• Anonym (Den andra kvinnan)

Han lämnar inte trots att han blivit påkommen

Jag har under två år haft en relation med en kollega som har en sambo och barn. Vi är ungefär jämngamla och jag har egna barn. För ca ett halvår sedan blev vi påkomna av hans sambo. Hon vet dock inte att det pågått så länge utan tror att vi haft sex några få tillfällen, jag har berättat en del för henne men inte varit ärlig med tiden och han har förskönat det ännu mer. 
    Han är fortfarande kvar med henne på grund av en inplanerad sak och att de har ett hus som han inte vill släppa. Han har sagt till henne att vi avslutat vår relation vilket vi inte har. Hon har flera gånger misstänkt att vi fortsätter, men hon verkar alltid tro på honom när han ljuger. 
    Till mig säger han att det är mig han vill leva med men han vill absolut inte släppa huset och ingen av dem kan köpa ut den andre. Kanske är det av rädsla att jag ska berätta allt som han stannar, men då blir det ju bara värre om jag skulle berätta det nu. Han hade ju alla chanser att avsluta när vi blev påkomna.
    Efter dessa år känns det som jag helt tappat mig själv. Jag gått från att vara en positiv och glad person till att konstant vara ledsen och gå som i en dimma, inget känns roligt längre och jag har helt tappat livsglädjen. Jag   umgås helst inte med vänner längre.  Jag är så arg på honom för att han behandlar oss båda på det här sättet, samtidigt som jag aldrig känt mig så kär i hela mitt liv. 
    Är det någon som varit i en liknande situation, valde ni att avsluta själva tillslut eller hur kom ni vidare? Avslutade ni inte, hur kom ni över alla svek och alla stunder ni blivit bortvalda? Går det ens att ha en relation efter? 
    Kanske finns det någon som varit i mannens sits som kan berätta varför man väljer att göra så här?
    Ja, jag får skylla mig själv som blivit förälskad i fel person och det är såklart ännu värre för henne. 
  • Svar på tråden Han lämnar inte trots att han blivit påkommen
  • Anonym (Tjejen)

För det första ska du inte ens involvera dig med en man som redan är upptagen och dessutom har barn. Du är otroligt självisk och dum. Sen har du varit bortvald   under hela er Fling. Han har aldrig tänkt lämna henne och sin unge för dig. Du säger han ljuger för sin sambo. Ja det är sant men han ljuger ännu mer för dig och du köper hans lögner. Och du vet du inte ska ha något att göra med honom och hans familj. För Ja det är hans familj du försöker få honom att lämna. Du är självisk. Stackars ungen vars familj du försöker förstöra. 

• Anonym (Tjejen)

Och jag kan tillägga. Att även om han blev påkommen så har han bönat henne att ta tillbaka honom. Det är därför de fortfarande är tillsammans. De älskar varandra och hon har valt att förlåta honom trots hans snedsteg. Han vill inte lämna sin familj för dig. Gå vidare med ditt liv.

• Anonym (BS)
    Anonym (Tjejen) skrev 2023-11-10 12:26:16 följande:

Och jag kan tillägga. Att även om han blev påkommen så har han bönat henne att ta tillbaka honom. Det är därför de fortfarande är tillsammans. De älskar varandra och hon har valt att förlåta honom trots hans snedsteg. Han vill inte lämna sin familj för dig. Gå vidare med ditt liv.

Nja, hans fru älskar kanske honom men han älskar nog ingen annan än sig själv Flört
  • molly50
    Anonym (Tjejen) skrev 2023-11-10 12:20:23 följande:

För det första ska du inte ens involvera dig med en man som redan är upptagen och dessutom har barn. Du är otroligt självisk och dum. Sen har du varit bortvald   under hela er Fling. Han har aldrig tänkt lämna henne och sin unge för dig. Du säger han ljuger för sin sambo. Ja det är sant men han ljuger ännu mer för dig och du köper hans lögner. Och du vet du inte ska ha något att göra med honom och hans familj. För Ja det är hans familj du försöker få honom att lämna. Du är självisk. Stackars ungen vars familj du försöker förstöra. 

Han har redan lämnat frun,enligt TS senaste uppdatering.
    Så vi får väl se om han kommer att behandla TS på samma sätt när deras förhållande återgår till vardagen och inte längre är lika spännande. 
  • Anonym (BS)
    molly50 skrev 2023-11-10 13:42:24 följande:
    Han har redan lämnat frun,enligt TS senaste uppdatering.
    Så vi får väl se om han kommer att behandla TS på samma sätt när deras förhållande återgår till vardagen och inte längre är lika spännande. 
    Och om TS kommer tycka det är lika romantiskt när han börjar ligga med andra kvinnor. 
  • molly50
    Anonym (BS) skrev 2023-11-10 13:52:21 följande:
    Och om TS kommer tycka det är lika romantiskt när han börjar ligga med andra kvinnor. 
    Ja,precis. 
  • Anonym
    Anonym (Den andra kvinnan) skrev 2023-11-05 21:23:24 följande:

Dåligt uppdatering men han lämnade tillslut i alla fall. Så får vi väl se om det var ett bra val eller ej. 

Snart är du vardag och trist.
    Då dyker peppiga pernilla upp och förgyllar hans vardag, och sitter hemma och undrar när han ska lämna...
  • Anonym (Den andra kvinnan)
    Anonym (Tjejen) skrev 2023-11-10 12:26:16 följande:

Nej men hon hotade med att ta livet av sig varje dag om han inte stannade hos henne, skrev meddelanden om hur lite hon var värld och att det är bättre om hon dör.?Ingen skulle sakna mig om jag tog livet av mig och det är bättre för barnen om jag gör det? ?Jag klarar inte att leva utan dig och kommer att ta livet av mig om du lämnar mig? ?jag kommer hoppa framför tåget om du lämnar mig, då får du leva med att du tagit livet av dina barns mamma?  ? Jag vill att vi går i terapi och hittar tillbaks till varandra, vill du inte försöka kommer jag ta livet av mig? Hon skickade också ett foto av en dödsanons på en bekant som hoppat framför tåget när hennes kille gjorde slut.  Jag har inte för än nu fått se det hon skrivit och kan nu i efterhand förstå att det kanske inte varit så enkelt med barn inblandade. Enligt hans vänner har han försökt lämna i flera år innan detta men inte lyckats. Men så klart har han inte gjort det lättare för sig genom att inleda en affär innan han avslutar det han har.

• Anonym (kvinna)

Anonym (M) skrev 2023-11-05 21:39:20 följande:
    Varför vill du vara med en man som ljuger och är respektlös mot kvinnan han lever med? Har du ingen självaktning? 
    Jag firar 25 år nästa år ihop med mannen jag valde att ha sex med utan att ha gjort slut förra gången. Men han hade iofs inte varit ihop med den andra tjejen så länge då.

Inse att det finns de som inte är otrogna hela livet igenom utan bara faller för varandra på en gång. Vi försökte stå emot i några månader men det gick bara inte.
  • Anonym (kvinna)
    Anonym (Den andra kvinnan) skrev 2023-11-12 00:22:49 följande:

Nej men hon hotade med att ta livet av sig varje dag om han inte stannade hos henne, skrev meddelanden om hur lite hon var värld och att det är bättre om hon dör.?Ingen skulle sakna mig om jag tog livet av mig och det är bättre för barnen om jag gör det? ?Jag klarar inte att leva utan dig och kommer att ta livet av mig om du lämnar mig? ?jag kommer hoppa framför tåget om du lämnar mig, då får du leva med att du tagit livet av dina barns mamma?  ? Jag vill att vi går i terapi och hittar tillbaks till varandra, vill du inte försöka kommer jag ta livet av mig? Hon skickade också ett foto av en dödsanons på en bekant som hoppat framför tåget när hennes kille gjorde slut.  Jag har inte för än nu fått se det hon skrivit och kan nu i efterhand förstå att det kanske inte varit så enkelt med barn inblandade. Enligt hans vänner har han försökt lämna i flera år innan detta men inte lyckats. Men så klart har han inte gjort det lättare för sig genom att inleda en affär innan han avslutar det han har.

Vad bra att han faktiskt orkade ta beslutet, trots den kraftiga emotionella utpressning exet utsatt honom för. Men hoppas också att hon får hjälp att komma vidare i livet.

Man kan faktiskt inte tvinga folk att stanna i en relation genom att hota med självmord stup i kvarten, jag tycker att man har förbrukat sin tycka-synd-om- kvot då.
Svar på tråden Han lämnar inte trots att han blivit påkommen