Anonym (Man anonym) skrev 2023-11-13 08:37:04 följande:
Hej där! Inte en avundsvärd situation du befinner dig i. Jag har själv varit den otrogna mannen med kvinna, barn och hus. Hade min affär i ca 4 år där min x fru kom på oss lite med hjälp av min älskarinna som lämnade avsiktligt utlagda spår i form av tillhörigheter. Jag har noga penetrerat mina val, relationerna, känslorna och lögnerna. Först och främst skall det noteras att den största lögnen presenterade jag för mig själv. Nämligen den att jag skulle lämna min fru för den andra kvinnan. Trodde på det benhårt samtidigt som jag gjorde allt för att behålla mitt äktenskap. Varfö? Tryggheten! Du nämner huset vilket är så typiskt för oss män, men också relationen. Jag visste vad jag hade men inte vad jag skulle få. Övertygade min älskarinna att vi låg i skilsmässa och då vi avslöjades att affären med älskarinnan var över, vilket den inte var utan rullade på intensivare än någonsin. Känslorna då? Jag älskade min fru och såg samtidigt en framtid med min älskarinna. Det var en djup förälskelse på gränsen till vansinne skulle jag säga. Mitt råd till dig är två. Antingen accepterar du rollen som den andra kvinnan, släpper trycket på mannen och förvandlar honom till inget mer än en vän med förmåner. Du har närheten ibland, en form av relation samtidigt som du är fri att söka en mer långsiktigt relation med någon annan. Var egoistisk! Råd 2 gå vidare och avsluta din relation med denne man. Chansen att han överger sin sambo för dig är statistiskt mycket liten och minskar i paritet med den ev press du utövar mot honom. Prioritera ditt mående och ditt liv. Berätta ännu en gång för hans sambo? Det ger dig verkligen ingenting i gengäl, ett mycket primitivt tillvägagångssätt men samtidigt förståeligt.
Han har redan lämnat sin sambo,enligt TS.