• nihka

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Maria) skrev 2023-07-19 04:00:56 följande:
    Står ingenting om alla där.
    Jaså. Är du bara ansvarig för vissa av dina handlingar och vissa av konsekvenserna? Hur sker urvalet?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-19 04:06:17 följande:
    Jag pratade inte om någons känslor i det inlägget. Det jag syftade på var konsekvensen att någon får något, eller blir utan det han ville ha av mig. Det var ju mitt val vad han fick eller inte fick. Den konsekvensen.
    Men konsekvenserna fortsätter ju. Om du inte hade nekat personen hade den inte känt sig nekad. Du tyckte ju att det var ditt ansvar om han gick och våldtog någon annan om du nekade honom sex samt att du hade "räddat " nån från att bli våldtagen om du bjussade på sex så hur kan du nu utesluta mannens känslor från konsekvenskedjan?
  • nihka
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-19 04:31:14 följande:
    Nej jag tyckte inte att en våldtäkt var mitt ansvar. Sen om jag kunde ha hindrat det på något sätt kan man ju fundera över.
    Men du sa att du var ansvarig för att någon blev mätt om du gav dem mat, men du är nu inte ansvarig för att någon förblir hungrig (kåt) om du nekar dem sex? Men du är ändå inne på att du kan förhindra våldtäkter "rädda väninnor" om du knullar den som vill.

Det finns stora inkonsekvenser i dina resonemang.
  • nihka
    Anonym (Palle) skrev 2023-07-19 07:18:35 följande:
    Hur många heter Agda i Sverige? 752 kvinnor heter Agda i förnamn och av dessa kvinnor har 176 stycken det som tilltalsnamn. 23.4% av alla som heter Agda har det som tilltalsnamn. 100% av alla som heter Agda i förnamn är kvinnor.

Åja, några finns det allt.
    Jo, jättetypiskt...
  • nihka
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-19 04:57:39 följande:
    Är jag inte ansvarig för att någon förblir hungrig? Hur menar du nu, är det din åsikt eller lägger du den uppfattningen på mig?

Ja, jag är inne på att det kan ju bli lite sådär, att man kan fundera över att något man gjorde eller inte gjorde kanske påverkade. 

Du får börja ha ordning på vad du har skrivit. #550. "Om jag ger pengar till en hemlös så han kunde köpa mat så var jag ju ansvarig för konsekvensen att han blev mätt den gången."

Så ibland tar du ansvar för konsekvenserna fast du sagt att det alltid ingår, fast även motsatsen, och ibland går du emot vad du har sagt och tar inte ansvar för konsekvenserna.

Det finns stora inkonsekvenser i dina resonemang.

• nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-07-19 12:27:51 följande:
    Det finns inget sätt för personer att få kontakt bara för att de ser varandra på stan. Ingen vågar gå fram till någon stan.

Den enda anledningen till att du försöker förlöjliga diskussionen är för att du är rädd att förlora din privilegier.
    Vilka privilegier? Sist jag kollade kunde jag bara knulla de som är intresserade tillbaka. Inga rättigheter eller tilldelningar utan bara tillgång till de jag lyckas attrahera. Om de samtidigt ville.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-07-19 12:36:00 följande:
    Fotboll kan man fortfarande spela i korpen om man är dålig på det, så det går inte att jämföra med sex och relationer där man antingen har det eller är utan.
    Kan man det? Nån som är blind och sitter i rullstol. Korpen. Really?

Men de kan ha relationer...
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-07-19 12:47:02 följande:
    Alla män kan inte välja om de vill ha en partner eller inte.
    Alla män(niskor) kan inte välja att vara rika heller. Man måste SKAFFA SIG det man vill ha. Och i sin strävan är man inte garanterad det resultat man önskar. 
  • nihka
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-19 14:21:14 följande:
    Det var inte det jag frågade. Jag frågade om det du skrev att jag nu inte är ansvarig? Var fick du det ifrån?

Var sa jag att det alltid ingår?
     "Om jag ger pengar till en hemlös så han kunde köpa mat så var jag ju ansvarig för konsekvensen att han blev mätt den gången."

Hur ska du ha det? Är du eller är du inte ansvarig för allt du gör och konsekvenserna av det?
  • nihka
    Anonym (Sol) skrev 2023-07-19 13:06:58 följande:

När du skriver att du vill att staten ska minska kvinnors valfrihet att själv välja partner, då misskrediterar du dig själv. Inget vi andra behöver göra, det klarar du själv. 

Lägg sedan till att du anklagar kvinnor för att ljuga och använda härskartekniker när de berättar att de hellre lever ensamma än i ett dåligt förhållande. 

Det är nästan komiskt att ni ensamma män med knappt någon erfarenhet av kvinnor och sex tar er rätten att tala om för kvinnor vad de egentligen tycker och tänker. Vem vill ha en sådan man?

Ridå.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?