• Anonym (Den andra kvinnan)

Han lämnar inte trots att han blivit påkommen

Jag har under två år haft en relation med en kollega som har en sambo och barn. Vi är ungefär jämngamla och jag har egna barn. För ca ett halvår sedan blev vi påkomna av hans sambo. Hon vet dock inte att det pågått så länge utan tror att vi haft sex några få tillfällen, jag har berättat en del för henne men inte varit ärlig med tiden och han har förskönat det ännu mer. 
    Han är fortfarande kvar med henne på grund av en inplanerad sak och att de har ett hus som han inte vill släppa. Han har sagt till henne att vi avslutat vår relation vilket vi inte har. Hon har flera gånger misstänkt att vi fortsätter, men hon verkar alltid tro på honom när han ljuger. 
    Till mig säger han att det är mig han vill leva med men han vill absolut inte släppa huset och ingen av dem kan köpa ut den andre. Kanske är det av rädsla att jag ska berätta allt som han stannar, men då blir det ju bara värre om jag skulle berätta det nu. Han hade ju alla chanser att avsluta när vi blev påkomna.
    Efter dessa år känns det som jag helt tappat mig själv. Jag gått från att vara en positiv och glad person till att konstant vara ledsen och gå som i en dimma, inget känns roligt längre och jag har helt tappat livsglädjen. Jag   umgås helst inte med vänner längre.  Jag är så arg på honom för att han behandlar oss båda på det här sättet, samtidigt som jag aldrig känt mig så kär i hela mitt liv. 
    Är det någon som varit i en liknande situation, valde ni att avsluta själva tillslut eller hur kom ni vidare? Avslutade ni inte, hur kom ni över alla svek och alla stunder ni blivit bortvalda? Går det ens att ha en relation efter? 
    Kanske finns det någon som varit i mannens sits som kan berätta varför man väljer att göra så här?
    Ja, jag får skylla mig själv som blivit förälskad i fel person och det är såklart ännu värre för henne. 
  • Svar på tråden Han lämnar inte trots att han blivit påkommen
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Exakt så)
    Tyra myra skrev 2023-07-11 22:48:16 följande:
    Fundera över om du tycker det är värt att vänta på någon som prioriterar ett hus före kärleken. 
    Exakt så!
  • Anonym (Man anonym)

Hej där! Inte en avundsvärd situation du befinner dig i. Jag har själv varit den otrogna mannen med kvinna, barn och hus. Hade min affär i ca 4 år där min x fru kom på oss lite med hjälp av min älskarinna som lämnade avsiktligt utlagda spår i form av tillhörigheter. Jag har noga penetrerat mina val, relationerna, känslorna och lögnerna. Först och främst skall det noteras att den största lögnen presenterade jag för mig själv. Nämligen den att jag skulle lämna min fru för den andra kvinnan. Trodde på det benhårt samtidigt som jag gjorde allt för att behålla mitt äktenskap. Varfö? Tryggheten! Du nämner huset vilket är så typiskt för oss män, men också relationen. Jag visste vad jag hade men inte vad jag skulle få. Övertygade min älskarinna att vi låg i skilsmässa och då vi avslöjades att affären med älskarinnan var över, vilket den inte var utan rullade på intensivare än någonsin. Känslorna då? Jag älskade min fru och såg samtidigt en framtid med min älskarinna. Det var en djup förälskelse på gränsen till vansinne skulle jag säga. Mitt råd till dig är två. Antingen accepterar du rollen som den andra kvinnan, släpper trycket på mannen och förvandlar honom till inget mer än en vän med förmåner. Du har närheten ibland, en form av relation samtidigt som du är fri att söka en mer långsiktigt relation med någon annan. Var egoistisk! Råd 2 gå vidare och avsluta din relation med denne man. Chansen att han överger sin sambo för dig är statistiskt mycket liten och minskar i paritet med den ev press du utövar mot honom. Prioritera ditt mående och ditt liv. Berätta ännu en gång för hans sambo? Det ger dig verkligen ingenting i gengäl, ett mycket primitivt tillvägagångssätt men samtidigt förståeligt.

• molly50
    Anonym (Man anonym) skrev 2023-11-13 08:37:04 följande:

Hej där! Inte en avundsvärd situation du befinner dig i. Jag har själv varit den otrogna mannen med kvinna, barn och hus. Hade min affär i ca 4 år där min x fru kom på oss lite med hjälp av min älskarinna som lämnade avsiktligt utlagda spår i form av tillhörigheter. Jag har noga penetrerat mina val, relationerna, känslorna och lögnerna. Först och främst skall det noteras att den största lögnen presenterade jag för mig själv. Nämligen den att jag skulle lämna min fru för den andra kvinnan. Trodde på det benhårt samtidigt som jag gjorde allt för att behålla mitt äktenskap. Varfö? Tryggheten! Du nämner huset vilket är så typiskt för oss män, men också relationen. Jag visste vad jag hade men inte vad jag skulle få. Övertygade min älskarinna att vi låg i skilsmässa och då vi avslöjades att affären med älskarinnan var över, vilket den inte var utan rullade på intensivare än någonsin. Känslorna då? Jag älskade min fru och såg samtidigt en framtid med min älskarinna. Det var en djup förälskelse på gränsen till vansinne skulle jag säga. Mitt råd till dig är två. Antingen accepterar du rollen som den andra kvinnan, släpper trycket på mannen och förvandlar honom till inget mer än en vän med förmåner. Du har närheten ibland, en form av relation samtidigt som du är fri att söka en mer långsiktigt relation med någon annan. Var egoistisk! Råd 2 gå vidare och avsluta din relation med denne man. Chansen att han överger sin sambo för dig är statistiskt mycket liten och minskar i paritet med den ev press du utövar mot honom. Prioritera ditt mående och ditt liv. Berätta ännu en gång för hans sambo? Det ger dig verkligen ingenting i gengäl, ett mycket primitivt tillvägagångssätt men samtidigt förståeligt.

Han har redan lämnat sin sambo,enligt TS. 
  • Anonym (Den andra kvinnan)

Han har lämnat sin sambo och flyttat efter trådstart. 
  • Meddelande borttaget
  • Ascendere

Jag har noga penetrerat mina val, relationerna, känslorna och lögnerna. 

Det var väl inte det enda du noga penetrerade? 
  • Anonym (Man anonym)
    Ascendere skrev 2023-11-15 09:10:22 följande:
    Det var väl inte det enda du noga penetrerade? 
    Skall man bli riktigt teknisk och gå in på detaljer så, ja du har absolut rätt där och med betoning på noga ;) Samtidigt utgör ju denna aktivitet kanske den mest förblindande faktorn i hela sammanhanget. Spänningen, ruset, adrenalinkicken samtidigt som man krampaktigt håller fast i det trygga, invanda. Det gör ju alla inblandade osäkra, ångestfyllda i det långa loppet. Något vi lär oss att undvika men ändå från tid till annan fastnar i. Vi finner oss själva i situationer med fingrarna djupt ned i syltburken helt enkelt, och hur mycket vi än slickar våra fingrar så förblir det ett faktum att de en gång varit där nere.
  • Anonym (BS)
    Anonym (Man anonym) skrev 2023-11-15 16:24:09 följande:
    Skall man bli riktigt teknisk och gå in på detaljer så, ja du har absolut rätt där och med betoning på noga ;) Samtidigt utgör ju denna aktivitet kanske den mest förblindande faktorn i hela sammanhanget. Spänningen, ruset, adrenalinkicken samtidigt som man krampaktigt håller fast i det trygga, invanda. Det gör ju alla inblandade osäkra, ångestfyllda i det långa loppet. Något vi lär oss att undvika men ändå från tid till annan fastnar i. Vi finner oss själva i situationer med fingrarna djupt ned i syltburken helt enkelt, och hur mycket vi än slickar våra fingrar så förblir det ett faktum att de en gång varit där nere.
    Alla inblandade... innefattar det även din dåvarande fru som ni bedrog?

Och på vilket sätt menar du att hon skulle haft möjlighet att ta fingrarna från syltburken och gå och tvätta händerna med tvål och vatten när hon inte ens deltog i syltätandet eller ens var medveten om det?

Med tanke på att du i dina råd till TS även har med att fortsätta vara egoistisk som om det vore precis lika ok som att inte vara det så känns det ju som att du inte lärde sig någonting av dina egna erfarenheter i syltburken utan verkar ha kvar samma egoistiska förhållningsätt till svek och lögner eller deltagande i det nu som då.... dvs du verkar fortfarande tycka att smygmaka sylt från burken alternativt delta i att smyg äta andras sylt är helt ok.
  • Anonym (Hon på andra sidan skärmen)

Hos oss valde mannen mig, hans fru 😉

• Anonym (Exakt så)
    Anonym (Man anonym) skrev 2023-11-15 16:24:09 följande:
    Ursäkta OT, men hur gick det i ditt fall? Du skrev exfru i ett tidigare inlägg.. Sprack erat äktenskap pga otroheten? Vad hände med din älskarinna? Hur ser ditt liv ut idag? Är dina barn stora idag? Bor du kvar i huset (det som var så viktigt)?
  • Anonym (Big dick)

Jag träffade en kvinna som jag visste var upptagen och mycket äldre än mig, jag såg hur mannen behandlade henne som skit. Vi umgicks allihopa och var vänner tills att hon skulle hjälpa mig med en grej ensam, hon kastade sig över mig och jag blev väldigt överrumplad. 

Har nog aldrig varit så tänd på en kvinna varken innan eller efter, vi hade ett förhållande under 5 års tid, starka känslor, otroligt bra sex men i slutändan så tror jag vi lurade oss själva. Hon sa att hon hade delat på sig med sin man men jag märkte ju att så inte var fallet. 

I samband med att jag upptäckte att hon inte var ärlig mot mig så träffade jag en kollega på jobbet och blev kär. Jag tvingades till ett mycket svårt val och med facit i hand kanske jag valde fel men jag kände det som att hon inte ville ha mig tillräckligt mycket eftersom att hon inte lämnade sin man. 

Likt ts situation så var det mycket prat om praktiska saker som gjorde att hon inte lämnade, barn, hus osv. Jag har varit på både sidorna och jag tror att det är väldigt lätt att vandra iväg och bli kär, ha bra kravlöst sex. 
    Men tryggheten i vardagen betyder ändå mycket. 

Svar på tråden Han lämnar inte trots att han blivit påkommen