• nihka

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Jakob) skrev 2023-07-18 18:29:44 följande:
    Du kan vara lugn. Några myter går jag inte på. Inte nu längre......
    Relationsmarknaden är en tävling. Du tävlar mot alla andra som vill ha samma sak som du. Men man kan inte skicka in någon annan och tro att man ska vinna.

Du kan inte använda någon annans foto lika lite som du kan använda någon annans profiltext.

Och vad bevisar att du fick mer uppmärksamhet med någon annans bild? Jo, att det inte var din profiltext som avskräckte, och eftersom nätdejting i huvudsak går ut på att snabbt gallra efter utseende så letar du på fel plats.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-18 18:43:57 följande:
    Det är väl lite samma resonemang som det folk känner sig ansvariga att någon tog livet av sig. Hade jag kunnat göra något annorlunda osv.
    Jo, det är riktigt samma sak som att tänka om man hade kunnat rädda den stackares våldtäktsmannen från att våldta min väninna bara jag hade särat på benen när han dregglade över mig. Not.
  • nihka
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-18 18:54:02 följande:
    Varför hittar du på saker? Jag har aldrig sagt att människor som inte har sex är dåliga?

Du tror att dina åsikter inte märks. Jag kan berätta att även jag (som man) nosade upp dina misogyna åsikter efter några få inlägg. Kvinnor har bättre perception för sånt dessutom. Att du inte tror det märks är ganska naivt. I början så var det till och med uppenbart att du föraktade kvinnor iom dina uttryck om att incels känner sig värdelösa gentemot kvinnor. Du försökte hålla föraktet nere och föra en "teknisk" diskussion, men allt var solklart väldigt tidigt.

Du är ganska obehaglig då du vill få till en lagstiftning som begränsar kvinnor fria val. Du ser kvinnor som en homogen massa, är avundsjuk, missunnsam, allt är orättvist. Incels bör inte ha kvinnliga vänner för i din värld så kan han känna sig avvisad i så fall, vilket innebär att du ser kvinnor som enbart vandrande vaginor.

lägg benen på ryggen kvinnor.
    Jepp. Värderingar märks ganska omgående. Irl tog jag det på ett ord: "knickedicker". Så benämnde en man såna som han träffat på på semestern. Jo, semestern hade varit jättebra med sol och bad och billig mat och öl, om det inte hade varit för de inhemska "knickedickerna. Du vet ju hur de är..."

Tack och hej leverpastej för den konversationen. Och så dammolnet efter min sorti och en "Va, ger du mig inte ens en chans".

Helt clueless.
  • nihka
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-18 19:23:34 följande:
    Väninnan hade åtminstone blivit räddad.
    Och hur många väninnor tänkte du att du skulle hinna "rädda"?
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-07-18 18:46:34 följande:
    På samma sätt borde de flesta kvinnor tycka att det är ett steg mot mer jämställdhet och lika rättigheter att relationsmarknaden blir mer balanserad.
    Relationsmarknaden har aldrig "balanserad" och kommer aldrig bli "balanserad". Den som attraherar någon vinner, resten förlorar.
  • nihka
    Anonym (Jakob) skrev 2023-07-18 19:03:27 följande:
    Så du är av den meningen att ytligheten och utseendefixeringen bara finns på sajterna på nätet? Jag var mer ute IRL än på nätet och jag märkte då ingen skillnad på ytligheten.
    Nej, men den är mer utslagsgivande på nätet.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-07-18 19:06:15 följande:
    Man kan införa särskilda algoritmer i dejtingappar som gör att de män som får flest matchningar inte visas lika ofta för kvinnor. Ju fler matchningar du får, desto mer osynlig blir du. Det är ett exempel och det finns säkert flera.
    Hahaha! Jomenvisst då skulle jättemånga använda sig av dejtingappar, för du skulle välja en affär som tog bort mat utifrån popularitet och lämnade kvar det de flesta inte ville ha. Och på stan kunde alla snygga tjejer synas medan de snygga killarna fick ha pappåsar över huvudet så de andra blev mer synliga. Och sen slänger sig alla på gräset och knullar. Problem solved. Hahaha! 
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-07-18 19:54:12 följande:
    Den var mer balanserad från 70-talet till slutet av 90-talet.
    Det var då du fick knulla som fan, eller?
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-07-18 19:14:19 följande:
    Ja, det hade enbart varit positivt och lett till ökad jämställdhet om apparna användes mindre.
    Så det är apparnas fel när man inte får knulla. Bra att det än en gång har konstaterats att det inte har något med individen att göra.

Man kanske kunde lägga upp idrotten på samma sätt. Man tar bort alla de duktiga fotbollsspelarna, ju mer en spelare kostar och gillas desto mer osynlig blir spelaren så fotbollen blir mer jämställd och rättvis. Det blir väl bra? Halta Lotta och klass 3B från Bastuträsk kan få mer exponering i rutan på lördagar, så kanske det ändrar våra tipsextravärderingar. Utmärkt!
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-07-18 19:46:03 följande:
    Varför skulle dejtingsidor inte påverka hur många som letar i verkligheten? Det är som att tv:ns intåg inte skulle påverka hur många som lyssnar på radio.
    Vill du göra TV osynlig också?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?