• nihka

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (....) skrev 2023-07-25 19:28:20 följande:
    Och om du är nu neutral, hur vet du att andra personer inte byter argument och åsikt när de gynnas av det?
    Man ska inte jämföra med något annat och det ska vara ointressant vad ens förutsättningar och möjligheter ser ut?!
    Jag är inte ansvarig för vad andra människor säger och gör.

Nej, man ska inte jämföra kvinnor med ekonomiska resurser. Kvinnor är inga handelsvaror.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-07-25 19:32:28 följande:
    Du tycker inte det är okej att män säger att kvinnor är äckliga när de klagar på könsskillnader 
    Nej.
  • nihka
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-07-25 19:25:27 följande:

Jo, om man vill ha jämställdhet så är dessa definitivt jämförbara eftersom bägge är att betrakta som förmåner.  

Därför, med din retorik tillämpat lika på både män och kvinnor så blir det kvinnornas eget fel att de är lågavlönade.

Nikha, om du är konsekvent och minsta trovärdig i din retorik förklarar du nu för lågavlönade kvinnor att dom måste jobba mer övertid, vara mer inställsamma mot manliga chefer vid löneförhandlingar eller om du har andra knep hur kvinnor skall få samma löner som män. Precis på samma sätt som du förklarade för alla män att de får skylla sig själva.

Om inte, är du genomskådad som en äkta egoist!

Nej, en relation är ingen "förmån" som man tilldelas av en chef för lika lön för lika arbete/insats utan bygger på ömsesidig attraktion.

Relationer tilldelas inte precis som man inte erbjuder sexuella tjänster för att stiga i lönegrad.

Arbete. Relationer. Olika kategorier.
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-07-25 19:33:19 följande:
    Handelsvara och sexslav är när kvinnor ska ha det likadant som för männen. 
    Nej. Det är ingen som föreskriver tilldelning av män.
    Anonym (....) skrev 2023-07-25 19:36:24 följande:
    Det är då naturligt om olika män äcklas över vad kvinnor säger. 
  • Meddelande borttaget
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-07-25 21:20:29 följande:
    Det går inte lita på kvinnan överhuvudtaget 
    Då tycker jag du ska undvika alla kvinnor för alltid. Win - win.
  • nihka
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-25 21:37:32 följande:
    Kvinnor väljer oftast män som har högre status än den själva. Kan vara att de är starkare, bättre ekonomi, mer kultiverad, högre klass etc. Forskningen är glasklar på det området.
    Och eftersom människor oftast inte är i topp inom alla områden samt att olika områden värderas olika av olika människor blir det lite blandad kompott på de flestas val.
  • nihka
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-26 09:44:34 följande:
    Fast det tycker han vill inte? Har aldrig löst honom skriva det iaf. Låter helt befängt.

Vad jag förstår vill TS bara att det ska återgå till hur det var då det var en man på en kvinna. Eftersom dagens situation gör det väldigt svårt för mindre attraktiva män. 

Det blir ensamstående mammor som de kan försörja mindre attraktiva kvinnor eller en resa till Sydostasien som är deras möjlighet på kort sikt. 
    Alltså tillbaka till fairy tale land för det har aldrig funnits en tid när alla fick nån.

Det har alltid varit svårt för "mindre attraktiva" men det utbud som förnekas dem har aldrig varit så synligt som nu.

Nu kan de sitta hela dagarna och tråna efter kvinnor från hela landet/världen, kvinnor som skulle ha dissat dem face to face i hembyn. Fast istället för en handfull dissas de nu av hundratals eller tusentals beroende på hur aktiva de är i sitt nätraggande.
  • nihka
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-26 11:40:39 följande:
    Det du och skild missar är att antalet män som får barn med flera kvinnor ökat, samtidigt som antalet män som inte får barn alls ökat.

Det är stor skillnad på om 10 procent av männen blir barnlösa mot 30 procent av dem.
    Kallas darwinism. Kanske dags att vänja dig vid det?

Fast nu är det inte så eller hur.
  • nihka
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-26 13:24:01 följande:
    Normer är den enda rimliga vägen att gå om man vill ha ett mer monogamt samhälle. Även om inte det skulle göra alla monogama så skulle fler bli monogama. Färre män skulle bli barnlösa och färre barn skulle få växa upp i otrygga och lösa familjeförhållanden.

Vinsten i det ser jag främst för barnen. De är de viktigaste.
    Det är just normer tillsammans med ekonomi som möjliggjort för kvinnor att i högre utsträckning välja bort de relationer och män de inte vill ha.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?