Inlägg från: Anonym (BS) |Visa alla inlägg
  • Anonym (BS)

Han lämnar inte trots att han blivit påkommen

Anonym (Players växer på träd) skrev 2023-07-13 14:40:31 följande:
    Många kvinnor blir lurade in i otrohetsaffärer pga mäns oärlighet. Halva utbudet på nätet består av gifta män som vill ha flingar utan att berätta för frun.

Tycker att ansvaret helt ligger på den som bedrar inte den som blir lurad och blir kär i någon upptagen.
    Gösses vilket bekvämt bullshit deluxe.

1) Vadå "blir lurade"? Har han ljugit om det om du kommer på det i efterhand men väljer att fortsätta träffa svinet ändå så har du själv valt att fortsätta med det och kan inte skylla det på att du vart "lurad". Och att du blev kär är absolut ingen ursäkt, det är dina handlingar och val som räknas, inte dina känslor. Det blir inte ok att bete sig som ett svin bara för att man blev kär.

2) Du ansvarar alltid själv för dina val i livet och då kan du alltså heller aldrig lägga amsvaret för att du själv VALT att knulla en upptagen man och delta i att bedra hans familj på honom för det var ju DITT val, inte hans. Han ansvarar för sina val och handlingar, du ansvarar för dina.

När två människor väljer medvetet att bete sig som svin mot en tredje så är det inte bara den ena som är en skithög, BÅDA två är skithägar eftersom båda två valde det medvetet.
  • Anonym (BS)
    Anonym (Nyförlovad) skrev 2023-07-14 12:19:01 följande:
    Så svartvitt är det inte. Min man hade inte tagit det sista steget att skiljas när han och jag träffades. Det gick 4 månader innan frun flyttade ut, men det skedde faktiskt. Han höll på att gå under i sitt äktenskap men att bryta upp är det svåraste som finns i livet. Vissa behöver en sista push för att bryta sig loss. Jag vet, eftersom jag också stannade kvar i ett dåligt äktenskap i alltför många år. För att det är "fult" att skiljas, måste hålla ihop för barnens skull osv. 
    Vi är bara människor. Allt lyckas inte alltid skötas enligt regelboken. Men det är en skyldighet att lära av sina misstag.
    Hur har du tänkt dig att folk ska lära sig av sina "misstag" om det ständigt snackar bort det för sig själva med att de "bara är mänskliga" , "ibland behöver man en push", "allt är inte svart eller vitt", etc, etc, etc.... alla de vanliga ursäkterna?

För att lära sig av sina misstag måste man först komma till insikt om att det man gjort var oaceeptabelt, punkt slut, Dvs det finns inga utsäkter för det. Och det kommer ju ALDRIG hända så länge man dövar sig eget samvete mef diverse ursäkter.

Alla dessa klassiska ursäkter som otrogna människor ständigt kör med fyller säkert sin funktion och hjälper dem döva sitt samvete men det förhindrar dem oxå från att utvecklas som människor. Jag skulle inte lita ett dugg på en person som skackar bort alla sina misstag med diverse bortförklaringar för en sån person har inte mognat tillräckligt för att stå för sina misstag fullt ut.

Vi får väl hoppas att din man mognat på vägen för annars kommer han förmodligen bete sig exakt likadant som sist den dagen det är dig han tröttnat på, känner sig lite extra "mänsklig"  och behöver en "push". 
  • Anonym (BS)
    Tyra myra skrev 2023-07-22 17:53:29 följande:

Är fortfarande förbryllad över hur denna typ av trådar utvecklas.  Det verkar som om ingen kan eller vill ta sig an grundfrågan.  

Kan man älska två personer samtidigt ? 

Kan mannen TS skriver om älska dem bägge?

Det finns annars gott om exempel på förhållanden som varat under lång tid och ibland nästan varit officiella. 

Lägger inga moraliska åsikter på detta men frågan är ändå intressant
    Det kan ju vara så att han älskar både frun och älskarinnan och kan inte välja en av dom

Att du förbryllas beror nog på dina smått udda moraliska värderingar Tyra. Jag menar du verkar ju vara ok med att man lurar på män barn som inte är deras när man knullat runt och råkat bli på smällen så då är det ju inte så konstig att du inte riktigt förstår dig på moral, du verkar ju sakna det helt och hållet.
  • Anonym (BS)
    Tyra myra skrev 2023-07-22 18:14:16 följande:
    Tror inte att du känner till vilken moral jag har lika lite som jag känner till din.  Men jag förstår ju av ditt resonemang att du inte har något barnperspektiv i alla fall.

Att utgå från barnets bästa är i alla lägen min ledstjärna

Jag läser trådstarten och reflekterar över den och försöker inte låta mina förutfattade meningar styra utan ifrågasätter dem.  Jag lägger inga moraliska aspekter på frågan över huvud taget. 
    Tja, jag kan ju bara utgå efter vad du tycker i moraliska frågor och av det jag sett dig tycka i olika moraliska frågor så verkar du ju tycka riktigt vidriga saker (som tex att lura på män barn som inte är deras) är helt ok.

Jo jag har förstått att du använder "barnets bästa som ursäkt" men det förtar ju inte att det fortfarande är en väldigt vidrig handling, dvs omoraliskt.
  • Anonym (BS)
    Anonym (Den andra kvinnan) skrev 2023-08-18 20:20:52 följande:
    Klart jag har funderat på det många gånger, men för vems skull egentligen. Det hade ju bara sårat henne ännu mer. Väljer han att stanna kanske det ändå är bättre att inte veta.
    Men vad finns det att fundera över?
    ALLT det säger en och samma sak, snubben är en skithög som skiter fullkomligen i vad hans handlingar får för konsekvenser för andra bara HAN får det HAN vill ha, punkt slut och det kommer han fortsätta med så länge hans fru accepterar det. 

Det du snarare borde lägga all den energi och tid du lägger på att fundera över hans beteende och tankar är snarare hur i helskotta DU öht kan vilja ligga med och ha en relation med en sån enastående skithög?

Kort sagt.... sluta fundera så mycket över hur HAN tänker och fundera mer på hur fan DU själv tänker?
  • Anonym (BS)
    Anonym (Den andra kvinnan) skrev 2023-11-05 21:23:24 följande:

Dåligt uppdatering men han lämnade tillslut i alla fall. Så får vi väl se om det var ett bra val eller ej. 

Tills han gör likadant mot dig, men det har du ju själv val så.... grattis!
  • Anonym (BS)
    Anonym (Tjejen) skrev 2023-11-10 12:26:16 följande:

Och jag kan tillägga. Att även om han blev påkommen så har han bönat henne att ta tillbaka honom. Det är därför de fortfarande är tillsammans. De älskar varandra och hon har valt att förlåta honom trots hans snedsteg. Han vill inte lämna sin familj för dig. Gå vidare med ditt liv.

Nja, hans fru älskar kanske honom men han älskar nog ingen annan än sig själv Flört
  • Anonym (BS)
    molly50 skrev 2023-11-10 13:42:24 följande:
    Han har redan lämnat frun,enligt TS senaste uppdatering.
    Så vi får väl se om han kommer att behandla TS på samma sätt när deras förhållande återgår till vardagen och inte längre är lika spännande. 
    Och om TS kommer tycka det är lika romantiskt när han börjar ligga med andra kvinnor. 
  • Anonym (BS)
    Anonym (Man anonym) skrev 2023-11-15 16:24:09 följande:
    Skall man bli riktigt teknisk och gå in på detaljer så, ja du har absolut rätt där och med betoning på noga ;) Samtidigt utgör ju denna aktivitet kanske den mest förblindande faktorn i hela sammanhanget. Spänningen, ruset, adrenalinkicken samtidigt som man krampaktigt håller fast i det trygga, invanda. Det gör ju alla inblandade osäkra, ångestfyllda i det långa loppet. Något vi lär oss att undvika men ändå från tid till annan fastnar i. Vi finner oss själva i situationer med fingrarna djupt ned i syltburken helt enkelt, och hur mycket vi än slickar våra fingrar så förblir det ett faktum att de en gång varit där nere.
    Alla inblandade... innefattar det även din dåvarande fru som ni bedrog?

Och på vilket sätt menar du att hon skulle haft möjlighet att ta fingrarna från syltburken och gå och tvätta händerna med tvål och vatten när hon inte ens deltog i syltätandet eller ens var medveten om det?

Med tanke på att du i dina råd till TS även har med att fortsätta vara egoistisk som om det vore precis lika ok som att inte vara det så känns det ju som att du inte lärde sig någonting av dina egna erfarenheter i syltburken utan verkar ha kvar samma egoistiska förhållningsätt till svek och lögner eller deltagande i det nu som då.... dvs du verkar fortfarande tycka att smygmaka sylt från burken alternativt delta i att smyg äta andras sylt är helt ok.
Svar på tråden Han lämnar inte trots att han blivit påkommen