• nihka

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (....) skrev 2023-07-26 15:42:32 följande:
    Om männen inte skulle klaga så skulle kvinnor ha det svårare att få sex. 
    Då skulle männen troligen ha sämre sexdrift och det skulle drabba kvinnorna. 
    Man kan inte bara vilja utnyttja situation när det passar en själv bra. 
    Att när kvinnor vill ha sex med någon så kan de tycka det är okej om dessa kvinnor fick kämpa mindre för att få sex jämfört med männen för männen brukar ha högre sexdrift. 
    Och sedan tycka det är problem när det handlar om någon som man ogillar.
    Den som vill minst vinner. 

-Vill du spela tennis med mig imorgon?
    -Nej.

Det blir alltså ingen tennis.

-Vill du knulla med mig ikväll? 
    -Nej. 

Det blir alltså inget knulla.

Den som frågar har alltså ingen rätt att få sitt behov av att spela tennis eller knulla tillgodosett av den de frågar. Den som blir tillfrågad måste själv vilja.

Förstår du nu?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Palle) skrev 2023-07-27 14:49:14 följande:
    Du hade såklart varit lika obrydd om denna darwinism drabbat en större grupp kvinnor. Jag gillar att du har förmågan att se saker ur fler perspektiv.
    I exempelvis tider av krig när det varit stor mansbrist, har du någonsin hört kvinnor propagera för tilldelning av män?

Du verkar då inte kunna se bortom den egna naveln.
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-07-27 15:06:17 följande:
    Jag menade att om de slutade klaga så skulle det kunna innebära och kvinnor skulle få det svårare att få sex.
    De klagar kanske för de har lättare att bli intresserad i den kvinnan.
    Nej, ingen skillnad. Att någon klagar eller inte över sitt liv ändrar inte på vad man själv vill med sitt eget liv.
  • nihka
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-26 16:17:41 följande:
    Män som betecknar sig själva som "snälla" brukar inte vara det. De tror att deras påklistrade snällhet ska ge dom en biljett ner i trosan. Oftast den typen som blir arga över avvisandet också.

Därför skrev jag också genuint snäll. Kan säkert betecknas som en "bra man"

I alla fall inte en man som är misogyn, föraktar kvinnor, och ser kvinnor som objekt. 
    Av de självömkande incels, inte singel/ensamma män överlag, jag har sett här så verkar väl ingen ha en genuin önskan att jobba sig fram till sina mål. Man efterlyser på sin höjd tips på sådant som skulle kunna dupera och "gå hem" hos trosbärarinnorna, men för det mesta handlar det om att man vill att alla andra ska ändra sig så man får det man tycker sig ha rätt till. Ibland som individ och ibland hänvisar man till att det skulle tjäna samhället i stort - samhällscrybaby.

Alltså, vem fan vill befatta sig med en sån människa? Och hur är man funtad när man inte fattar att det ger absolut noll utdelning utan man bara gräver sig ner djupare med den typen av inställning?
  • nihka
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-26 16:51:47 följande:

Tror det är en vanlig missuppfattning bland många män. En misogyn kille avslöjar sig förr eller senare.

En sk "bad boy" exempelvis kan vara en man som respekterar kvinnor, men kanske knullar runt. En snäll kill kan vara någon som låtsas respektera kvinnor, egentligen är bitter och ser kvinnor som objekt men maskerar dessa åsikter med att vilja sätta kvinnor på piedestal.

I detta exempel så är "bad boy" -en det självklara valet för kvinnan. Hon kan naturligtvis inte vara tillsammans med någon som ser henne som en pryl. 

Bästa kombinationen naturligtvis är en man som både respekterar kvinnan och är ärlig i förhållandet. När kvinnor letar partner så är det den typen de är ute efter. Ibland går hon på nitar när han visar sig vara en otrogen man, men oftast så har hon genomskådar den sk "snälla" mannen, och inte inlett ett förhållande med honom.
    Denne riskerar att kontrollera henne som en egendom, då han ser henne som ett objekt, vilket är förenat med livsfara för kvinnan.

Bara att tro att kvinnor inte märker att misogyna män är misogyna är ju en del av kvinnoföraktet. Inte nog med att man förväntar sig att vi ska fördela oss jämt mellan alla män utan vi ses tydligen som så dumma i huvudet att vi inte märker att vissa av männen vi ska fördelas mellan ser ner på oss.
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-07-26 15:44:07 följande:
    "Precis".
    Det är fel med jämställdheten och därför ska jag lyssna på kvinnorna mer
    Du behöver inte lyssna på nån. Om du är nöjd med ditt liv, kör på som tidigare.
  • nihka
    Tyra myra skrev 2023-07-27 13:38:44 följande:

Enligt vad jag förstått genom att på nätet följa Incel rörelsen i Sverige och USA så präglas rörelsen av kvinnohat. Det är detta allt snurrar kring och antagandet att männen är berättigade till en kvinna är grundtesen

Hur en vanlig svensk kille hamnar i denna rörelse och anammar deras tankesätt är för mig en gåta

Att bli Incel är inget drabbas av. Att bli Incel är något man själv väljer

Det råder en del begreppsförvirring i debatten kring incels, men ja, att bli incel i bemärkelsen sälla sig till den misogyna incelkulturen är någonstans efter vägen ett val.

Det är inte hur man har det utan hur man tar det.
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-07-27 15:43:35 följande:
    Då handlar det om att man tycker att vissa män ska fördelas bland kvinnorna. 
    Du använder andra argument när kvinnor gynnas än när de missgynnas 
    Nej, jag tycker inte att någon ska fördelas bland några, varken män eller kvinnor.
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-07-27 15:34:45 följande:
    Du är inte intresserad i att det ska vara lika utan du använder argumenten som en förevändning 
    Du är bara intresserad av ett system som gör att de som inte får knulla nu får knulla och använder dina argument som förevändning.
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-07-27 15:49:14 följande:
    Då hade kvinnor mindre makt än vad de har idag. 
    Och det tycker du var bra?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?