• Alvedon83

BIM Augusti 2023

Anonym (Syskon) skrev 2023-08-12 10:30:30 följande:

@anonym
    Jo jag vet så dumt av mig. Hade egentligen inte räknat med något alls så de gick mig åt huvudet när jag såg blåa streck o inte visste om de va spök eller ej. Önska jag hade mera disciplin.

@babybel95
    Jag hoppas du har rätt! Gick upp tidigt i morse med barnen och kissa i en kopp men har inte hunnit ta mitt test än. Skäms Men så fort min man vaknar och går upp så ska jag smyga undan från de små haha.

@Alvedon83 
    Jag ska testa nu om en stund. Men känns typ son att de kommer vara negativt bara för att jag vill motsatsen 

Hur gick det?
  • Alvedon83
    Anonym (Syskon) skrev 2023-08-12 16:09:47 följande:
    Bra fråga. Tog ett CB plus är på äl+12 bilden är tagen efter 4 minuter.
    Ser negativt ut tyvärr
  • Alvedon83

Här känns det som att hoppet dog lite, har fått flytning idag samt dålig hy, hade samma förra månaden på samma cykeldag😓 är på äl +6 idag enligt tempen, men jag tror mer på äl +8 om jag går efter fertilt sekret.

• Alvedon83
    Anonym (T) skrev 2023-08-12 21:37:58 följande:
    Jag skulle lita mer på tempen än på sekret om det inte såg helt galet ut. 
    Nä kurvan är jättefin men tycker det verkar märkligt med äl på en snustorr sekretdag?
  • Alvedon83

Här är dagens kurva, jag tycker äl borde vara på dag 16 enligt sekretet😊

Syskonförsök skrev 2023-08-13 07:00:42 följande:

äl är ju dagen innan tempen höjs och ff sätter alltid ut det så men nc sätter ut dagen efter? har inte kollat din kurva men är det som nc så kan det ju vara en dag tidigt i så fall :) 

• Alvedon83
    Syskonförsök skrev 2023-08-13 07:24:38 följande:

Till och med dag 15 om en kollar sekret bara! det Ska ju vara fertilt sekret dagen efter äl med Som sista dag Eftersom ägget är befruktningsbart 24h. 

Ja, undra varför min temphöjning kommer så sent då? FF sätter också ut äl på dag 18.

Har molvärk, dålig hy och lite flytningar, tempen verkar ju hålla sig uppe än. 
  • Alvedon83
    babybel95 skrev 2023-08-13 07:27:50 följande:

Inte skrivit i denna tråden tidigare denna månad, försökt att inte övertänka denna gång. Har BIM idag och hoppet dog redan igår när jag fick huvudvärk som jag brukar innan mens och idag sjönk tempen något, visserligen bara 0,08 grad men ändå. Försöker inte tappa hoppet och tänka att det säkert var pga sovit med öppen mun men kan ändå intw låta bli att ta ut i förskott att mensen dyker upp idag. Känner mig så ledsen och uppgiven denna gång. :( 

Har du testat nåt?
  • Alvedon83
    babybel95 skrev 2023-08-13 07:46:17 följande:
    Nej, tänkte vänta till bim+1 denna gång, men får se om det ens blir något test. Tror jag vill leva på hoppet in i det sista dumt nog😅
    Duktigt att inte testa förrän efter BIM👍 hoppas mensen håller sig borta.
  • Alvedon83
    Syskonförsök skrev 2023-08-13 07:53:31 följande:

Ja de är ju tempen en ska följa men konstigt med flygningarna ! :)

Blir spännande och se hur kurvan blir😊 jag tänkte vänta till bim med att testa, men har redan tagit några, negativa, tester.
  • Alvedon83
    Anonym (T) skrev 2023-08-13 08:22:58 följande:
    För att du mest troligt hade ÄL då. Sekret är mycket mer känsligt för utomstående påverkan än tempdrop och det enda som kan säga näe ägget släppte är tempen. 

Den mesta litteraturen jag läst säger inte att du har ÄL-sekret dagen efter ÄL utan dagarna innan och eventuellt på ÄL-dagen. Att ägget är befruktningsbart betyder 24h inte att kroppen visar superfetila tecken, då hade nog fler blivit gravida på ÄL+1. Enligt studier har du ju som störst chans = är mest fertil de två dagarna före ÄL, sen sjunker det på ÄL dagen för att mer än halveras ytterligare på ÄL+1.
    Ja, det kanske är så, går ju inte att veta exakt när ägget släppte. Hoppas bara vi inte hade sex för tidigt. 
Svar på tråden BIM Augusti 2023