• nihka

Är incel något man förtjänar att vara?

Pixxel skrev 2023-07-29 17:14:41 följande:
    Vad gör man om man redan har detta men fortfarande är incel?
    Enligt vissa här i tråden existerar du inte.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-30 05:29:15 följande:

De flesta unga män är redan schyssta och har bra värderingar. Det är därför det i de flesta fall räcker med att de skaffar sig en bra utbildning och ett välbetalt jobb för att få en bra fru och familj.

Om det inte räcker så är det sannolikt andra saker de behöver jobba på som självförtroende, självkänsla, integritet, öppenhet och generositet. Dessutom  behöver de börja ta kontakt med kvinnor.
    Ja, precis. Det gäller de flesta. Men i den lilla grupp som faktiskt inte får till det finns det, förutom de som inte vill ha barn eller rent fysiskt inte kan, en mycket högre andel med problem av olika slag såsom psykiskt ohälsa och missbruksproblem och för dem hjälper det inte med enbart cash.

Men det har du förstås hört flera av de 100 gånger du har postat din kära undersökning. Frågan är bara när du tänkte ta till dig det och inte bara vissa utvalda delar av din kära undersökning.
  • nihka
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-29 17:16:57 följande:
    Då behöver man jobba på sin psykiska och fysiska styrka samt sociala färdigheter.
    Jaså. Inte utbilda sig mer, få ett ännu bättre jobb med ännu högra lön? Borde ju tilltala i stort sett 100% av alla kvinnor då. 
  • nihka
    Anonym (Palle) skrev 2023-07-30 12:01:28 följande:
    Många grupperingar som hamnar på kant, som mår dåligt och inte klarar sig så bra i samhället för hjälp och stöttning på olika sätt.

När det kommer till just incels, så lyder devisen: Skärp dig och gör något åt det. Kämpa mer, det är inte synd om dig!
    Nä devisen är: Skyll inte på andra och om du är beredd att göra nåt själv får du hur mycket stöttning som helst.
  • nihka
    Anonym (Palle) skrev 2023-07-30 09:49:55 följande:
    Nädu, men om du är bra på något, framgångsrik etc så höjer det definitivt ditt marknadsvärde som man. Men det är klart att det finns massa vanliga män i den stora gråzonen. Men det finns flera attribut som kvinnor generellt sett gillar och det är dom flesta män medvetna om.

Givetvis är det samma även för herrar kontra damerna. Utseende verkar höja kvinnornas marknadsvärde rejält, men det är såklart inte allt. Detta är även ni kvinnor väl medvetna om.

Till sist vill jag påpeka att om jag har en rutten personlighet är i sig en subjektiv frågeställning? Du skulle kanske tycka det då vi är långt ifrån varandra i värderingar och åsikter.
    Så alla män du känner som har ett förhållande har INTE en bra utbildning och ett välbetalt jobb. Tack för svar.
  • nihka
    Anonym (Palle) skrev 2023-07-30 17:03:32 följande:
    Jag har aldrig påstått att det inte finns en stor gruppering män som tillhör normen. Det är bara lättare för män som är framgångsrika.

Om man då kategoriseras som incel, och inte har någon framgång hos damerna, så behövs uppenbarligen något mer. Det är då man kommer och tänka på dessa attribut som kvinnor generellt gillar. Incels klarar sig ju uppenbarligen inte lika bra som snittet eller för den delen de främsta männen som har stor framgång hos kvinnor i princip hela livet. Det krävs träning och det får sällan incels. Dom får istället hat och avsky vilket även föder mer hat även hos dem.
    Om man skyller på andra får man inga sympatier. Sluta med det så slutar avskyn.
  • nihka
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-30 18:24:07 följande:
    Det är väldigt sent i händelsekedjan. Det intressanta är hur incels uppkommer och vilken roll samhället spelar där. Hur kan man förebygga att fler incels skapas?
    Sändningsstörare i pojkrummet?
  • nihka
    Anonym (Palle) skrev 2023-07-30 21:06:50 följande:
    Du tillskriver även mig åsikter jag inte har. 
    Men det är ju ditt paradnummer.
  • nihka
    Anonym (Palle) skrev 2023-07-30 22:22:15 följande:
    Men det var ju hur hela den feministiska rörelsen började, och det gav ju resultat. Precis som vissa män inte gillade det då, så är ni några kvinnor nu som inte gillar männens klagande och offermentalitet.

Eftersom utvecklingen går åt fel håll när det gäller incels, så tror jag att detta problem kommer tas på allvar framöver. Men vi är inte riktigt där än.
    Feminister har aldrig skyllt på andra när de inte får tag på nån.

Man får ju själv intressera sig innan man begär att andra ska göra det.
  • nihka
    Anonym (Palle) skrev 2023-07-30 22:24:45 följande:
    Oj, nu har du börjat bearbeta denna tråd. Kommer det fler osanningar och verbala snytingar?
    Skrapa lite på ytan så tittar offermentaliteten fram.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?