Inlägg från: Anonym (kvinna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kvinna)

Han lämnar inte trots att han blivit påkommen

Han har byggt ett bekvämt liv och tänker inte bryta upp det för a piece of ass. 

Jag är i samma sits, men vi har båda ordnade liv med partner och borde nöja oss med sexet, för det är fantastiskt.

• Anonym (kvinna)

Tillägg: Kvinnor i allmänhet underskattar hur viktigt detta med tillgångar och hus är för en man.

• Anonym (kvinna)

Om man ska komma helskinnad ur det där så tror jag man måste sätta en deadline/ultimatum redan från början, att om han inte gör slut med frun på 6 månader så kommer det inte att hända, och då måste jag avsluta.

Han behåller båda för att han kan och är bekväm, helt enkelt.
    Och ni spelar glatt med.

• Anonym (kvinna)

Anonym (M) skrev 2023-11-05 21:39:20 följande:
    Varför vill du vara med en man som ljuger och är respektlös mot kvinnan han lever med? Har du ingen självaktning? 
    Jag firar 25 år nästa år ihop med mannen jag valde att ha sex med utan att ha gjort slut förra gången. Men han hade iofs inte varit ihop med den andra tjejen så länge då.

Inse att det finns de som inte är otrogna hela livet igenom utan bara faller för varandra på en gång. Vi försökte stå emot i några månader men det gick bara inte.
  • Anonym (kvinna)
    Anonym (Den andra kvinnan) skrev 2023-11-12 00:22:49 följande:

Nej men hon hotade med att ta livet av sig varje dag om han inte stannade hos henne, skrev meddelanden om hur lite hon var värld och att det är bättre om hon dör.?Ingen skulle sakna mig om jag tog livet av mig och det är bättre för barnen om jag gör det? ?Jag klarar inte att leva utan dig och kommer att ta livet av mig om du lämnar mig? ?jag kommer hoppa framför tåget om du lämnar mig, då får du leva med att du tagit livet av dina barns mamma?  ? Jag vill att vi går i terapi och hittar tillbaks till varandra, vill du inte försöka kommer jag ta livet av mig? Hon skickade också ett foto av en dödsanons på en bekant som hoppat framför tåget när hennes kille gjorde slut.  Jag har inte för än nu fått se det hon skrivit och kan nu i efterhand förstå att det kanske inte varit så enkelt med barn inblandade. Enligt hans vänner har han försökt lämna i flera år innan detta men inte lyckats. Men så klart har han inte gjort det lättare för sig genom att inleda en affär innan han avslutar det han har.

Vad bra att han faktiskt orkade ta beslutet, trots den kraftiga emotionella utpressning exet utsatt honom för. Men hoppas också att hon får hjälp att komma vidare i livet.

Man kan faktiskt inte tvinga folk att stanna i en relation genom att hota med självmord stup i kvarten, jag tycker att man har förbrukat sin tycka-synd-om- kvot då.
Svar på tråden Han lämnar inte trots att han blivit påkommen