-
Han är fortfarande kvar med henne på grund av en inplanerad sak och att de har ett hus som han inte vill släppa. Han har sagt till henne att vi avslutat vår relation vilket vi inte har. Hon har flera gånger misstänkt att vi fortsätter, men hon verkar alltid tro på honom när han ljuger.Till mig säger han att det är mig han vill leva med men han vill absolut inte släppa huset och ingen av dem kan köpa ut den andre. Kanske är det av rädsla att jag ska berätta allt som han stannar, men då blir det ju bara värre om jag skulle berätta det nu. Han hade ju alla chanser att avsluta när vi blev påkomna.Efter dessa år känns det som jag helt tappat mig själv. Jag gått från att vara en positiv och glad person till att konstant vara ledsen och gå som i en dimma, inget känns roligt längre och jag har helt tappat livsglädjen. Jag umgås helst inte med vänner längre. Jag är så arg på honom för att han behandlar oss båda på det här sättet, samtidigt som jag aldrig känt mig så kär i hela mitt liv.Är det någon som varit i en liknande situation, valde ni att avsluta själva tillslut eller hur kom ni vidare? Avslutade ni inte, hur kom ni över alla svek och alla stunder ni blivit bortvalda? Går det ens att ha en relation efter?Kanske finns det någon som varit i mannens sits som kan berätta varför man väljer att göra så här?Ja, jag får skylla mig själv som blivit förälskad i fel person och det är såklart ännu värre för henne.
-
Svar på tråden Han lämnar inte trots att han blivit påkommen
-
Han ljuder såklart lika mycket för sin fru som han ljuger för TS:Anonym (S) skrev 2023-07-13 00:54:22 följande:
Ljuger han för henne så ljuger han naturligtvis lika mycket för dig.
Var inte så naiv.
Han kommer inte lämna sin familj och hus, varför skulle han?
Och om han mot förmodan skulle lämna fru, barn och hus, vad får du då?
En "man" med skuldkänslor, varannan vecka bonusbarn, och inte minst, en "man" som inte tvekar att vara otrogen.
Han har ingen respekt för dig eftersom du ligger med upptagna män.
Och det där med huset är nog bara en ursäkt, såklart att det hade gått att lösa om han verkligen ville lämna henne.
Han både har kakan och äter den, eller hur det nu är man brukar säga. -
Det var ju det jag skrev, att han ljuger för både TS och frun...Anonym ("Ett extrahål") skrev 2023-07-14 14:28:15 följande:Han ljuder såklart lika mycket för sin fru som han ljuger för TS:
Och det där med huset är nog bara en ursäkt, såklart att det hade gått att lösa om han verkligen ville lämna henne.
Han både har kakan och äter den, eller hur det nu är man brukar säga. -
Anonym (M) skrev 2023-07-13 15:15:54 följande:
TS är inte lurad. Och varför lämnar man inte när man fått reda på sanningen, för den uppdagas ju ganska fort?
Självklart har mannen ansvaret inför frun, är väl ingen som sagt något annan. Men det är ändå lågt att ligga med upptagna män. Det säger ju något om en som person.
Nej, det behöver inte säga något om en som person.
Vet inte hur många trådar jag läst med folk som hamnat just i otrohetsträsket som aaaldrig skulle. Jag var en av dem. Långvarigt dålig behandling av min man plus en stark allians och attraktion till en kollega som visste precis hus mycket han skulle bekräfta mig för att få mig. Har aldrig innan dess och skulle aldrig efter heller för det är något av det värsta helvete jag varit med om. Som någon var inne på, blir det en typ av beroende där man får starka kickar men också väldigt låga perioder av det hela men ändå otroligt svårt att ta sig ur. Jag har aldrig varit med om något liknande själv och det tog mig år att helt bryta.
Sen ser jag lite annorlunda på den som stannar kvar och är otrogen i flera år. Det är en typ av gaslighting att förneka sin otrohet om och om igen fast att partnern känner på sig precis som jag anser det vara sjukt att kunna leva dubbelliv.
Otrohet är tyvärr väldigt vanligt, ett sätt att fly från det jobbiga i sin relation eller i sitt liv. Alldeles för vanligt för att applicera kollektiva karaktärsdrag på hela gruppen. Däremot är ju de som gör det för nöjes skull upprepat såklart en alldeles speciellt låg typ. -
Det är du som får bestämma hur många gånger du orkar bli bortvald. Ingen kan säga hur mycket svek du orkar med. Frun får troligtvis höra att hon är hans stora kärlek och du ett betydelselöst misstag. Eftersom att han väljer att leva med henne och dela sitt liv med henne till 90% så är det lätt att förstå att hon tror på honom.Anonym (Den andra kvinnan) skrev 2023-07-12 22:06:19 följande:
Är det någon som varit i en liknande situation, valde ni att avsluta själva tillslut eller hur kom ni vidare? Avslutade ni inte, hur kom ni över alla svek och alla stunder ni blivit bortvalda? Går det ens att ha en relation efter?
Det var frågorna jag ville ha svar på, hur det varit för andra i samma sits. Jag har satt ett datum och efter det får jag avsluta det själv.
Du har dock väldigt lite som tyder på att det är dig han vill ha så det är så klart svårare för dig att tro på hans lögner. -
Jo, värt att klargöra. Han bollar skickligt med två naiva kvinnor.Anonym (S) skrev 2023-07-15 03:23:48 följande:Det var ju det jag skrev, att han ljuger för både TS och frun...
-
Om man ska komma helskinnad ur det där så tror jag man måste sätta en deadline/ultimatum redan från början, att om han inte gör slut med frun på 6 månader så kommer det inte att hända, och då måste jag avsluta.
Han behåller båda för att han kan och är bekväm, helt enkelt.
Och ni spelar glatt med.
-
Alltid förbryllad över dessa trådar med någon som är älskarinna och snyftar och tycker synd om sig själv. De som det är synd är kvinnor som inte kan av rädsla för sina partners eller av ekonomiska skäl kan lämna sina män.
Du borde avsluta din relation omedelbart och försöka lägga din energi på dina egna barn istället för ett vuxet barn som du gör nu. Vill du vara en förebild för dina barn eller inte? Välj då en annan väg och förhoppningsvis så hittar du en man som är ledig och som vill lägga energi på dig och dina barn istället.
-
Gösses vilket bekvämt bullshit deluxe.Anonym (Players växer på träd) skrev 2023-07-13 14:40:31 följande:Många kvinnor blir lurade in i otrohetsaffärer pga mäns oärlighet. Halva utbudet på nätet består av gifta män som vill ha flingar utan att berätta för frun.
Tycker att ansvaret helt ligger på den som bedrar inte den som blir lurad och blir kär i någon upptagen.
1) Vadå "blir lurade"? Har han ljugit om det om du kommer på det i efterhand men väljer att fortsätta träffa svinet ändå så har du själv valt att fortsätta med det och kan inte skylla det på att du vart "lurad". Och att du blev kär är absolut ingen ursäkt, det är dina handlingar och val som räknas, inte dina känslor. Det blir inte ok att bete sig som ett svin bara för att man blev kär.
2) Du ansvarar alltid själv för dina val i livet och då kan du alltså heller aldrig lägga amsvaret för att du själv VALT att knulla en upptagen man och delta i att bedra hans familj på honom för det var ju DITT val, inte hans. Han ansvarar för sina val och handlingar, du ansvarar för dina.
När två människor väljer medvetet att bete sig som svin mot en tredje så är det inte bara den ena som är en skithög, BÅDA två är skithägar eftersom båda två valde det medvetet. -
Hur har du tänkt dig att folk ska lära sig av sina "misstag" om det ständigt snackar bort det för sig själva med att de "bara är mänskliga" , "ibland behöver man en push", "allt är inte svart eller vitt", etc, etc, etc.... alla de vanliga ursäkterna?Anonym (Nyförlovad) skrev 2023-07-14 12:19:01 följande:Så svartvitt är det inte. Min man hade inte tagit det sista steget att skiljas när han och jag träffades. Det gick 4 månader innan frun flyttade ut, men det skedde faktiskt. Han höll på att gå under i sitt äktenskap men att bryta upp är det svåraste som finns i livet. Vissa behöver en sista push för att bryta sig loss. Jag vet, eftersom jag också stannade kvar i ett dåligt äktenskap i alltför många år. För att det är "fult" att skiljas, måste hålla ihop för barnens skull osv.
Vi är bara människor. Allt lyckas inte alltid skötas enligt regelboken. Men det är en skyldighet att lära av sina misstag.
För att lära sig av sina misstag måste man först komma till insikt om att det man gjort var oaceeptabelt, punkt slut, Dvs det finns inga utsäkter för det. Och det kommer ju ALDRIG hända så länge man dövar sig eget samvete mef diverse ursäkter.
Alla dessa klassiska ursäkter som otrogna människor ständigt kör med fyller säkert sin funktion och hjälper dem döva sitt samvete men det förhindrar dem oxå från att utvecklas som människor. Jag skulle inte lita ett dugg på en person som skackar bort alla sina misstag med diverse bortförklaringar för en sån person har inte mognat tillräckligt för att stå för sina misstag fullt ut.
Vi får väl hoppas att din man mognat på vägen för annars kommer han förmodligen bete sig exakt likadant som sist den dagen det är dig han tröttnat på, känner sig lite extra "mänsklig" och behöver en "push". -
Är fortfarande förbryllad över hur denna typ av trådar utvecklas. Det verkar som om ingen kan eller vill ta sig an grundfrågan.
Kan man älska två personer samtidigt ?
Kan mannen TS skriver om älska dem bägge?
Det finns annars gott om exempel på förhållanden som varat under lång tid och ibland nästan varit officiella.
Lägger inga moraliska åsikter på detta men frågan är ändå intressant
Det kan ju vara så att han älskar både frun och älskarinnan och kan inte välja en av dom