snackar du om? (...) vet jag försöker brainstorma i en annan tråd med att det borde uppfinnas en drog som gör kvinnor mer tillgängliga för sex.

Fler borde bli upprörda. Incels i den här tråden försöker ge ett sken av att deras skruvade åsikter är helt normala och hör hemma i ett normalt samhälle. Tycker du det Palle?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Palle) skrev 2023-07-27 14:49:14 följande:
    Du hade såklart varit lika obrydd om denna darwinism drabbat en större grupp kvinnor. Jag gillar att du har förmågan att se saker ur fler perspektiv.
    Men nu gör det inte det. 
  • nihka
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-26 13:24:01 följande:
    Normer är den enda rimliga vägen att gå om man vill ha ett mer monogamt samhälle. Även om inte det skulle göra alla monogama så skulle fler bli monogama. Färre män skulle bli barnlösa och färre barn skulle få växa upp i otrygga och lösa familjeförhållanden.

Vinsten i det ser jag främst för barnen. De är de viktigaste.
    Det är just normer tillsammans med ekonomi som möjliggjort för kvinnor att i högre utsträckning välja bort de relationer och män de inte vill ha.
  • Anonym (....)
    Tyra myra skrev 2023-07-27 13:38:44 följande:

Enligt vad jag förstått genom att på nätet följa Incel rörelsen i Sverige och USA så präglas rörelsen av kvinnohat. Det är detta allt snurrar kring och antagandet att männen är berättigade till en kvinna är grundtesen

Hur en vanlig svensk kille hamnar i denna rörelse och anammar deras tankesätt är för mig en gåta

Att bli Incel är inget drabbas av. Att bli Incel är något man själv väljer

Det finns en poäng delvis bakom incel.
    Exempvis det behöver egentligen inte ens handla om kvinnohat nu för det räknas även som det när man vill att kvinnor och män ska ha det likadant 
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-07-26 15:42:32 följande:
    Om männen inte skulle klaga så skulle kvinnor ha det svårare att få sex. 
    Då skulle männen troligen ha sämre sexdrift och det skulle drabba kvinnorna. 
    Man kan inte bara vilja utnyttja situation när det passar en själv bra. 
    Att när kvinnor vill ha sex med någon så kan de tycka det är okej om dessa kvinnor fick kämpa mindre för att få sex jämfört med männen för männen brukar ha högre sexdrift. 
    Och sedan tycka det är problem när det handlar om någon som man ogillar.
    Den som vill minst vinner. 

-Vill du spela tennis med mig imorgon?
    -Nej.

Det blir alltså ingen tennis.

-Vill du knulla med mig ikväll? 
    -Nej. 

Det blir alltså inget knulla.

Den som frågar har alltså ingen rätt att få sitt behov av att spela tennis eller knulla tillgodosett av den de frågar. Den som blir tillfrågad måste själv vilja.

Förstår du nu?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?